市場調査レポート

インドネシアのモバイルサービス・アプリケーション・コンテンツ市場: 予測と見通し

Indonesia Mobile Services Applications Content Market - Forecast and Outlook to 2018

発行 Asia Pacific Research Group Ltd (APRG) 商品コード 239208
出版日 ページ情報 英文 48 Pages; 26 Figures
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=105.69円で換算しております。
Back to Top
インドネシアのモバイルサービス・アプリケーション・コンテンツ市場: 予測と見通し Indonesia Mobile Services Applications Content Market - Forecast and Outlook to 2018
出版日: 2014年07月01日 ページ情報: 英文 48 Pages; 26 Figures
概要

当レポートでは、インドネシアにおけるモバイルサービス市場について、消費者のモバイルアプリケーション導入および新しいモバイルアプリケーションについて学ぶ方法とそれらの利用に注目して、調査しており、インドネシアにおけるモバイルサービスビジネスの成長セグメントに関する詳細分析、モバイルオペレーター、アプリケーションおよびコンテンツプロバイダーのポジショニング、市場機会、強み、弱みおよびリスクのレビューなどをまとめ、お届けいたします。

目次

  • 図1.市場シェア−インドネシアのモバイルオペレーター
  • 図2.インドネシアのモバイル加入者
  • 図3.インドネシアのモバイル普及率
  • 図4.インターネット、ブロードバンド、デジタルTVサービス範囲の普及率
  • 図5.プリペイドvs.ポストペイド加入者:プリペイドまたはポストペイドサービスを選ぶ新規加入者の割合
  • 図6.インドネシアにおけるブレンドARPUの達成率
  • 図8.CDMAモバイルブロードバンド予測:EV-DO加入者・収益増加予測
  • 図9.インドネシアにおける収益全体に占めるモバイルデータ収益の割合
  • 図12.モバイルデータの収益成長(P2P SMS除く)およびアプリケーションサービス
  • 図13.インドネシアにおけるローカルモバイルアプリケーションストア・ポータルの減少
  • 図14.インドネシアにおける一般的なモバイルVASコンテンツコスト:ジャンル別
  • 図15.消費者調査:過去30日間で購入したモバイルアプリケーション
  • 図16.消費者調査:消費者調査:モバイルミュージック、ゲームもしくはグラフィックの購入頻度
  • 図17.消費者調査:モバイルウェブ利用 - 年齢別
  • 図18.消費者調査:インドネシアにおけるLBS(位置情報サービス)を用いるモバイルユーザーの割合
  • 図19.消費者調査:消費者調査:最も購入したいと思うモバイルゲームのジャンルは以下のうちどれか?
  • 図20.消費者調査:モバイルデバイスに最も魅力的かつよく購入するミュージックジャンルはどれか?
  • 図21.消費者調査:消費者調査:インドネシア人が新しいモバイルVASおよびコンテンツについて知る場所は?
  • 図22.消費者調査:インドネシア人が新しいモバイルVASおよびコンテンツを購入する場所は?
  • 図23.インドネシアのモバイル若年層部門:成長している、ピークを迎えている、および減少しているのは何か?
  • 図24.調査統計:年齢、性別、雇用、教育水準のサマリー
  • 図25.調査統計:インターネットへの主なアクセス場所
  • 図26.調査統計:産業別の職業

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

This 2014 market research report provides an assessment of the mobile services market in Indonesia, with focus on consumer adoption of mobile applications and how Indonesia consumers learn of new mobile apps and use them them.

Our research team provides an in-depth look at the growth segments of the mobile services business in Indonesia. We outline how Indonesia's mobile operators, application and content providers are positioning themselves to compete in Indonesia's mobile services market. This report reviews opportunities, strengths, weaknesses and risks of this emerging market of over 248 million people. Forecasts to 2018 are provided.

Key goals of this publication

This research report was designed to help the reader:

  • Understand the trends and issues relating to mobile apps and mobile data services market in Indonesia
  • Understand Indonesian consumer's view of their desires for mobile content and mobile applications
  • Current and forecast metrics of Indonesia's mobile subscribers, penetration and ARPU
  • Learn about some of the key local content and app providers in Indonesia
  • Learn how leading Mobile Service Providers will drive mobile application growth in Indonesia
  • Understand Indonesian consumer's buying patterns for mobile content and applications
  • Understand if there is an appetitive for mobile cloud services in Indonesia

Some of the companies discussed in this report:

  • Huawei
  • Bakrie Telecom
  • XL Axiata
  • Smart Telecom
  • Telekomsel
  • Qualcomm
  • Hutchison
  • Indosat

Table of Contents

Table of Figures and Exhibits:

  • Figure 1. Market Share - Indonesia's Mobile Operators
  • Figure 2. Indonesia's Mobile Subscribers 2008 - 2018
  • Figure 3. Indonesia's Mobile Penetration 2008 - 2018
  • Figure 4. Penetration of Internet, Broadband, Digital TV coverage
  • Figure 5. Prepaid vs. Postpaid Mobile Subscribers - Percentage of Net New Subscribers opting for Prepaid or Postpaid services
  • Figure 6. Blended ARPU Achievements in Indonesia 2006 - 2013
  • Figure 8. CDMA Mobile Broadband Forecast: EV-DO Subscriber and Revenue Growth Forecast.
  • Figure 9. Indonesia's Mobile Data Revenue as Percentage of Overall Revenue 2008 - 2018F
  • Figure 12. Revenue Growth in Mobile Data (excluding P2P SMS) and App Services , 2008 - 2018F
  • Figure 13. Current state of local Mobile Application Stores and Portals in Indonesia
  • Figure 14. Typical Mobile VAS Content Costs by Genre in Indonesia
  • Figure 15. Consumer Survey: Which Mobile App have you purchased in last 30 days
  • Figure 16. Consumer Survey: How frequently do you purchase mobile music, games or apps?
  • Figure 17. Consumer Survey: Mobile Web Usage by Age
  • Figure 18. Percentage of Mobile Users using Location Based Services in Indonesia
  • Figure 19 Consumer Survey: Which of the following mobile game genres do you find most appealing for actual purchase?
  • Figure 20. Consumer Survey: Which music genres do you find most appealing and typically purchase for your mobile device?
  • Figure 21. Consumer Survey: Where do Indonesians Learn About New Mobile VAS and Applications?
  • Figure 22. Consumer Survey: Where do Indonesians Purchase New Mobile Apps and Content
  • Figure 23. Indonesia Mobile Youth Sector - What's Growing, Peaking and Declining in 2014
  • Figure 24. Survey Demographics: Summary of Age, Sex, Employment, Education Levels
  • Figure 25. Survey Demographics - Where do you primarily access the Internet from?
  • Figure 26. Survey Demographics - Employment by Industry
Back to Top