市場調査レポート
商品コード
1074644
生命科学者向けデジタルマーケティングの調査 (2022年)2022 Digital Marketing to Life Scientists Survey |
生命科学者向けデジタルマーケティングの調査 (2022年) |
出版日: 2022年05月06日
発行: BioInformatics
ページ情報: 英文 77 Pages
納期: 即日から翌営業日
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科学者は、情報を公開し共有し、相互にコミュニケーションをとるためにインターネットを利用した最初の人たちの一人です。実験器具や消耗品のサプライヤーは、顧客のデジタル行動をいち早く把握し、早い段階でオンラインカタログやeコマースシステムに誘導するためのEメールマーケティングで対応しました。科学者が新しいデジタルメディアを活用するにつれ、サプライヤーはオンラインで顧客に情報を提供し、新たな方法で影響を与えようとしています。
当レポートでは、世界の生命科学者向けデジタルマーケティングの市場動向について分析し、科学者841人に対するアンケート調査に基いて、各種のソーシャルメディアや科学関連Webサイトに対する選好や認識、科学者向けデジタルマーケティングの利点と欠点、企業との間の理想的なコミュニケーション手段、といった情報を取りまとめてお届けいたします。
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Scientists were among the first to use the Internet to publish and share information and to communicate with each other. The suppliers of lab instruments and consumables were among the first to identify their customer's digital behavior and respond with email marketing to direct them to the earliest online catalogs and e-commerce systems. This evolution continues today with suppliers and scientists alike. As scientists take advantage of new digital media their suppliers respond with new ways to inform and influence their customers online.
Exciting Insights, Including:
This report examines some of the most important elements of digital marketing, including Search Engine Optimization, social media, email, mobile, video, webinars, websites, and content marketing. The scientists responding to this survey described their use of each of these channels, how they use them, and the forms of content they are most interested in accessing. BioInformatics Inc, part of Science and Medicine Group, has been tracking scientists' use of digital media since 1997.
A 1-question online survey, consisting of both open- and closed- response questions, conducted by BioInformatics Inc., part of Science and Medicine Group, (Arlington, Virginia, USA), was fielded to scientists between March 31st and April 11th, 2022.
841 respondents from North America, Europe and Asia Pacific that use social media and/or science-related websites for personal or professional purposes participated in this study.
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