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市場調査レポート

生命科学者へのデジタルマーケティング (2019年)

Digital Marketing to Life Scientists 2019

発行 BioInformatics Inc. 商品コード 815487
出版日 ページ情報 英文 86 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.08円で換算しております。
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生命科学者へのデジタルマーケティング (2019年) Digital Marketing to Life Scientists 2019
出版日: 2019年03月28日 ページ情報: 英文 86 Pages
概要

当レポートでは、生命科学者を対象としたデジタルマーケティング (検索エンジン最適化、ソーシャルメディア、Eメール、モバイル、ビデオ、ウェビナー、ウェブサイト、およびコンテンツマーケティングなど) の最も重要な要素について調査しています。

イントロダクション・エグゼクティブサマリー

調査結果の分析・説明

  • 科学者が毎週利用するソーシャルメディアサイト
  • ソーシャルメディアフィードにおけるライフサイエンスサプライヤー広告への反応
  • 研究/仕事に使用するサイエンス指向ソーシャルメディアサイト

インフルエンサーマーケティング

  • ソーシャルメディア経由でフォローしている科学者および使用するソーシャルメディアのタイプ
  • ソーシャルメディアでフォローしている科学者が掲載するコンテンツへの関心レベル
  • 製品マーケティングの各種ソースの信ぴょう性、ほか

ビジュアルコンテンツ

  • ラボで使用されているライフサイエンスサプライヤー/ブランドを宣伝・紹介するオンラインビデオの視聴
  • ライブストリームビデオの視聴
  • ライブストリームビデオの視聴に使用するデバイス、ほか

経験的マーケティング

  • 過去12ヶ月間におけるサプライヤー主催活動への参加など
  • ベンダー主催の活動における顧客経験の共有
  • 顧客がその経験をベンダー主催の活動で共有する方法

スポンサー付きコンテンツ

  • サプライヤーが作成したホワイトペーパー/ケーススタディの有用性・信頼性
  • サプライヤーが作成したホワイトペーパー/ケーススタディの有用性:信頼性別
  • ホワイトペーパー/ケーススタディにおいてサプライヤーの主張を検証するために使用するソース
  • オンラインコンテンツに関する顧客心理

顧客エンゲージメント

  • 新製品を検索する際に役立つウェブサイト機能

モバイルマーケティング

  • サプライヤーからのテキストメッセージの受信
  • サプライヤーのアプリからプッシュ通知を受け取る意思

スマート装置

  • スマート装置機能の有用性
  • スマート装置によって可能となった共有レベルによる快適さ

調査手法・調査統計

目次
Product Code: 19-014

Scientists were among the first to use the Internet to publish and share information and to communicate with each other. The suppliers of lab instruments and consumables were among the first to identify their customer's digital behavior and respond with email marketing to direct them to the earliest online catalogs and e-commerce systems. This evolution continues today with suppliers and scientists alike. As scientists take advantage of new digital media their suppliers respond with new ways to inform and influence their customers online.

This report examines some of the most important elements of digital marketing, including Search Engine Optimization, social media, email, mobile, video, webinars, websites, and content marketing. The scientists responding to this survey described their use of each of these channels, how they use them, and the forms of content they are most interested in accessing. BioInformatics Inc. has been tracking scientists' use of digital media since 1997 which give our report a unique perspective on the subject. This report includes trending data with our 2016 and 2017 reports on the same topic, so readers can understand which digital marketing techniques remain effective, which are falling out of favor, and what new techniques are emerging.

Table of Contents

Introduction and Executive Summary

Analysis and Presentation of Results

  • Social Media Sites Scientists Use Each Week
  • Response to Life Science Suppliers Advertising in Social Media Feeds
  • Science-Oriented Social Media Sites Used for Research/Work

Influencer Marketing

  • Following Scientist Via Social Media and Types of Social Media Used
  • Levels of Interest in Content Posted by Scientists Followed on Social Media
  • Credibility of Different Sources of Product Marketing
  • Ethical to Publicly Endorse Life Science Products or Services Used?
  • Level of Interest in Posting Paid Reviews/Endorsements
  • Interest in Posting Reviews/Endorsements by Whether Consider Ethical to Publicly Endorse Life Science Products/Services Used
  • Fair Payment (USD) to Post Reviews and Product Endorsements

Visual Content

  • Watching an Online Video that Promotes and Features a Life Science Supplier/Brand Used in the Lab
  • Watching Livestream Video
  • Device(s) Used to Watch Livestream Video
  • Advantages Associated with Livestream Video Over Standard Video
  • Level of Interest in Various Types of Livestream Video
  • Percent Highly Interested in Various Types of Livestream Video

Experiential Marketing

  • Participation in and Most Positive Supplier-Sponsored Activities in Last 12 Months
  • Customer Sharing of their Experience at Vendor-Sponsored Activities
  • How Customers Share their Experience at Vendor-Sponsored Activities

Sponsored Content

  • Usefulness and Believability of Supplier-Generated White Papers/Case Studies
  • Usefulness of Supplier-Generated White Papers/Case Studies by Believability
  • Sources Used to Verify Claims Made by Suppliers in White Papers/Case Studies
  • Customer Sentiments Regarding Online Content

Executive Branding

  • Greatest Credibility When Speaking About Their Company's Products
  • Information of Interest from Senior Executives
  • Engagement with Senior Executives
  • Purchase of Stock in Life Science Companies
  • Awareness of Life Science Executives and Their Companies

Customer Engagement

  • Helpful Website Features When Searching for New Products

Mobile Marketing

  • Receipt of Text Message from a Supplier
  • Willingness to Accept Push Notifications from Supplier App

Smart Instrumentation

  • Usefulness of Smart Instrumentation Features
  • Comfort with Levels of Sharing Made Possible by Smart Instrumentation

Methodology and Study Demographics

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