株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

ライフサイエンス市場サプライヤーの顧客経験ランキング (2018年)

2018 Life Science Supplier Customer Experience Rankings

発行 BioInformatics Inc. 商品コード 627552
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.00円で換算しております。
Back to Top
ライフサイエンス市場サプライヤーの顧客経験ランキング (2018年) 2018 Life Science Supplier Customer Experience Rankings
出版日: 2018年04月30日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、世界のライフサイエンス市場のサプライヤー26社に関する顧客体験 (カスタマー・エクスペリエンス) について分析し、1000名以上の科学者からの21項目に関するアンケート調査を踏まえて、他製品と比較しての長所・短所や、購入前/購入時 (使用時)/購入後に強く感じたポイント、過去2年間の傾向との比較、各々の評価ポイントの重要性といった情報を取りまとめてお届けいたします。

第1章:調査結果の分析と解釈

  • エグゼクティブサマリー
  • 生命科学分野に対応するカスタマーエクスペリエンスモデルの開発
  • タッチポイントの特性
  • タッチポイントのランキング
  • 各タッチポイントでの業界全体の実績
  • 良好な顧客エクスペリエンスの提供
  • 生命科学分野の供給企業の性格
  • 生命科学分野の供給企業のランキング
  • カスタマーエクスペリエンスの評価
  • 製品認知のためのタッチポイント
  • 製品知識収集のためのタッチポイント
  • 製品選定のためのタッチポイント
  • 製品保証のためのタッチポイント
  • ベンダーサービスのタッチポイント
  • ベンダーサポートのタッチポイント
  • 顧客満足とロイヤルティのタッチポイント

第2章:調査方法と調査対象

  • 調査方法 - 質問表の概要
  • 調査方法 - 質問表の設計
  • 調査対象
  • 質問表
目次
Product Code: 18-015

The scope of this study spans the pre-purchase, product-usage and post-purchase experience with 26 life science supplier companies. We've asked 1,000 + scientists to evaluate their supplier companies on 21 different customer touchpoints :

Companies Evaluated:

  • Abcam
  • Agilent Technologies
  • ATCC
  • BD Biosciences
  • Beckman Coulter
  • Bio-Rad Laboratories
  • Bio-Techne (R&D Systems, Novus Biologicals)
  • Bruker
  • Cell Signaling Technology
  • Corning Life Sciences
  • Eppendorf
  • GE Healthcare Life Sciences
  • Illumina
  • Integrated DNA Technologies
  • Leica
  • Millipore Sigma
  • New England Biolabs
  • PerkinElmer
  • Promega
  • QIAGEN
  • Roche Molecular Systems
  • SCIEX
  • Tecan
  • Thermo Fisher Scientific
  • VWR
  • Waters
  • Zeiss

Report Types:

PDF Only : Report PDF includes individual scores on each touchpoint category for each supplier, benchmarked against industry averages.

Interactive Online Access (Includes PDF) : In addition to the standard report PDF, gives access to an online deliverable that allows for additional data breakouts and cross-tabs, such as biotech vs. academic respondents, regional segmentation, etc. These custom graphs can be easily exported.

Objectives:

  • Provide vendors with the ability to benchmark the customer experience enjoyed by their customers against those of competitors.
  • Trend customer supplier touchpoint ratings and scores over the past 2 years (2016-2018).
  • Identify the relative strengths and weaknesses of each vendor on each customer experience touchpoint.
  • Determine the relative importance of each touchpoint in the customer experience lifecycle.

Table of Contents

SECTION 1: Analysis and Interpretation of Survey Results

  • Executive Summary
  • Developing A Customer Experience Model for the Life Sciences
  • Touchpoint Attributes
  • Ranked Order of Touchpoints
  • Industry-Wide Performance At EachTouchpoint
  • Delivering a Positive Customer Experience
  • The Life Science Supplier Personality Profile
  • Life Science Supplier Rankings
  • Customer Experience Score
  • Product Awareness Touchpoint
  • Product Knowledge Touchpoint
  • Product Selection Touchpoint
  • Product Integrity Touchpoint
  • Vendor Service Touchpoint
  • Vendor Support Touchpoint
  • Customer Satisfaction & Loyalty Touchpoint

SECTION 2: Methodology & Demographics

  • Methodology - Questionnaire Overview
  • Methodology - Questionnaire Design
  • Demographics
  • Questionnaire
Back to Top