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市場調査レポート

ライフサイエンティストへの広告のベストプラクティス (2020年):オンライン広告・印刷広告

The 2020 Best Practices for Advertising to Life Scientists: Online and in Print

発行 BioInformatics Inc. 商品コード 925584
出版日 ページ情報 英文 85 Pages
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価格
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ライフサイエンティストへの広告のベストプラクティス (2020年):オンライン広告・印刷広告 The 2020 Best Practices for Advertising to Life Scientists: Online and in Print
出版日: 2020年01月16日 ページ情報: 英文 85 Pages
概要

当レポートでは、北米、ヨーロッパ、アジア太平洋地域のバイオ医薬品/バイオテクノロジー企業、病院・医療センター等に勤務する800人以上のライフサイエンティストを対象にオンライン広告および印刷広告に対する認識・利用行動・好みを調査し、ライフサイエンティストへの広告のベストプラクティスをまとめています。

エグゼクティブサマリー

  • 顧客の声
  • 印刷広告・オンライン広告環境
  • 有効な地域広告・カスタマーエンゲージメント
  • 各年齢層における有効な広告

印刷・オンライン広告広告の認識

  • オンライン・印刷広告の異なる効果
  • 研究関連のコンテンツをオンラインで読む時間
  • 研究関連の読書:1週間の詳細
  • ライフサイエンス関連広告へのオピニオン
  • オンライン・印刷広告の効果
  • オンライン・印刷広告の重要性
  • 購入判断におけるオンライン・印刷広告の利用

オンライン広告

  • ライフサイエンティストによるオンライン広告の好み
  • ライフサイエンス分野のオンライン広告の効果
  • 利用しているデバイス・インターネットアクセスで好みのデバイス
  • 一般的な検索エンジンの利用
  • スポンサーリンクへのレスポンス:地域別
  • 読む・訪問するオンライン出版物
  • リターゲティング広告への顧客の認識
  • バナー広告のクリックスルー:ウェブサイトタイプ別
  • 各種オンライン広告へのカスタマーエンゲージメント
  • オンライン広告の迷惑と思う属性
  • 記憶に残るオンライン広告を出すライフサイエンスサプライヤー
  • 広告ブロックソフトウェアの利用

印刷広告

  • 印刷広告の影響力
  • 科学誌で製品関連の記事を見る時間
  • 潜在顧客とスポンサーメディアの傾向
  • 購読している印刷科学出版物
  • 印刷科学出版物の利用
  • 科学誌を取っておく頻度
  • 印刷広告への対応として好む行動
  • 記憶に残る印刷広告を出すライフサイエンスサプライヤー
  • ライフサイエンス部門における印刷広告の効果

調査手法・調査人口統計

当社について

目次
Product Code: 20-015

First published by BioInformatics in 2003, ‘Advertising to Life Scientists’ is the indispensable guide to reaching your scientific audience. Improve the effectiveness of your advertising by understanding the messages and media that scientists consider most useful and appropriate.

This report explores the preferences, opinions, and impact of print and digital advertising on life scientists. This report provides substantial data and insights on how scientists search for information, what types of advertising appeals to them the most, and which attributes might influence them to click on sponsored content.

A life scientist's customer journey consists of 4 stages:

Awareness - when the customer discovers a need for a product/service

  • Uncover how life scientists view life science advertising
  • Overall receptivity to these ads and to various life science brands
  • Assess the awareness and usefulness of 20+ leading life science publications: online and print

Search - where the customer goes to look for solutions and what tools they use in their search

  • Determine which devices scientists are using to read/view web content
  • Value of major types of sponsored content: online and print
  • Use of product-related search terms
  • Use and perception of sponsored links by region and age

Consideration - when the customer researches/evaluates different product and brands

  • Understand the different online vs. print advertising preferences
  • Preferences by age and geographic region
  • Usage of multiple types of print and online ads

Purchase - when the customer decides to buy the product

  • Customers' experiences and opinions concerning how well life science advertising informs them of the products and services that they use
  • Learn which type of ads scientists are responding to most: print vs. online

The results utilized in this ‘2020 Perceptions of Life Science Advertising Report’, were obtained from an online survey conducted with more than 800 life scientists. We surveyed scientists, representing millennials to boomers, who worked at various universities, biopharmaceutical/biotech companies, hospitals and medical centers across North America, Europe and Asia Pacific. The survey results in this report provide an overview of scientist's perspective as a customer on life science advertisements and it presents effective strategies that you can apply to better market your products and services.

Table of Contents

Executive Summary

  • Voice of the Customer
  • Print and Online Advertising Landscape
  • Effective Regional Advertising and Customer Engagement
  • Effective Advertising Across Different Age Demographics
  • Best Advertising Practices to Life Scientists

Perceptions of Print and Online Advertising

  • Different Effect of Online and Print Advertising
  • Amount of time spent reading research-related content online
  • Details of Weekly research-related reading in 2020
  • Opinions of life science advertising in 2020
  • Effects of online and print advertising in 2020
  • Importance of online and print advertising
  • Use of online and print advertising to make purchase decisions

Online Advertising

  • Online Ads Preferences of Life Scientists
  • Effect of online advertising in the life sciences
  • Devices used and preferred to access the internet
  • Use of general search engines
  • Response to sponsored links in 2020 by region
  • Online publications read/visited in 2020
  • Customer perceptions of retargeted ads in 2020
  • Likelihood of banner ad click-through in 2020 by type of websiteCustomer engagement with different types of online ads in 2020
  • Most annoying attributes of online ads in 2020
  • Life science suppliers with memorable online ads in 2020
  • Use of ad-blocking software in 2020

Print Advertising

  • Print Advertising Can Still Have an Impact

Print Advertising (continued)

  • Percentage of time spent reading product-related sections of scientific publications in 2020
  • Likelihood of sponsored media to engage potential customers in 2020
  • Print scientific publications received and read in 2020
  • Typical usage of print copies of scientific publications
  • Frequency of saving scientific journals
  • Preferred calls to action in response to a print ad in 2020
  • Life science suppliers with memorable print ads in 2020
  • Effect of print advertising in the life sciences

Methodology and Study Demographics

  • Methodology
  • Study Demographics

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