市場調査レポート

インドネシアのオンラインゲーム産業:産業予測(2010-2014年)

Forecast of the Online Gaming Industry in Indonesia 2010 - 2014

発行 Asia Pacific Research Group Ltd (APRG) 商品コード 115985
出版日 ページ情報 英文 15 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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インドネシアのオンラインゲーム産業:産業予測(2010-2014年) Forecast of the Online Gaming Industry in Indonesia 2010 - 2014
出版日: 2010年01月30日 ページ情報: 英文 15 Pages

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、インドネシアのオンラインゲーム産業の現状と見通しについて調査分析し、オンラインインターネットゲームの収益成長予測(〜2013年)、オンラインインターネットゲームの加入者成長予測(〜2013年)、市場成長への各種影響因子、ゲーム利用者のプロファイルなどをまとめ、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 インドネシアのオンラインゲーム市場:プロファイル

  • 成長牽引因子
    • ゲームコンソールよる人気の高いオンラインゲーム
    • インターネットの"ルネッサンス"
    • インターネットカフェ
    • 無料モデルの影響
  • ゲームユーザーのプロファイル・習慣
    • ゲームプロファイル:年齢・男女別
    • 地域比較:男性 vs. 女性ゲーマー
  • 成長阻害因子
    • 規制
    • ブロードバンドの普及見通し
    • 経済・所得レベル

第3章 インドネシアのオンラインインターネットゲーム市場の見通し

  • インドネシアのオンラインインターネットゲーム市場の予測
  • インドネシアのオンラインインターネットゲーム産業:収益予測:2009-2013年
    • 収益タイプ別
      • 加入者料金
      • 広告
      • デジタル配信
  • インドネシアのオンラインインターネットゲーム市場:加入者成長:2009-2013年

第4章 注目の企業

目次

Abstract

The online online gaming in Indonesia continues to expand in 2010, with more online users spending more time playing casual and MMORPGs. With a population of 238 million, Indonesia is the fourth most populous nation in the world after China, India and the United States, and the population is increasingly coming online for entertainment.

This will become a breakout year for Internet and mobile gaming services in Indonesia. Gaming companies like LYTO and GOGAME are expanding their content and presence, and have become cornerstones in building the Indonesian gaming industry with fresh and creative content and partnerships.

As outlined in this report, the online gaming market in Indonesia is evolving into a mainstream entertainment activity and offers a number of opportunities for content providers and service providers. This report is designed to help gaming vendors, gaming developers, content owners, vendors, service providers, and investors to understand this market and the opportunities. It includes the analysis of the market size, trends, primary research, and forecasts. It also provides an analysis of the technologies and services driving growth, identifies trends, and helps you better understand this rapidly evolving market

Table of Contents

I. Executive Summary and Methodology

II. Indonesia Online Gaming Market Profile

  • Overview of the major trends in the online game market in Indonesia
  • How the free-to-play model has changed the Indonesia market
  • Drivers
  • Inhibitors

III. Indonesia Online Gaming Market Outlook

  • Forecast Indonesia Online Gaming Market
    • Table: Indonesia Online Gaming Industry Revenue Forecast, 2009-2013
      • By type of revenue (subscription, advertising, digital distribution)
    • Table: Indonesia Online Gaming Market Subscribers, 2009-2013
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