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市場調査レポート

生命科学者へのマーケティングにおける動向 (2018年) :コネクティング・インフルエンシング・シェアリング

2018 Trends in Marketing to Life Scientists - Connecting, Influencing, and Sharing

発行 BioInformatics Inc. 商品コード 569646
出版日 ページ情報 英文 119 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=107.36円で換算しております。
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生命科学者へのマーケティングにおける動向 (2018年) :コネクティング・インフルエンシング・シェアリング 2018 Trends in Marketing to Life Scientists - Connecting, Influencing, and Sharing
出版日: 2017年10月24日 ページ情報: 英文 119 Pages
概要

当レポートでは、ソーシャルマーケティング、インフルエンサーマーケティング、ビジュアルコンテンツ、経験価値マーケティング、およびスポンサー付きコンテンツなどの多様なトピックを対象に、生命科学者への効果的なマーケティング戦略について調査しています。

年齢別、性別、地域別、雇用区分別 (可能な場合) に集計したものを掲載

ソーシャルマーケティング

  • 利用されているソーシャルメディアサイト
  • 広告媒体の選好度

インフルエンサーマーケティング

  • ソーシャルメディアでのフォローイング
  • 利用されているソーシャルメディアサイト
  • コンテンツの選好度
  • 製品マーケティングの信頼性
  • 製品への支持
  • 有料製品への支持
  • 支持の拡散

ビジュアルコンテンツ

  • 生命科学分野のコマーシャル動画視聴体験
  • ライブストリームイベント
  • ライブストリームで使用されるデバイス
  • ライブストリーム動画の利点
  • ライブストリームコンテンツの選好度

経験価値マーケティング

  • ベンダー主催イベントへの参加
  • アクティビティへの参加
  • 参加のための媒体
  • バーチャルリアリティ

スポンサー提供のコンテンツ

  • 供給企業がスポンサーとなっているコンテンツの有効性
  • 供給企業がスポンサーとなっているコンテンツの信憑性
  • スポンサー提供コンテンツの検証
  • コンテンツ消費のトレンド

幹部によるブランディング

  • 最も信頼できると見られているのは広報担当者
  • 関心の高い企業関連のトピック
  • ソーシャルメディアでのフォローイングの選好度
  • 生命科学分野の企業に対する投資
  • 生命科学分野の企業幹部の知名度

高性能機器

  • 高性能機器の望ましい機能
  • 実験データの共有

モバイルマーケティング

  • モバイルマーケティングの経験
  • モバイルマーケティングの受容度

カスタマーエンゲージメント

  • 望ましいウェブサイト機能

調査方法と調査対象

  • 調査の概要
  • 調査サンプル
  • 調査結果の説明
  • 調査対象についての情報

付録:見解と展望

目次
Product Code: 17-009

One of the fundamental tenets of marketing is to know one's audience in order to fully understand their needs and communicate effectively. Through extensive, accurate survey data and thorough explanations of each channel, this report allows you to understand how your life scientist customers interact with a variety of media channels, and will allow you to deliver a consistent brand message to the right people using the most appropriate and effective touchpoints.

The aging U.S. life science workforce is steadily being replaced by newly trained workers, and the global market has seen a huge influx of new talent in rising markets such as China. Because of this, one of the most important nuances of the trade is being overlooked: generation of your customers. Generational marketing is based on the concept that every generation has distinct experiences, shared memories and values that shape their expectations and influence their buying behavior.

Life science marketers who understand the different traits and behaviors of different generations, have the opportunity to demonstrate credibility, establish trust and build brand loyalty.

With this globally focused report, you can craft an effective marketing strategy for 2018 - no matter what generation or geographic location your current and potential customers hail from.

Topics covered by this report:

  • Customer Engagement
  • Executive Branding
  • Smart Instrumentation
  • Visual Content
  • Influencer Marketing
  • Sponsored Content
  • Experiential Marketing
  • Social Media
  • Mobile Marketing
  • Methodology and Demographics

Table of Contents

Presented in aggregate by age and gender, and by region and employment sector (when appropriate).

Social Marketing

  • Social media sites used
  • Advertising preferences

Influencer Marketing

  • Social following practices
  • Social media sites used
  • Content preferences
  • Product marketing credibility
  • Product endorsements
  • Paid product endorsement
  • Disseminating endorsements

Visual Content

  • Experience viewing commercial life science videos
  • Livestream events
  • Devices used for livestream
  • Advantages of livestream video
  • Livestream content preferences

Experiential Marketing

  • Participation in vendor events
  • Sharing activity
  • Media for sharing
  • Virtual reality

Sponsored Content

  • Supplier-sponsored content usefulness
  • Supplier-sponsored content believability
  • Validating sponsored content
  • Trends in content consumption

Executive Branding

  • Company spokesperson considered most credible
  • Company topics of interest
  • Social following preferences
  • Investment in life science companies
  • Familiarity with life science executives

Smart Instrumentation

  • Preferred features of smart instrumentation
  • Sharing experimental data

Mobile Marketing

  • Experience with mobile marketing
  • Receptivity to mobile marketing

Customer Engagement

  • Preferred website features

Methodology and Demographics

  • Study overview
  • Study sample
  • Presentation of results
  • Study demographics

Appendix: Insights and Perspectives

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