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市場調査レポート

中国のインターネットゲーム市場

China Internet Gaming Market - MMORPGs and Casual Gaming Market Remains Under Penetrated

発行 Asia Pacific Research Group (APRG) 商品コード 113275
出版日 ページ情報 英文 24 Pages; 8 Exhibits
納期: 即日から翌営業日
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
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中国のインターネットゲーム市場 China Internet Gaming Market - MMORPGs and Casual Gaming Market Remains Under Penetrated
出版日: 2010年01月15日 ページ情報: 英文 24 Pages; 8 Exhibits

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

当レポートでは、中国のインターネットゲーム市場の現状と見通しについて調査分析し、中国市場の背景・長所・短所、オンラインゲームの収益実績・予測(〜2011年)、その他ARPU・市場シェアなど各種データ、主要ゲーム会社のプロファイルなどをまとめ、概略下記の構成でお届けいたします。

第1章 中国のオンラインゲーム

  • 中国におけるインターネットゲームの普及:現状と見通し(〜2011年)
  • 市場力学
  • 法規制
  • ブロードバンドの普及
  • 無料ゲームモデルの影響

第2章 中国における主要ゲーム&コンテンツプロバイダーのプロファイル

  • NetEase
  • Giant Interactive Group
  • Shanda
  • SOHU
  • Tencent
  • The9

第3章 KPIおよび市場統計

  • オンライン vs コンソールゲーム
  • 男性 vs 女性ゲーマー
  • オンラインゲーム人口
  • オンラインゲーム収益の市場シェア
  • オンラインゲーマーの月額ARPU
  • 中国の主要ゲームディベロッパー

第4章 総論

  • 中国:インターネットゲームの普及が不十分な理由
  • コンソールゲームよりオンラインゲーム が人気の理由
  • オンライン vs コンソールゲームの見通し
  • 無料ゲームによる市場の変革
  • 韓国のゲームディベロッパーが中国で抱える問題

図表

  • 中国のオンラインゲーム収益成長見通し:2001 - 2011年
  • ブロードバンド接続成長見通し:2001 - 2011年
  • インターネットカフェの成長見通し:2001 - 2011年
  • 中国でオンラインゲームが人気の理由
  • ソニー・任天堂が成功を収めない理由
  • オンラインゲーマーとARPU(カジュアルゲーム vs プラットフォームゲーム)
  • Shandaによる産業の変革
  • 市場リーダーのプロファイル:Shanda・Netease・The9・Sohu・Tencent
  • ティア2ゲーム企業
  • 現在中国でもっとも人気のオンラインゲームトップ10
  • オンラインゲーム収益の市場シェア
目次

China's online Internet gaming market is still experiencing solid growth. MMORPG revenue saw CAGR of 100% over the last five years, yet this is still an under-penetrated market.

This research provides the only independent market insight that highlights the strengths and weaknesses of the China Internet Gaming Market, provides hard-to-find financial statistics such as online gaming ARPU, revenue market share, impact of casual games, and outlines the direction the industry is heading and why. Understand the upcoming Tier 2 game companies that are attracting the Chinese youth market.

Table of Contents

Chapter 1. China's Online Gaming

  • China Internet Gaming Penetration - Current and Outlook to 2011
  • Markey Dynamics
  • Regulatory
  • Broadband Penetration
  • Impact of the Free-to-Play Model

Chapter 2. Profiles of the Leading Gaming and Content Providers in China

  • NetEase
  • Giant Interactive Group
  • Shanda
  • SOHU
  • Tencent
  • The9

Chapter 3. KPIs and Market Statistics

  • Online vs Console Games (US$ M)
  • Male vs Female Gamers
  • Online Gaming Population
  • Online Gaming Revenue Market Share
  • Monthly ARPU of Online Gamers
  • Leading Game Developers in China

Chapter 4. Conclusions

  • Why the China internet gaming market is under-penetrated
  • Why Online Games are more popular than console games
  • Online vs Console Games (US$ M) Outlook
  • Why Free to Play has changed the market
  • Outline of the Difficulties the Korean game developers have experienced in China.

Key Metrics in this Publication:

  • Outlook China online gaming revenue, growth from 2001 - 2011E
  • Outlook for Broadband connections, growth from 2001 - 2011E
  • Outlook for Internet Cafes, growth from 2001 - 2011E
  • Why Online gaming is so popular in China
  • Why Sony and Nintendo had not had much success
  • Online Gamers and their ARPUs (Casual vs Platform Games)
  • How Shanda has changed the industry
  • Profiles of the Market Leaders Shanda, Netease, The9, Sohu, Tencent
  • Outline of Tier 2 gaming companies are the upcoming strong competitors
  • Current Top 10 Most Popular Online Games in China
  • Online Gaming Revenue Market Share
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