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表紙:ライフサイエンス製品のカスタマージャーニー
市場調査レポート
商品コード
865135

ライフサイエンス製品のカスタマージャーニー

Life Science Customer Purchasing Journey: Finding Customers Along the Way

出版日: | 発行: BioInformatics Inc. | ページ情報: 英文 93 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=111.74円
ライフサイエンス製品のカスタマージャーニー
出版日: 2019年05月31日
発行: BioInformatics Inc.
ページ情報: 英文 93 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、世界におけるライフサイエンス顧客を対象に実施した調査結果から、科学者が製品について知る方法、代替品の評価、サプライヤーの選択、および購入チャネルなどについて分析しています。

サプライヤーの選定

  • 購入を検討するその他のサプライヤー
  • 以下の領域のサプライヤー上位10社
    • 生物製剤
    • 研究/特殊キット
    • 装置
    • グラスウェア/プラスチック
    • コンプリートプロダクトソリューション
    • カスタマイズ製品
    • データ分析ソフトウェア

購入プロセス

  • 製品を認識するリソース
  • 発注方法
  • 最近の購入品の満足度
  • 購入しやすさ

購入エクスペリエンス中のサプライヤーとの連絡

  • 購入前にサプライヤーと連絡を取る理由
    • サプライヤーからの情報獲得

購入プロセス中の代替製品の評価

  • 代替製品評価を実施する理由
  • 代替製品の特定・評価

購入チャネル・手法

  • 最近の購入方法
  • 直接購入の平均比率:手法別

購入チャネルとしてのEプロキュアメントの利用

  • 直接購入が主な方法である理由
  • オンライン/Eプロキュアメントよりも直接購入である理由
  • 直接購入にEプロキュアメントを利用する理由
  • Eプロキュアメントの利用頻度
  • Eプロキュアメントタイプの変更
  • Eプロキュアメントのブランド
  • Eプロキュアメントシステムの全体的な知識
  • Eプロキュアメントシステム機能が生み出す重要性
  • Eプロキュアメントの満足度
  • Eプロキュアメントの導入予測

ベンダーの選定・ベンダーリスト

  • 製品・サービス購入の最大の障壁
  • ライフサイエンス消耗品・装置の選定プロセス
  • 認可済みベンダーリストのパラメーター
  • 企業が認可済みベンダーリストを選定/追加する方法

調査手法

当社について

目次
Product Code: 19-016

When a scientist realizes they need a tool to solve an experimental problem he or she embarks on a journey. The journey may be simple and short or long and complex. This report examines the customer journey for life science products - the sum of the experiences a customer has when they interact with a company from searching for a solution, to considering alternatives, and ultimately making a purchase.

This report provides life science companies with rich, contextual data to highlight areas where scientists express varying levels of satisfaction with a process that differs significantly from that which they experience in their personal lives as consumers. The results of this study will be useful in aligning a life science company's marketing and business processes with the preferences of their customers and provide more satisfactory customer interactions.

Based on the perspective of more than 900 scientific customers from around the world, this report delves into how scientists become aware of products, evaluate alternatives, select suppliers, and the navigate through often complex purchasing channels.

From the perspective of life scientists, the primary objectives of this report are as follows:

  • Understand how customers are selecting products.
  • Understand how many vendors they evaluate.
  • Understand how they learn about vendors or products, and alternative products.
  • Understand the purchasing experience.
  • Understand factors that influence how customers purchase products.
  • Understand e-procurement use, growth, perceptions.
  • Understand institutional barriers to purchasing.

Table of Contents

  • Report Contents
  • Methodologies
  • Sample Data
  • Why Buy Our Reports
  • Pricing
  • About BioInfo

REPORT CONTENTS

Supplier Selection

  • Other Suppliers Considered Purchase
  • Top 10 Suppliers of:
  • Biological
  • Research/Specialty Kits
  • Instrumentation
  • Glassware/Plastics
  • Complete Product Solutions
  • Customized Products
  • Data Analysis Software

Purchasing Process

  • Resources for product awareness
  • Methods for order placement
  • Satisfaction with recent purchase
  • Ease of Purchasing

Contact with Supplier During the Purchasing Experience

  • Reasons for Contacting Supplier During Pre-Purchase Obtaining Information from Supplier

Evaluation of Alternative Products During the Purchasing Process

  • Reasons for Forgoing Alternative Product Evaluation
  • Identification and Evaluation of Alternative Products

Purchasing Channels and Methods

  • Recent Purchase Methods
  • Average Percent of Direct Purchases by Method

Use of E-Procurement as a Purchasing Channel

  • Reasons for Primary Method of Direct Purchase
  • Reasons for Method of Direct Purchase Other than Online/ E-Procurement
  • Reasons for use of E-Procurement for Direct Purchase
  • Frequency of E-Procurement Use
  • Changes in E-Procurement Type
  • Brand of E-Procurement
  • Overall Knowledge of E-Procurement System
  • Derived Importance of E-Procurement System Features
  • Satisfaction with E-Procurement
  • Expected Adoption of E-Procurement

Vendor Selection and Vendor Lists

  • Greatest Barrier to Purchasing Products and Services
  • Selection Process for Life Science Consumables and Equipment
  • Parameters of Approved Vendor Lists
  • How Institutions and Employers Select/ Add to Approved Vendor Lists

Methodology

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