市場調査レポート

ライフサイエンティストへのEマーケティング

eMarketing to Life Scientists: Raise Your Voice Above the Noise

発行 BioInformatics, LLC 商品コード 170719
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
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ライフサイエンティストへのEマーケティング eMarketing to Life Scientists: Raise Your Voice Above the Noise
出版日: 2011年02月01日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、ライフサイエンティストによるインターネット、ソーシャルメディア、Eメールの利用動向と好みについて調査分析し、ライフサイエンティストに向けた効果的なEマーケティングとより良いコミュニケーションの形態を検証し、概略下記の構成でお届けいたします。

ハイライト

人口統計

  • 地域
  • 市場区分
  • 経験年数

電子的な情報源

  • ラボ業務支援のために利用するタイプ
  • 利用頻度

ソーシャルメディアによるベンダーとのコミュニケーション

  • ベンダーからの情報コミュニケーションの信頼性に対する認識:ソーシャルメディア
  • ベンダーの信頼性に対する認識:ソーシャルメディアコミュニケーション vs その他
  • ベンダーからのソーシャルメディアを通じた意見の要望に対応する度合い
  • ソーシャルメディアに参加するベンダーへの定量的反応
  • ソーシャルメディアに参加するベンダーへの定性的反応
  • ベンダーからのコミュニケーションの好みの方法
  • ベンダー によるソーシャルメディア利用
  • ソーシャルメディアのベンダーとの関係への効果
  • ベンダーによるベストソーシャルメディアコンテンツ
  • ベンダーによる"もっとも面白い"ソーシャルメディアコンテンツ
  • ベンダーによる"もっとも反応の良い"ソーシャルメディアコンテンツ

Eメールでのベンダーとのコミュニケーション

  • コンタクトリクエストに対するもっとも満足できるベンダーの反応のタイプ
  • ベンダーからのEメールの購読と典型的な読者
  • ベンダーによるEメールリスト購読の勧誘
  • プライバシーの厳守/コンタクト情報の売買を行わない:明示的宣言の重要性
  • オンラインで提供したい情報のタイプ
  • ベンダーのオンラインフォームへの入力の際に情報を偽る頻度
  • 情報系Eメールの好まれる頻度
  • ベンダーEメールを読む傾向
  • ベンダーEメールを開くかどうか決める際の"送信者名"の影響
  • ベンダーEメールを開くかどうか決める際の件名の影響
  • クリックスルーを助長するコンテンツ
  • ベンダーEメール内のリンクをクリックする傾向
  • ベンダーEメール内の情報系リンクの重要性
  • ベンダーEメールを"より面白くする"ファクター
  • Eメールコミュニケーションの好み
  • ベンダーリストの購読をやめる理由

ベンダーウェブサイトからのベンダーとの接触

  • もっとも訪問されているベンダーウェブサイト
  • "ベスト"ベンダーウェブサイトとその理由
  • ベンダーウェブサイトの訪問の頻度
  • ベンダーウェブサイト上のアクティビティのタイプと頻度
  • ベンダーウェブサイトの情報の役立ちレベル
  • ベンダーウェブサイトの総合的満足度
  • ベンダーウェブサイトの"もっとも迷惑"な機能とその理由
  • 有用度の向上のためのベンダーウェブサイトへの提言

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次
Product Code: 11-001

Abstract

OVERVIEW

As companies begin to invest more heavily in eMarketing campaigns, life science suppliers are challenged to cut through the noise. What makes a scientist click through, and what makes him hit delete? How frequently does a researcher want to hear from a vendor, and at what point does she get annoyed? And how does a supplier become a trusted voice in the social media conversation? With an increased reliance on email, websites and social media, eMarketing to Life Scientists: Raise Your Voice Above the Noise quantifies scientific consumers - Internet usage & preferences and provides direction as to how to deploy electronic marketing platforms in such a way that builds relationship, inspires loyalty and calls a scientist to action.

For suppliers who want to develop a thoughtful eMarketing strategy, this report is designed to be used as a tactical guide for harnessing the power of the Internet to reach out to customers in a meaningful way. The report identifies where scientists spend their time on the Internet and how they rely on the Internet to inform their buying decisions. Scientists reveal how they feel about vendor participation in social media conversations and share opinions as to which companies have gotten the dialog just right - and which ones haven -t. Rather than guessing, vendors can use this primary research to structure email blasts so that scientists will subscribe, read and click through.

In addition to social media and email marketing, this study includes an in-depth discussion on vendor websites and how scientists feel about them. What features make a website most appealing - and most annoying? How much do scientists rely on websites, and what do they expect to be able to do on them? The report details frequency of vendor website use, most common activities engaged in while on the site and which vendors sites are most favored - and why.

OBJECTIVES

The specific objectives of this report are to:

  • Identify preferred eMarketing channels by level of " Internet use
  • Reveal customer preferences for format, content, and " frequency of supplier-generated emails
  • Provide tips on how to enhance click-through rates for " supplier ads
  • Find out how customers prefer to search for information " on supplier -s Web sites
  • Highlight supplier Web sites that offer the most relevant " product and/or service information
  • Evaluate customer -s experience on over 25 leading " suppliers - Web sites
  • Examine social media usage by life scientists both in " mainstream and on science specific sites.
  • And MORE!

Done right, eMarketing is an exciting and cost-effective way to positively impact revenues. Conversely, a heavy price can be paid for missing the mark. Blacklisted by companies, added to do-not-send lists, reported as spam, blocked from forums, and losing sales due to a website that -s hard to navigate, a failed campaign carries with it a steep price tag. Finally a report is available to help you get it right - developed from the perspective of the people who use your products, eMarketing to Life Scientists: Raise Your Voice Above the Noise enables you to use fact-based data to inform an eMarketing strategy that creates forward-moving momentum as you execute your marketing plan.

REPORT HIGHLIGHTS

Demographics

  • Geographic Region
  • Market Segment
  • Years of Experience

Electronic Sources of Information

  • Types used to support lab work
  • Frequency of use

Communicating with Vendors via Social Media

  • Perceived reliability of information communication though vendors - social media
  • Perceived reliability of vendors - social media communications versus those of peers
  • Likelihood of responding to vendor requests for opinions via social media
  • Quantitative reactions to vendors participating in social media
  • Qualitative reactions to vendors participating in social media
  • Preferred methods to receive communication from vendors
  • Social media use by vendor
  • Social media effects on relationship with vendors
  • Best social media content by vendor
  • "Most entertaining" social media content by vendor
  • "Most responsive" in social media content by vendor

Communicating with Vendors via Email

  • Most satisfying types of vendor responses to contact requests
  • Subscription and typical readership of emails by vendor
  • Vendor offers most likely to entice email list subscription
  • Importance of explicit declaration of privacy/vendor not selling contact information
  • Type of information willing to provide online
  • Frequency of making up information when filling out a vendor -s online forms
  • Preferred frequency of informational emails
  • Likelihood to read a vendor email by day and time
  • Influence of "sender name" on decision to open vendor emails
  • Influence of subject line on decision to open vendor emails
  • Content most likely to encourage click-throughs
  • Likelihood to click on a link in a vendor email
  • Importance of informational links in a vendor email
  • Factors that make vendor emails "more interesting"
  • Email communication preferences
  • Reasons for unsubscribing from a vendor list

Connecting with Vendors via Vendor Websites

  • Most visited vendor websites
  • "Best" websites by vendor, and reasoning
  • Frequency of vendor website visitation
  • Frequency and type of activities on vendor websites
  • Helpfulness of vendor website information
  • Overall satisfaction with vendor websites
  • Vendor website features found "most annoying" and reasoning
  • Suggestions for vendor websites to increase usefulness with respect to scientists - work
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