市場調査レポート

フィリピンのモバイルサービス市場

Philippines Mobile Services, Applications and Content Market: Forecast and Outlook for 2013-2017

発行 Asia Pacific Research Group Ltd (APRG) 商品コード 143477
出版日 ページ情報 英文 70 Pages; 28 Figures
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
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フィリピンのモバイルサービス市場 Philippines Mobile Services, Applications and Content Market: Forecast and Outlook for 2013-2017
出版日: 2013年02月17日 ページ情報: 英文 70 Pages; 28 Figures
概要

当レポートでは、フィリピンにおけるモバイルサービス・データ市場関連の商業・技術・社会的課題、消費者のモバイルコンテンツ・モバイルアプリケーションへの要望、モバイル加入者・普及率・ARPU、モバイルVASビジネスモデルとバリューチェーン、クラウドビジネスモデルとバリューチェーン、および主要モバイルサービスプロバイダーのモバイル成長戦略などを調査分析しており、概略以下の構成でお届けします。

目次

  • 図1.市場シェア−フィリピンのモバイルオペレーター
  • 図2.フィリピンのモバイル加入者
  • 図3.フィリピンのモバイル普及率
  • 図4.フィリピンとASEAN諸国のモバイル普及率比較
  • 図5.フィリピンの若年人口
  • 図6.プリペイドvs.ポストペイド加入者:プリペイドまたはポストペイドサービスを選ぶ新規加入者の割合
  • 図7.フィリピンにおけるブレンドARPUの達成率
  • 図8.フィリピンにおけるプリペイドの影響・成長:革新の10年
  • 図9.モバイルブロードバンド予測:加入者・収益
  • 図10.フィリピンのモバイル分野におけるデータ分析(ビッグデータ)戦略
  • 図11.フィリピンのモバイルデータおよびSMS収益−全体に占める割合、当時と現在
  • 図12.モバイルVASサービス(P2P SMS除く)の収益成長
  • 図13.フィリピンにおけるモバイルアプリケーションポータルの現況
  • 図14.フィリピンにおける典型的なモバイルVASコンテンツコスト、ジャンル別
  • 図15.消費者調査:過去30日間で購入したモバイルアプリケーション
  • 図16.消費者調査:最も人気のあるSMSコンテンツの選択
  • 図17.消費者調査:モバイルミュージック、ゲームもしくはグラフィックの購入頻度
  • 図18.消費者調査:最も購入したいと思うモバイルゲームのジャンルは以下のうちどれか
  • 図19.消費者調査:最も人気のあるモバイルニュース・情報フィード
  • 図20.消費者調査:モバイルデバイスに最も魅力的かつよく購入するミュージックジャンルはどれか
  • 図21.フィリピンのモバイルミュージック購入における年齢・性別分布
  • 図22.消費者調査:フィリピンにおけるモバイルインターネット利用の増加割合
  • 図23.消費者調査:フィリピン人が新しいモバイルVASおよびコンテンツについて知る場所
  • 図24.消費者調査:フィリピン人が新しいモバイルVASおよびコンテンツを購入する方法
  • 図25.フィリピンのMVASおよびアプリケーション:成長、ピーク、減少しているのはどれか
  • 図26.調査統計:年齢、性別、雇用、教育水準のサマリー
  • 図27.調査統計:インターネットへの主なアクセス場所
  • 図28.調査統計:産業別の職業

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

Abstract

This new 2013 market research report is an assessment of the mobile market in Philippines - with a deep focus on consumer adoption of mobile data, apps, and services.

APRG's research provides an in-depth look at the growth segments of the mobile services business in the Philippines. It outlines how Filipino mobile operators, application and content providers are positioning themselves to compete in the mobile services market. This report reviews opportunities, strengths, weaknesses and risks of this emerging market of over 90 million people.


Key goals of this publication

This research report was designed to help you with:

  • Commercial, technical and social issues relating to mobile services and data market in Philippines
  • Consumer's view of their desires for mobile content and mobile applications
  • Mobile subscribers, penetration and ARPU
  • Mobile VAS business model and value chain in Philippines
  • Cloud business model and value chain in Philippines
  • Mobile application growth strategy of the leading Mobile Service Providers
  • Big Data Analytics in Philippines Mobile Sector

Table of Contents

Table of Figures and Exhibits:

  • Figure 1. Market Share - Philippines Mobile Operators
  • Figure 2. Philippines Mobile Subscribers 2005 - 2017
  • Figure 3. Philippines's Mobile Penetration 2005 - 2017
  • Figure 4. Philippines's Mobile Penetration Comparison to ASEAN Countries
  • Figure 5. Youth Population in Philippines, 2013
  • Figure 6. Prepaid vs. Postpaid Subscribers; Percentage of Net New Subscribers opting for Prepaid or Postpaid services
  • Figure 7. Blended ARPU 2004 - 2013 Achievements in Philippines
  • Figure 8. Impact and Growth of Prepaid Technology in Philippines - A decade of innovation
  • Figure 9. Mobile Broadband Forecast: Subscriber and Revenue Growth Forecast.
  • Figure 10. Data Analytics ( Big Data ) Strategy in Philippines mobile sector
  • Figure 11. Philippines's Mobile Data and SMS Revenue as Percentage of Overall Revenue, then and now.
  • Figure 12. Revenue Growth in Mobile VAS Services (excluding P2P SMS), 2007 - 2017F
  • Figure 13. Current state of mobile app portals in Philippines
  • Figure 14. Typical Mobile VAS Content Costs by Genre in Philippines
  • Figure 15. Consumer Survey: Which Mobile App have you purchased in last 30 days Figure 16. Consumer Survey: Most Popular SMS Content Choices
  • Figure 17. Consumer Survey: How frequently do you purchase mobile music, games or graphics
  • Figure 18 Consumer Survey: Which of the following mobile game genres do you find most appealing for purchase
  • Figure 19. Consumer Survey: Most Popular mobile News and Information feeds
  • Figure 20. Consumer Survey: Which music genres do you find most appealing and typically purchase for your mobile device
  • Figure 21. Age and Sex Distribution of Philippines Mobile Music Purchasers
  • Figure 22. Consumer Survey: Percentage increase in mobile internet usage in Philippines
  • Figure 23. Consumer Survey: Where Filipinos Learn About New Mobile VAS and Applications
  • Figure 24. Consumer Survey: How Filipinos Purchase New Mobile VAS and Content
  • Figure 25. Philippines MVAS and Apps - What's Growing, Peaking and Declining in 2013
  • Figure 26. Survey Demographics: Summary of Age, Sex, Employment, Education Levels
  • Figure 27. Survey Demographics - Where do you primarily access the Internet from?
  • Figure 28. Survey Demographics - Occupation by Industry.
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