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市場調査レポート

デジタルサイネージM2M・IoTアプリケーション

Digital Signage M2M and IoT Applications - 2nd Edition

発行 BERG Insight 商品コード 330494
出版日 ページ情報 英文 55 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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デジタルサイネージM2M・IoTアプリケーション Digital Signage M2M and IoT Applications - 2nd Edition
出版日: 2017年03月15日 ページ情報: 英文 55 Pages
概要

世界のデジタルサイネージ (電子看板) 用ディスプレイ画面の稼働台数は、2016年の約3,760万台から、2021年までに8,720万台に達し、CAGRで18.3%の増加が見込まれています。

当レポートでは、デジタルサイネージ産業について調査分析し、産業の概要、バリューチェーン、応用分野、技術の進歩、主要ベンダーのプロファイル、市場予測などについて、体系的な情報を提供しています。

第1章 イントロダクション

第2章 デジタルサイネージ産業の進化

  • 技術の進歩

第3章 ベンダープロファイル

  • メディアプレーヤーベンダー
  • ディスプレイ画面ベンダー
  • コンテンツ管理システムプロバイダー

第4章 予測と結論

  • 市場動向と促進要因
  • 市場予測

用語集

図表

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目次

Digital signage is today used in numerous market verticals such as retail, healthcare, transportation, office and enterprise, education, foodservice and outdoor signage. At the end of 2016, there were approximately 37.6 million connected digital screens in use worldwide. Berg Insight forecasts that this number will grow at a CAGR of 18.3 percent to reach 87.2 million units by 2021. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets. This report is available in PDF format only.

Table of Contents

Table of Contents

List of Figures

Executive summary

1. Introduction

  • 1.1. Overview of the digital signage industry
  • 1.2. The digital signage value chain
    • 1.2.1. Display screen vendors
    • 1.2.2. Media player vendors
    • 1.2.3. Content management system providers
    • 1.2.4. Installers, system integrators and network operators
  • 1.3. Application areas
    • 1.3.1. Retail
    • 1.3.2. Office and enterprise
    • 1.3.3. Healthcare
    • 1.3.4. Transportation
    • 1.3.5. Education
    • 1.3.6. Foodservice
    • 1.3.7. Outdoor signage

2. Evolution of the digital signage industry

  • 2.1. Advancements in technology
    • 2.1.1. From non-connected to connected digital signs
    • 2.1.2. Media player form factors
    • 2.1.3. Display technologies

3. Vendor profiles

  • 3.1. Media player vendors
    • 3.1.1. Advantech
    • 3.1.2. AOPEN
    • 3.1.3. Arrow Electronics
    • 3.1.4. BrightSign
    • 3.1.5. Hewlett-Packard (HP)
    • 3.1.6. IAdea
    • 3.1.7. iBASE
    • 3.1.8. Rikomagic
    • 3.1.9. Shuttle
  • 3.2. Display screen vendors
    • 3.2.1. DynaScan Technology
    • 3.2.2. Elo Touch Solutions
    • 3.2.3. Leyard and Planar
    • 3.2.4. LG Electronics
    • 3.2.5. NEC Display Solutions
    • 3.2.6. Panasonic
    • 3.2.7. Samsung Electronics
    • 3.2.8. Sharp
  • 3.3. Content management system providers
    • 3.3.1. BroadSign
    • 3.3.2. Cineplex Digital Media
    • 3.3.3. Four Winds Interactive
    • 3.3.4. Grassfish
    • 3.3.5. Industry Weapon
    • 3.3.6. Rise Vision
    • 3.3.7. RMG
    • 3.3.8. Scala (STRATACACHE)
    • 3.3.9. Signagelive
    • 3.3.10. STRATACACHE
    • 3.3.11. Wondersign

4. Forecasts and conclusions

  • 4.1. Market trends and drivers
    • 4.1.1. Modularisation of the value chain continues
    • 4.1.2. The digital signage market expands
    • 4.1.3. Industry consolidation reduces market fragmentation
    • 4.1.4. Technological advancements drive market development
    • 4.1.5. Location sensing technologies enable targeted content delivery
    • 4.1.6. Digital signage is becoming a central platform for digital marketing
  • 4.2. Market forecasts
    • 4.2.1. Digital signage displays
    • 4.2.2. Media players
    • 4.2.3. Connectivity in digital signage

Glossary

List of Figures

  • Figure 1.1: Digital signage value chain
  • Figure 1.2: Examples of display form factors
  • Figure 1.3: Examples of DOOH network operators
  • Figure 1.4: Examples of digital signs in retail stores
  • Figure 1.5: Examples of a digital signs in an office building
  • Figure 1.6: An example of a digital sign in healthcare
  • Figure 1.7: Information displays for transportation
  • Figure 1.8: Interactive whiteboard in a classroom
  • Figure 1.9: Digital menu boards
  • Figure 1.10: Infotainment program for coffee & bagel shop customers
  • Figure 1.11: Digital billboard
  • Figure 2.1: Local and remote management of digital signage networks
  • Figure 2.2: Media player form factors
  • Figure 3.1: Chromebox Commercial and Chromebase Commercial by AOPEN
  • Figure 3.2: BrightSign's lines of digital signage media players
  • Figure 3.3: iBASE's ARD-028-N all-in-one bar-type fanless panel PC
  • Figure 3.4: Rikomagic's MK22 Plus, MK902II, MK36S and V5
  • Figure 4.1: Examples of acquisitions in the digital signage space (Q4-2015-Q1-2017)
  • Figure 4.2: Installed base of digital signage systems (World 2015-2021)
  • Figure 4.3: Digital signage display market forecast (World 2015-2021)
  • Figure 4.4: Digital signage media player market forecast (World 2015-2021)
  • Figure 4.5: Digital signage connectivity technologies (World 2015-2021)
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