表紙
市場調査レポート

世界のワインラベル市場調査

Global Wine Label Market Study 2016

発行 AWA - Alexander Watson Associates 商品コード 278118
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=107.50円で換算しております。
Back to Top
世界のワインラベル市場調査 Global Wine Label Market Study 2016
出版日: 2016年07月31日発行予定 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、世界のワインラベル市場について包括的に調査し、地域別の生産量・需要量・消費量、主要デコレーション技術と材料の動向、競合する製品デコレーション技術、課題、および主要企業のプロファイルなどをまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 世界のワイン市場

  • ワイン市場の構造
  • 世界のワイン生産:地域分布
  • 世界のワイン生産、需要および消費量
  • ワイン市場の経済学

第4章 世界のワインメーカー

  • 主な世界のワインメーカー/ブランド(ワイン/スパークリングワイン)
  • 主な地域のワイン/スパークリングワインメーカー
  • 小売りの独自ブランド

第5章 世界のワインラベル市場

  • ワインラベル市場の構造
  • 世界のワインラベル市場
  • 地域のワインラベル利用/量
  • ワインラベリング技術
  • ワインラベル市場成長の促進因子
  • 市場の脅威・機会

第6章 ワインラベル材料

  • ワインラベル材料
  • ワインラベル面材料
  • ワインラベル接着剤

第7章 ワイン‐製品のデコレーション技術

  • ラベル印刷技術
  • 印刷用インク
  • その他のラベル加工技術
  • 製品・ブランドのセキュリティ
  • 代替えボトルのデコレーション技術
  • 競合するパッケージング技術

第8章 ワインラベル加工

  • ラベル加工産業内の整理統合

第9章 ディレクトリ

  • ラベル材料サプライヤー
  • 製紙サプライヤー
  • 組合
  • ワイン再販業者/流通業者
  • ワイナリー
  • ラベル加工業者

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

In 2002, AWA published the first study of the global wine label market, identifying volumes and trends in product decoration technologies for wines. AWA Global Wine Label Market Study 2016 is the fourth assessment of the current status of this highly-specialized area of use for labels and labeling technologies.

AWA Global Wine Label Market Study 2016 provides a comprehensive background to and understanding of the current status of the wine label market. The report describes the trends in volume growth and materials technology by region and identifies the main drivers for these trends. The report also identifies the challenges and opportunities in the wine label market and highlights the geographical and market sectors with greater opportunities. Competitive product decoration technologies are also outlined in the report to provide context.

The wine market represents a tremendous opportunity for labeling, often with specialty requirements and value-added decoration. We note that the market share of pressure-sensitive labels continues to increase. As the market evolves and new opportunities emerge, the Global Wine Label Market Study 2016 offers insight into the issues that face the product decoration media used on a worldwide basis.

The collection of primary data is a key element in the research methodology used for this study. AWA conducted in-depth telephone and email interviews with leading players across the value chain. Secondary research for this study is based on AWA's comprehensive internal database of label market information, a review of available published literature, and an analysis of trade and industry statistics.

Table of Contents *

1. Introduction

  • 1.1 Introduction
  • 1.2 Methodology
  • 1.3 Definitions

2. Executive Summary

3. Global Wine Market

  • 3.1 Wine Market Structure
  • 3.2 Global Wine Production - Geographic Distribution
    • 3.2.1 'Old World' Wine Producing Countries/ Regions
    • 3.2.2 'New World' Wine Producing Countries/ Regions
  • 3.3 Global Wine Production, Demand, and Consumption
  • 3.4 Wine Market Economics

4. Worldwide Wine Producers

  • 4.1 Key Global Wine Producers/ Brands (Wine/ Sparkling Wine)
    • 4.1.1 Global Market Share Trend Of Key Companies
    • 4.1.2 Key Global Wine/Sparkling Brands And Their Market Share Trend
  • 4.2 Key Regional Wine/Sparkling Wine Producers
    • 4.2.1 North America
    • 4.2.2 Latin America
    • 4.2.3 Western Europe
    • 4.2.4 Eastern Europe
    • 4.2.5 Africa/Middle East
    • 4.2.6 Australasia
    • 4.2.7 Asia Pacific
  • 4.3 Retail Own Brands

5. Global Wine Label Market

  • 5.1 Wine Label Market Structure
  • 5.2 Global Wine Label Market
  • 5.3 Regional Wine Label Use/Volumes
  • 5.4 Wine Labeling Technology
    • 5.4.1 Europe
    • 5.4.2 North America
    • 5.4.3 South America
    • 5.4.4 Australia/New Zealand
    • 5.4.5 South Africa
    • 5.4.6 China
  • 5.5 Wine Label Market Growth Drivers
  • 5.6 Market Threats And Opportunities
    • 5.6.1 Threats
    • 5.6.2 Opportunities

6. Wine Label Materials

  • 6.1 Wine Label Materials
  • 6.2 Wine Label Face Materials
    • 6.2.1 Paper
    • 6.2.2 Film
  • 6.3 Wine Label Adhesives
    • 6.3.1 Labeling Formats
    • 6.3.2 Adhesive Types
      • 6.3.2.1 Glue Applied Labels
      • 6.3.2.2 Pressure-Sensitive Labels
      • 6.3.2.3 Other Application/Adhesive Technologies

7. Wine - Product Decoration Technologies

  • 7.1 Label Printing Technologies
  • 7.2 Printing Inks
  • 7.3 Other Label Converting Technologies
  • 7.4 Product and Brand Security
  • 7.5 Alternative Bottle Decoration Technologies
  • 7.6 Competitive Packaging Technologies
    • 7.6.1 Bag-In-Box
    • 7.6.2 Plastic Bottles
    • 7.6.3 Aseptic Cartons
    • 7.6.4 Metal Cans and Bottles
    • 7.6.5 Other Alternative Wine Packaging Formats
      • 7.6.5.1 Pouches
      • 7.6.5.2 Grab & Go Convenience

8. Wine Label Converting

  • 8.1 Consolidation within the Label Converting Industry

9. Directory

  • 9.1 Label Materials Suppliers
  • 9.2 Paper Suppliers
  • 9.3 Associations
  • 9.4 Wine Resellers/Distributors
  • 9.5 Wineries
  • 9.6 Label Converters

AWA Contact Details

* Preliminary

Back to Top