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市場調査レポート
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939768

デジタルサイネージM2MおよびIoTアプリケーション:第3版

Digital Signage M2M and IoT Applications - 3rd Edition

出版日: | 発行: BERG Insight | ページ情報: 英文 60 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
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デジタルサイネージM2MおよびIoTアプリケーション:第3版
出版日: 2020年06月01日
発行: BERG Insight
ページ情報: 英文 60 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

今日、デジタルサイネージは、小売、 ヘルスケア、輸送、オフィスおよび企業、教育、フードサービス、屋外のサイネージなど、さまざまな業種で使用されています。 2019年末の時点で、世界中で約6,380万台のコネクティッドデジタル画面が使用されています。 世界のデジタルサイネージ市場は、この数値が15.2%のCAGRで増加し、2024年までに1億2,940万ユニットに達すると予測されています。ベンダー、製品、および市場に関する最新情報をPDF形式でのみ入手できます。

当レポートでは、世界のデジタルサイネージ業界を調査し、概要・進化、応用分野、市場動向および成長要因、予測、ベンダー情報などについてまとめています。

目次

  • 目次
  • 図一覧
  • エグゼクティブサマリー

第1章 イントロダクション

  • デジタルサイネージ業界の概要
  • デジタルサイネージのバリューチェーン
    • 画面ベンダー
    • メディアプレーヤーベンダー
    • コンテンツ管理システムプロバイダー
    • インストーラー、システムインテグレーター、ネットワークオペレーター
  • 応用分野
    • 小売
    • オフィスおよび企業
    • ヘルスケア
    • 交通手段
    • 教育
    • 食品サービス
    • 屋外看板

第2章 デジタルサイネージ業界の進化

  • 技術の進歩
    • 接続されていないものから接続されているデジタル看板へ
    • メディアプレーヤーのフォームファクター
    • ディスプレイ技術

第3章 ベンダープロファイル

  • メディアプレーヤーベンダー
    • アドバンテック
    • AOPEN
    • Arrow Electronics
    • BrightSign
    • IAdea
    • IBASE
    • Rikomagic
    • Shuttle
  • 画面ベンダー
    • DynaScan Technology
    • Elo Touch Solutions
    • Leyard and Planar
    • LG Electronics
    • NECディスプレイソリューション
    • パナソニック
    • Samsung Electronics
    • シャープ
  • コンテンツ管理システムプロバイダー
    • Broadsign
    • Cineplexデジタルメディア
    • Four Winds Interactive
    • Grassfish
    • Industry Weapon
    • Rise Vision
    • RMG
    • Scala(STRATACACHE)
    • Signagelive
    • STRATACACHE
    • Wondersign

第4章 予測と結論

  • 市場動向と成長要因
    • バリューチェーンのモジュール化は続く
    • デジタルサイネージ市場が拡大
    • 業界の統合により市場の断片化が減少
    • 技術の進歩が市場開発を推進
    • デジタルサイネージはデジタルマーケティングの中心的なプラットフォームになりました
  • 市場予測
    • デジタルサイネージディスプレイ
    • メディアプレイヤー
    • デジタルサイネージの接続
  • 用語集
図表

List of Figures

  • Figure 1.1: Digital signage value chain
  • Figure 1.2: Examples of display form factors
  • Figure 1.3: Examples of DOOH network operators
  • Figure 1.4: Examples of digital signs in retail stores
  • Figure 1.5: Examples of digital signs in commercial buildings
  • Figure 1.6: An example of a digital sign in healthcare
  • Figure 1.7: Information displays for transportation
  • Figure 1.8: Interactive whiteboard in a classroom
  • Figure 1.9: Digital menu boards
  • Figure 1.10: Infotainment program for coffee & bagel shop customers
  • Figure 1.11: Digital billboard
  • Figure 2.1: Local and remote management of digital signage networks
  • Figure 2.2: Media player form factors
  • Figure 3.1: Chromebox Commercial 2 and eTILE-X19 by AOPEN
  • Figure 3.2: Seneca Maestro application
  • Figure 3.3: BrightSign's lines of digital signage media players
  • Figure 3.4: IBASE's newest SP-63E video wall player with 24 HDMI display outputs
  • Figure 3.5: Rikomagic's V5, MK902II, MK68 and MK39
  • Figure 3.6: Comparison of EloView versions
  • Figure 3.7: Overview of LG's WP400 media player & webOS 4.0 Smart Signage Platform
  • Figure 3.8: Samsung's MagicINFO content and device management solution
  • Figure 4.1: Examples of acquisitions in the digital signage space (2017-2020)
  • Figure 4.2: Intel Smart Display Module (SDM) form factor size options
  • Figure 4.3: Installed base of digital signage systems (World 2018-2024)
  • Figure 4.4: Digital signage display market forecast (World 2018-2024)
  • Figure 4.5: Digital signage media player market forecast (World 2018-2024)
  • Figure 4.6: Digital signage connectivity technologies (World 2018-2024)
目次

Digital signage is today used in numerous market verticals such as retail, healthcare, transportation, office and enterprise, education, foodservice and outdoor signage. At the end of 2019, there were approximately 63.8 million connected digital screens in use worldwide. Berg Insight forecasts that this number will grow at a CAGR of 15.2 percent to reach 129.4 million units by 2024. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets. This report is available in PDF format only.

Table of Contents

  • Table of Contents
  • List of Figures
  • Executive summary

1. Introduction

  • 1.1. Overview of the digital signage industry
  • 1.2. The digital signage value chain
    • 1.2.1. Display screen vendors
    • 1.2.2. Media player vendors
    • 1.2.3. Content management system providers
    • 1.2.4. Installers, system integrators and network operators
  • 1.3. Application areas
    • 1.3.1. Retail
    • 1.3.2. Office and enterprise
    • 1.3.3. Healthcare
    • 1.3.4. Transportation
    • 1.3.5. Education
    • 1.3.6. Foodservice
    • 1.3.7. Outdoor signage

2. Evolution of the digital signage industry

  • 2.1. Advancements in technology
    • 2.1.1. From non-connected to connected digital signs
    • 2.1.2. Media player form factors
    • 2.1.3. Display technologies

3. Vendor profiles

  • 3.1. Media player vendors
    • 3.1.1. Advantech
    • 3.1.2. AOPEN
    • 3.1.3. Arrow Electronics
    • 3.1.4. BrightSign
    • 3.1.5. IAdea
    • 3.1.6. IBASE
    • 3.1.7. Rikomagic
    • 3.1.8. Shuttle
  • 3.2. Display screen vendors
    • 3.2.1. DynaScan Technology
    • 3.2.2. Elo Touch Solutions
    • 3.2.3. Leyard and Planar
    • 3.2.4. LG Electronics
    • 3.2.5. NEC Display Solutions
    • 3.2.6. Panasonic
    • 3.2.7. Samsung Electronics
    • 3.2.8. Sharp
  • 3.3. Content management system providers
    • 3.3.1. Broadsign
    • 3.3.2. Cineplex Digital Media
    • 3.3.3. Four Winds Interactive
    • 3.3.4. Grassfish
    • 3.3.5. Industry Weapon
    • 3.3.6. Rise Vision
    • 3.3.7. RMG
    • 3.3.8. Scala (STRATACACHE)
    • 3.3.9. Signagelive
    • 3.3.10. STRATACACHE
    • 3.3.11. Wondersign

4. Forecasts and conclusions

  • 4.1. Market trends and drivers
    • 4.1.1. Modularisation of the value chain continues
    • 4.1.2. The digital signage market expands
    • 4.1.3. Industry consolidation reduces market fragmentation
    • 4.1.4. Technological advancements drive market development
    • 4.1.5. Digital signage has become a central platform for digital marketing
  • 4.2. Market forecasts
    • 4.2.1. Digital signage displays
    • 4.2.2. Media players
    • 4.2.3. Connectivity in digital signage
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