市場調査レポート

ベトナムのモバイルサービス・アプリケーション・コンテンツ市場: 予測と見通し

Vietnam Mobile Services, Applications, Content Market - Forecast and Outlook for 2013 - 2017

発行 Asia Pacific Research Group Ltd (APRG) 商品コード 105876
出版日 ページ情報 英文 45 Pages; 27 Figures
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.50円で換算しております。
Back to Top
ベトナムのモバイルサービス・アプリケーション・コンテンツ市場: 予測と見通し Vietnam Mobile Services, Applications, Content Market - Forecast and Outlook for 2013 - 2017
出版日: 2013年06月15日 ページ情報: 英文 45 Pages; 27 Figures
概要

当レポートでは、ベトナムにおけるモバイルサービス・データ市場関連の商業・技術・社会的課題、消費者のモバイルコンテンツ・モバイルアプリケーションへの要望、モバイル加入者・普及率・ARPU、モバイルVASビジネスモデルとバリューチェーン、クラウドビジネスモデルとバリューチェーン、および主要モバイルサービスプロバイダーのモバイル成長戦略などを調査分析しており、概略以下の構成でお届けします。

目次

  • 図1.市場シェア−ベトナムのモバイルオペレーター
  • 図2.ベトナムのモバイル加入者
  • 図3.ベトナムのモバイル普及率
  • 図4.ベトナムとASEAN諸国のモバイル普及率比較
  • 図5.ベトナムの若年人口
  • 図6.プリペイドvs.ポストペイド加入者:プリペイドまたはポストペイドサービスを選ぶ新規加入者の割合
  • 図7.ベトナムにおけるブレンドARPUの達成率
  • 図8.ベトナムにおけるモバイルブロードバンドの影響・成長
  • 図9.モバイルブロードバンド予測:加入者・収益
  • 図10.ベトナムのモバイル分野におけるデータ分析(ビッグデータ)戦略
  • 図11.ベトナムのモバイルデータ戦略、当時と現在
  • 図12.モバイルVASサービス(P2P SMS除く)の収益成長
  • 図13.ベトナムにおけるモバイルアプリケーションポータルの現況
  • 図14.ベトナムにおける典型的なモバイルVASコンテンツコスト、ジャンル別
  • 図15.消費者調査:過去30日間で購入したモバイルアプリケーション
  • 図16.消費者調査:最も人気のあるSMSコンテンツの選択
  • 図17.消費者調査:モバイルミュージック、ゲームもしくはグラフィックの購入頻度
  • 図18.消費者調査:最も購入したいと思うモバイルゲームのジャンルは以下のうちどれか
  • 図19.消費者調査:最も人気のあるモバイルニュース・情報フィード
  • 図20.消費者調査:モバイルデバイスに最も魅力的かつよく購入するミュージックジャンルはどれか
  • 図21.ベトナムのモバイルミュージック購入における年齢・性別分布
  • 図22.消費者調査:フィリピンにおけるモバイルインターネット利用の増加割合
  • 図23.消費者調査:フィリピン人が新しいモバイルVASおよびコンテンツについて知る場所
  • 図24.消費者調査:フィリピン人が新しいモバイルVASおよびコンテンツを購入する方法
  • 図25.ベトナムのMVASおよびアプリケーション:成長、ピーク、減少しているのはどれか
  • 図26.調査統計:年齢、性別、雇用、教育水準のサマリー
  • 図27.調査統計:インターネットへの主なアクセス場所
  • 図28.調査統計:産業別の職業

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

This Q2 2013 market research report outlines the mobile market in Vietnam- with a deep focus on consumer adoption of mobile data and services.

APRG's research provides an in-depth look at the growth segments of the mobile services business in the Vietnam. It outlines how mobile operators, application and content providers are positioning themselves to compete in the mobile services market. This report reviews opportunities, strengths, weaknesses and risks of this emerging market of over 88 million people.

Key goals of this publication

This research report was designed to help you with:

  • Social issues relating to mobile services and data market in Vietnam
  • Consumer's view of their desires for mobile content and mobile applications
  • Vietnam's mobile subscribers, penetration and ARPU
  • Mobile app business model and value chain in Vietnam
  • Cloud business model and value chain in Vietnam
  • Mobile growth strategy of the leading Mobile Service Providers in Vietnam

Table of Contents

Table of Figures and Exhibits:

  • Figure 1. Market Share - Vietnam's Mobile Operators
  • Figure 2. Vietnam's Mobile Subscribers 2005 - 2017
  • Figure 3. Mobile Subscriber Penetration in Vietnam 2005 - 2017
  • Figure 4. Vietnam's Mobile Penetration Comparison to ASEAN Countries
  • Figure 5. The 5 BIG RISKS in the Vietnam Mobile sector
  • Figure 6. Prepaid vs. Postpaid Subscribers
  • Figure 7. Blended ARPU Achievements in Vietnam
  • Figure 8. Impact and Growth of Mobile Broadband in Vietnam
  • Figure 9. Mobile Internet - Application Forecast 2013 to 2017
  • Figure 10. Data Analytics ( Big Data ) Outlook in Vietnam's mobile sector
  • Figure 11. Vietnam's Mobile Data Strategy, then and now
  • Figure 12. Revenue Growth in Mobile Data and App Services (excluding P2P SMS), 2007 - 2017F
  • Figure 13. 2013 - Current state of mobile application portals in Vetnam
  • Figure 14. 2013 - Current state of Smartphones portals in Vetnam
  • Figure 15. Consumer Survey: Which Mobile App have you purchased in last 30 days
  • Figure 16. Consumer Survey: From where do you access Social Networking sites
  • Figure 17. Consumer Survey: How frequently do you purchase mobile music, games or graphics
  • Figure 18 Consumer Survey: Which mobile game genres do you find most appealing for purchase
  • Figure 19. Consumer Survey: Which music genres do you find most appealing and typically purchase for your mobile device
  • Figure 20. Age and Sex Distribution of Vietnam Mobile Music Purchasers
  • Figure 21. Consumer Survey: 2010 to 2012 Percentage increase in mobile internet usage in Vietnam
  • Figure 22. Consumer Survey: How Vietnamese Learn About New Mobile Applications
  • Figure 23. Consumer Survey: How Vietnamese Purchase New Mobile Apps and Content
  • Figure 24. Vietnam MVAS and Apps - What's Growing, Peaking and Declining in 2013
  • Figure 26. Survey Demographics: Summary of Age, Sex, Employment, Education Levels
  • Figure 27. Survey Demographics - Occupation by Industry
Back to Top