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市場調査レポート

ライフサイエンスマーケティングのコンテンツマーケティングおよび変革

Content Marketing and the Transformation of Life Science Marketing

発行 BioInformatics, LLC 商品コード 298918
出版日 ページ情報 英文 96 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.02円で換算しております。
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ライフサイエンスマーケティングのコンテンツマーケティングおよび変革 Content Marketing and the Transformation of Life Science Marketing
出版日: 2014年03月30日 ページ情報: 英文 96 Pages
概要

当レポートでは、ライフサイエンスにおけるコンテンツマーケティングについて、生命科学者を対象に実施した調査結果から、研究に最も価値のある・関連のあるオンラインコンテンツタイプ、購入プロセスの各段階で最も価値のあるオンラインコンテンツのタイプ、およびライフサイエンスサプライヤーから入手できるオンラインコンテンツ関連の強みと弱みなどを分析しており、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 調査結果の分析・解説

エグゼクティブサマリー

インターネット利用

  • 調査関連のオンラインコンテンツの読書/視聴する際に用いるデバイス
  • 調査関連の製品・サービスに関するオンライン情報にアクセスする際に利用するデバイス
  • 調査関連のオンラインコンテンツの読書/視聴に費やす1週間あたりの平均時間
  • 調査関連の製品・サービスのオンラインに費やす1週間あたりの時間

オンラインコンテンツの利用

  • 調査をサポートするためのオンラインコンテンツへの依存
  • 製品・サービスについて学ぶ際の好きなオンライン情報ソース
  • 製品・サービスについて学ぶ際にアクセスするオンラインコンテンツのタイプ
  • 製品・サービスについて学ぶ際のソーシャルメディアの役割
  • オンラインコンテンツに関する顧客の感想
  • 科学者が同僚と共有するオンラインコンテンツのタイプ
  • 科学者は同僚とオンラインコンテンツをどのように共有しているか
  • 共有したオンラインコンテンツを読む可能性

ライフサイエンスベンダーのオンラインコンテンツ

  • オンラインコンテンツの多様なタイプの信ぴょう性
  • 研究サポート用に、ベンダーのウェブサイトで見つけやすいコンテンツはどれか
  • 製品・サービス購入のサポート用に、ベンダーのウェブサイトで見つけやすいコンテンツはどれか
  • 製品の発見に役立つパーソナライズドベンダー特有のコンテンツに関連した価値
  • どの製品を使用するかを決定するのに役立つパーソナライズドベンダー特有のコンテンツに関連した価値
  • 製品の購入に役立つパーソナライズドベンダー特有のコンテンツに関連した価値
  • 製品の利用に役立つパーソナライズドベンダー特有のコンテンツに関連した価値
  • ベンダー選定に影響するオンライン情報のソース

ベンダー生成コンテンツの価値・関連性

  • 製品・サービスの学習に用いるベンダー生成コンテンツのタイプ
  • ベンダー生成オンラインコンテンツ関連の価値
  • ベンダー生成オンラインコンテンツとの関連性
  • ベンダーのオンラインコンテンツにアクセスする回答者の割合による、ベンダーのトップ20

プライバシー、パーソナライズ化およびリワード

  • オンラインコンテンツのアクセシビリティに関する期待
  • ライフサイエンティストが基もプライベートだと見なすアイテム
  • コンテキストに基づいた情報を共有する意思
  • プライバシーが尊敬され・保護されるだろうという確信
  • 顧客プライバシーの尊重において最も信頼されるベンダーのトップ20社

第2章 調査手法・統計

第3章 付録

目次
Product Code: 14-005

What makes Content Marketing and the Transformation of Life Science Marketing different from a generic “how to guide” for content marketing?

We've gone directly to life scientists to:

  • Identify the types of online content that are most valued and relevant to their research
  • Uncover the information that they are willing share for personalization of content
  • Pinpoint the information that they are willing to share to get a steep product discount
  • Discover the types of online content most valued during each phase of the buying process
  • Recognize the life science suppliers most often tapped as sources of online content
  • Describe the strengths and weakness associated with online content available from life science suppliers

Overview

Life science marketers cannot stop talking about content marketing. What exactly is it-the new advertising? For suppliers who want to develop a content marketing strategy that connects with customers, ‘Content Marketing and the Transformation of Life Science Marketing’, provides in-depth examination of life scientists' preferences for online content.

In an era where customers are rapidly taking the lead in the sales process, often completing 60% or more of the sales process before contacting a sales rep, what can life science suppliers do to influence the decision of which vendor to select?

Life science suppliers have been creating great content for decades-websites, manuals, protocols, product selection guides, seminars, webinars, videos, to name but a few. How is content creation and deployment different today?

Content marketing has been defined as a technique comprised of creating and distributing relevant and valuable content to attract, acquire, and engage a clearly defined and understood target audience.

It is more than the four P's of marketing - price, product, promotion, and place. Marketers are challenged as never before to connect with scientists, capturing them intellectually while resonating with them emotionally.

Content marketing ideally leverages the benefits of marketing automation with various digital media channels to establish and reinforce customer relationships.

For suppliers who want to use content marketing to establish and strengthen their relationships with customers, ‘Content Marketing and the Transformation of Life Science Marketing’ provides data-driven best practices to help optimize content marketing practices in such a way that strengthens relationships, inspires loyalty and calls a scientist to action.

Table of Contents

Section 1: Analysis and Interpretation of Survey Results

Executive Summary

Internet Usage

  • Devices Used When Reading/Viewing Research-Related Online Content
  • Device Utilization When Accessing Online Information About Research-Related Products and Services
  • Average Hours Spent per Week Reading/Viewing Online Content that is Research-Related
  • Hours Spent per Week Online Focused on Research-Related Products and Services

Use of Online Content

  • Reliance on Online Content to Support Research
  • Preferred Online Sources of Information When Learning About Products and Services
  • Types of Online Content Accessed When Learning About Products and Services
  • Role of Social Media in Learning About Products and Services
  • Customer Sentiments Regarding Online Content
  • Types of Online Content that Scientists Share With Their Colleagues
  • How Scientists Share Online Content with Their Colleagues
  • Likelihood to Read Online Content that Has Been Shared

Online Content from Life Science Vendors

  • Credibility of Various Types of Online Content
  • Ease with Which Content is Found on Vendor Websites to Support Research
  • Ease with Which Content is Found on Vendor Websites to Support the Purchase of Products and Services
  • Value Associated with Personalized Vendor-Specific Content to Help FIND Products
  • Value Associated with Personalized Vendor-Specific Content to Help DECIDE Which Products to Use
  • Value Associated with Personalized Vendor-Specific Content to Help BUY Products
  • Value Associated with Personalized Vendor-Specific Content to Help USE Products
  • Sources of Online Information that Influence Vendor Selection

Value and Relevancy of Vendor-Generated Content

  • Types of Vendor-Generated Content Used to Learn About Products and Services
  • Value Associated with Vendor-Generated Online Content
  • Relevancy Associated with Vendor-Generated Online Content
  • Top Twenty Vendors by Percentage of Respondents Who Access Vendors for Online Content

Privacy, Personalization and Reward

  • Expectations Regarding the Accessibility of Online Content
  • Items Considered to be MOST Private by Life Scientists
  • Willingness to Share Information Based on Context
  • Confidence That Privacy Will Be Respected and Protected
  • Top Twenty Vendors Most Trusted to Respect Customer Privacy

Section 2: Methodology and Demographics

  • Methodology
  • Demographics
  • Questionnaire

Section 3: Appendices

  • Appendix A: Verbatim Comments
  • Appendix B: Additional Analysis
  • Appendix C: Other Publications
  • Appendix D: About BioInformatics LLC
  • Appendix E: Our Valued Clients
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