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市場調査レポート

生命科学者へのデジタルマーケティング:デジタルロイヤルティの構築

Digital Marketing to Life Scientists: Building Digital Loyalty

発行 BioInformatics Inc. 商品コード 357470
出版日 ページ情報 英文 110 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.17円で換算しております。
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生命科学者へのデジタルマーケティング:デジタルロイヤルティの構築 Digital Marketing to Life Scientists: Building Digital Loyalty
出版日: 2016年04月30日 ページ情報: 英文 110 Pages
概要

当レポートでは、検索エンジンの最適化、ソーシャルメディア、電子メール、モバイル、ビデオ、ウェビナー (オンラインセミナー) 、ウェブサイト、コンテンツマーケティングなど、デジタルマーケティングにおける最も重要な要素について調査分析し、体系的な情報を提供しています。

オンラインで費やす時間

  • 研究に関連したウェブコンテンツの閲覧で、科学者が費やす時間
  • ラボ製品・サービスに関する情報を探すために、毎週費やす時間の割合
  • ラボ製品・サービスに焦点を当てたオンラインコンテンツの閲覧で、費やす時間の割合 (デバイスの種類別)

検索エンジンの最適化

  • ラボ製品・サービスに関する学習を始める場合に検索する、3大オンライン情報源
  • 検索リンクの使用:自然のリンク vs. スポンサー付きリンク
  • スポンサー付きリンクをクリックする、一般的な検索の割合
  • スポンサー付きリンクの精度と有用性の認識
  • ラボ製品・サービスを探す場合に使用する、検索基準の組み合わせ

ソーシャルメディア

  • 最もよく使われるソーシャルメディアのプラットフォーム
  • 研究のサポートに最もよく使われる、科学志向のソーシャルメディアのサイト

電子メールマーケティング

  • さまざまなタイプの電子メールコンテンツの受容性と連絡の頻度の好み
  • 科学者が最も興味を持つサプライヤーからの電子メールの要素
  • サプライヤーのオプトイン電子メールリストへと、科学者の参加を促すインセンティブ

モバイルマーケティング

  • 生命科学サプライヤーからのテキストメッセージの普及
  • 生命科学サプライヤーアプリからモバイルデバイス上で、プッシュ通知を受け入れる気持ち
  • 科学者がモバイルデバイス経由で受け取りたいと思う、生命科学サプライヤーからの一般情報の種類
  • 科学者がテキストメッセージをモバイルデバイス経由で生命科学サプライヤーから受け取りたいと思う、個人用通信の種類

ビデオマーケティング

  • 生命科学サプライヤーの製品/サービスをPRするオンラインビデオを視聴した科学者の割合
  • 生命科学サプライヤーのオンラインビデオを視聴する理由
  • 過去6か月間に視聴したサプライヤービデオの平均数
  • 科学者に製品/サービスに関する追加情報の検索を促した生命科学ビデオの割合

ウェビナー

  • 生命科学ベンダー主催のライブウェビナーに参加した科学者の割合
  • 過去6か月間に参加したライブサプライヤーウェビナーの平均数
  • 科学者に製品/サービスに関する情報の検索を促したライブサプライヤーウェビナーの割合

ウェブサイト

  • 最も訪問回数が多いサプライヤーウェブサイト
  • 最も人気のあるベンダーウェブサイト
  • 最も人気のあるウェブサイトの特徴
  • サプライヤーウェブサイトで最も役に立つ機能

コンテンツマーケティング

  • ラボ製品・サービスについて学ぶのに活用する、他の科学者/独立系出版社が制作したオンラインコンテンツの種類
  • ラボ製品・サービスについて学ぶのに活用する、生命科学ベンダーからのオンラインコンテンツの種類
  • 科学者が自分の仕事に関連する製品を探すのに役立つ、個人用コンテンツの価値ランキング
  • 科学者が自分の仕事に関連する製品を決めるのに役立つ、個人用コンテンツの価値ランキング
  • 科学者が自分の仕事に関連する製品を買うのに役立つ、個人用コンテンツの価値ランキング
  • 科学者が自分の仕事に関連する製品を使うのに役立つ、個人用コンテンツの価値ランキング
目次
Product Code: 16-006

Scientists were among the first to use the Internet to publish and share information and to communicate with each other. The suppliers of lab instruments and consumables were among the first to identify their customer's digital behavior and respond with email marketing to direct them to the earliest online catalogs and e-commerce systems. This evolution continues today with suppliers and scientists alike. As scientists take advantage of new digital media their suppliers respond with new ways to inform and influence their customers online.

This report examines some of the most important elements of digital marketing, including Search Engine Optimization, social media, email, mobile, video, webinars, websites, and content marketing. The scientists responding to this survey described their use of each of these channels, how they use them, and the forms of content they are most interested in accessing. BioInformatics LLC has been tracking scientists' use of digital media since 1997 which give our report a unique perspective on the subject. This report includes comparisons with our 2013 report on the same topic so that readers can understand which digital marketing techniques remain effective, which are falling out of favor, and new techniques that are emerging.

Indeed, in 2015 there were many milestones in digital marketing especially with mobile overtaking desktop search volume. While many of these events do not directly affect the marketing of lab products and services they do shape the digital behavior and expectations of life science consumers. The report identifies where (and how) scientists spend their time online to Find, Decide, Buy and Use products for their labs. Rather than trial and error (and hoping for the best), suppliers can use this primary research to structure their digital marketing strategy in a way that enables scientific customers to identify products relevant to their work, choose your brand over the others, and build digital loyalty.

Table of Contents

Time Spent Online

  • Hours spent by scientists reading/viewing Web content related to their research.
  • Percentage of time spent each week looking for information about laboratory products and services.
  • Percentage of the time spent reading/viewing online content that is focused on lab products and services by type of device (desktop, laptop, tablet, mobile phone).

Search Engine Optimization

  • Top three online sources of information searched when you beginning to learn about lab products and services.
  • Use of natural search links versus sponsored links.
  • Proportion of general searches that result in clicking on sponsored links.
  • Perceptions of accuracy and usefulness of sponsored links.
  • Combination of search criteria used when looking for lab products and services.

Social Media

  • Most frequently used social media platforms.
  • Most frequently used science-oriented social media sites used to support research.

Email Marketing

  • Receptivity to various types of email content and preferences of frequency of contact.
  • Elements of emails from suppliers that scientists find most interesting.
  • Incentives that encourage scientists to join a supplier's opt-in email list.

Mobile Marketing

  • Prevalence of text message from life science suppliers.
  • Willingness to accept push notifications on a mobile device mob from a life science supplier app.
  • Types of general information from life science suppliers that scientists would you like to receive via a mobile device.
  • Types of personalized communications scientists would be willing to receive from a life science supplier on a mobile device via a text message.

Video Marketing

  • Percent of scientists who have watched an online video promoting a life science supplier's product or service.
  • Reasons for watching a life science supplier's online video.
  • Average number of supplier videos watched in the past six months.
  • Percentage of life science videos watched that prompt a scientist to search for additional information about the product or service viewed.

Webinars

  • Percent of scientists who have participated in a live webinar sponsored by a life science vendor.
  • Average number of live supplier webinars attended in the last six months.
  • Percentage of live supplier webinars that prompted a scientist to search for more information about the product or service.

Websites

  • Supplier websites visited most often.
  • Most popular vendor websites.
  • Characteristics of the most popular websites.
  • Most helpful features of a supplier website.

Content Marketing

  • Types of online content produced by other scientists and/or independent publishers utilized to learn about lab products and services.
  • Types of online content from life science vendors utilized to learn about lab products and services.
  • Ranked value of personalized content designed to help a scientist find products relevant to his/her work.
  • Ranked value of personalized content designed to help a scientist decide products relevant to his/her work.
  • Ranked value of personalized content designed to help a scientist buy products relevant to his/her work.
  • Ranked value of personalized content designed to help a scientist use products relevant to his/her work.
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