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市場調査レポート

建設機械OEMによるテレマティクスの世界市場:第2版

The Global Construction Equipment OEM Telematics Market - 2nd Edition

発行 BERG Insight 商品コード 591577
出版日 ページ情報 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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建設機械OEMによるテレマティクスの世界市場:第2版 The Global Construction Equipment OEM Telematics Market - 2nd Edition
出版日: 2018年12月19日 ページ情報: 英文 140 Pages
概要

建設機械OEMが提供するテレマティクスシステムのインストールベースは、世界において、2017年末の200万ユニットから、2022年までに490万ユニットへ、19.2%のCAGR (年間複合成長率) で推移すると予測されています。

当レポートでは、世界の建設機械OEMが提供する各種テレマティクスソリューションの市場を調査し、ソリューションの種類と概要、ビジネスモデル、市場成長への各種影響因子の分析、競合環境と市場シェア、バリューチェーンと参入事業者の各種タイプ、インストールベースの推移と予測、主要企業・主要システムのプロファイルなどをまとめています。

目次

図表

エグゼクティブサマリー

第1章 建設機械テレマティクスソリューション

  • イントロダクション:CEテレマティクス
  • CEテレマティクスインフラ
    • CE
    • GNSS
    • ネットワーク
    • バックオフィス
    • OEM/ディーラー
  • 建設機械管理
    • マシンロケーショントラッキング・状況モニタリング
    • セキュリティトラッキング & 干渉
    • 遠隔診断・予防保守・マシン健全性・故障予測
  • 機器オペレーター管理
    • オペレーター関連データの収集
    • 現場オペレーターとのインタラクション
    • ビデオベースのオペレーターモニタリング
  • ワークサイト管理
    • ワークサイトの最適化・サイトレポーティング
    • 補助システムの統合
  • ビジネスモデル

第2章 市場予測・市場動向

  • 市場分析
    • 世界の建設機械市場
    • 建設機械OEMテレマティクスシステムのインストールベース
    • 建設機械OEMテレマティクスベンダーの市場シェア
    • 世界市場における差異
  • 市場成長推進因子・障壁
    • マクロ経済環境
    • 法規制環境
    • 競合環境
    • 技術環境
  • バリューチェーン分析
    • 建設機械関連事業者
    • テレマティクス関連事業者
    • 通信関連事業者
    • IT関連事業者
  • 将来の産業動向

第3章 企業プロファイル

  • Caterpillar
  • CNH Industrial
  • Deere & Company
  • Doosan
  • 日立建機
  • Hyundai Construction Equipment
  • JCB
  • 小松製作所
  • Liebherr
  • Volvo CE
  • その他
    • Bell Equipment
    • BOMAG
    • JLG Industries
    • Kobelco
    • クボタ
    • Link-Belt and LBX (Sumitomo)
    • LiuGong
    • Mahindra & Mahindra
    • Manitowoc
    • Mecalac
    • SANY
    • タダノ
    • 竹内製作所
    • Terex
    • Wacker Neuson

用語

目次

How will the market for construction equipment OEM telematics systems evolve in 2019 and beyond? This report covers the latest trends and developments in the dynamic telematics industry. Berg Insight forecasts that the global installed base of active construction equipment OEM telematics systems will grow at a CAGR of 19.2 percent from 2.0 million units at the end of 2017 to 4.9 million units by 2022. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets. This new 140-page report is available in PDF format only.

Table of Contents

Table of Contents

List of Figures

Executive summary

1. Construction equipment telematics solutions

  • 1.1. Introduction to CE telematics
  • 1.2. CE telematics infrastructure
    • 1.2.1. CE segment
    • 1.2.2. GNSS segment
    • 1.2.3. Network segment
    • 1.2.4. Backoffice segment
    • 1.2.5. OEM/dealer segment
  • 1.3. Construction equipment management
    • 1.3.1. Machine location tracking and status monitoring
    • 1.3.2. Security tracking and intervention
    • 1.3.3. Remote diagnostics, preventive maintenance and machine health prognostics
  • 1.4. Equipment operator management
    • 1.4.1. Collection of operator-related data
    • 1.4.2. Interaction with operators in the field
    • 1.4.3. Video-based operator monitoring
  • 1.5. Worksite management
    • 1.5.1. Worksite optimisation and site reporting
    • 1.5.2. Integration with auxiliary systems
  • 1.6. Business models

2. Market forecasts and trends

  • 2.1. Market analysis
    • 2.1.1. The global construction equipment market
    • 2.1.2. The installed base of construction equipment OEM telematics systems
    • 2.1.3. Construction equipment OEM telematics vendor market shares
    • 2.1.4. Variations on the global CE telematics market
  • 2.2. Market drivers and barriers
    • 2.2.1. Macroeconomic environment
    • 2.2.2. Regulatory environment
    • 2.2.3. Competitive environment
    • 2.2.4. Technology environment
  • 2.3. Value chain analysis
    • 2.3.1. Construction equipment industry players
    • 2.3.2. Telematics industry players
    • 2.3.3. Telecom industry players
    • 2.3.4. IT industry players
  • 2.4. Future industry trends

3. Company profiles

  • 3.1. Caterpillar
  • 3.2. CNH Industrial
  • 3.3. Deere & Company
  • 3.4. Doosan
  • 3.5. Hitachi Construction Machinery
  • 3.6. Hyundai Construction Equipment
  • 3.7. JCB
  • 3.8. Komatsu
  • 3.9. Liebherr
  • 3.10. Volvo CE
  • 3.11. Other construction equipment OEMs
    • 3.11.1. Bell Equipment
    • 3.11.2. BOMAG
    • 3.11.3. JLG Industries
    • 3.11.4. Kobelco
    • 3.11.5. Kubota
    • 3.11.6. Link-Belt and LBX (Sumitomo)
    • 3.11.7. LiuGong
    • 3.11.8. Mahindra & Mahindra
    • 3.11.9. Manitowoc
    • 3.11.10. Mecalac
    • 3.11.11. SANY
    • 3.11.12. Tadano
    • 3.11.13. Takeuchi
    • 3.11.14. Terex
    • 3.11.15. Wacker Neuson
  • Glossary

List of Figures

  • Figure 1.1: Construction equipment telematics infrastructure overview
  • Figure 1.2: Examples of construction equipment telematics hardware
  • Figure 1.3: Top mobile network operators by subscriber base (World Q1-2017)
  • Figure 1.4: Schematic construction equipment telematics backoffice segment
  • Figure 2.1: Sales of construction equipment (World 2010-2017)
  • Figure 2.2: Construction equipment sales by region (World 2017)
  • Figure 2.3: Examples of construction equipment types
  • Figure 2.4: Leading construction equipment manufacturers by market share (2016-2017)
  • Figure 2.5: Construction equipment OEM telematics systems by region (World 2017-2022)
  • Figure 2.6: Top-10 construction equipment OEMs by telematics units (World Q4-2017)
  • Figure 2.7: Construction spending by market (World 2017)
  • Figure 2.8: Mixed fleet telematics example enabled by ISO 15143-3 (AEMP 2.0) standard
  • Figure 2.9: Construction equipment OEM systems and associated telematics partners
  • Figure 2.10: Leica MCH100 Machine Monitoring device used for iCON telematics
  • Figure 2.11: Overview of the EquipmentShare Track mixed-fleet solution
  • Figure 2.12: Mobile operators by M2M subscriber base (World Q2-2017)
  • Figure 2.13: ORBCOMM's rugged PT 7000 device for construction equipment telematics
  • Figure 2.14: ORBCOMM's FleetEdge web application for heavy equipment management
  • Figure 2.15: Overview of AT&T Asset Management - Operations Center
  • Figure 2.16: Hardware used for AT&T Asset Management for equipment and machinery
  • Figure 3.1: Cat Product Link remote monitoring hardware device
  • Figure 3.2: VisionLink Unified Fleet interface
  • Figure 3.3: CASE SiteWatch web-based backoffice interface
  • Figure 3.4: Overview of John Deere WorkSight Technologies including JDLink
  • Figure 3.5: JDLink Dashboard web-based telematics user interface
  • Figure 3.6: Overview of John Deere's dual approach to machine health monitoring
  • Figure 3.7: Schematic overview and functionality of DoosanCONNECT
  • Figure 3.8: Schematic overview of Hitachi Construction Machinery's Global e-Service
  • Figure 3.9: Hitachi Construction Machinery's new ConSite Pocket app
  • Figure 3.10: Number of machines with ConSite contracts (2014-2018)
  • Figure 3.11: Hitachi Construction Machinery's Solution Linkage ICT/IoT-based solutions
  • Figure 3.12: Hyundai Construction Equipment's Hi-MATE user interface
  • Figure 3.13: Hi-MATE Android app
  • Figure 3.14: JCB LiveLink machine capability matrix
  • Figure 3.15: Schematic overview of JCB LiveLink options for various equipment
  • Figure 3.16: Models and features of Komatsu's remote monitoring system KOMTRAX
  • Figure 3.17: KOMTRAX fleet management interface
  • Figure 3.18: Schematic overview of Komatsu's KOMTRAX machine tracking system
  • Figure 3.19: Installed base of Komatsu's KOMTRAX (2011-2018)
  • Figure 3.20: Schematic overview of Liebherr's LiDAT fleet & plant management system
  • Figure 3.21: LiDAT packages and features
  • Figure 3.22: Example of Volvo CE's Fuel Report
  • Figure 3.23: Bell Equipment's Fleetm@tic fleet management interface
  • Figure 3.24: BOMAG TELEMATIC web interface and iOS app interface
  • Figure 3.25: JLG's ClearSky fleet management platform interfaces
  • Figure 3.26: Schematic overview of Kobelco's KOMEXS remote monitoring system
  • Figure 3.27: Link-Belt Telematics portal - A1A Software's iCraneTrax
  • Figure 3.28: LBX Company's RemoteCARE telematics app
  • Figure 3.29: Manitowoc's CraneSTAR powered by A1A Software's iCraneTrax
  • Figure 3.30: Schematic overview of Tadano's Hello-Net
  • Figure 3.31: Customised web portal for Terex powered by ORBCOMM
  • Figure 3.32: Terex Fuchs Telematics system powered by Proemion
  • Figure 3.33: Genie's telematics-ready connector and telematics device connector
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