表紙
市場調査レポート

世界のビールラベル市場調査

Global Beer Label Market Study 2013

発行 AWA - Alexander Watson Associates 商品コード 180221
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.18円で換算しております。
Back to Top
世界のビールラベル市場調査 Global Beer Label Market Study 2013
出版日: 2013年11月26日 ページ情報: 英文
概要

当レポートでは、ラベルの主要なエンドユーズ市場であるビール用ラベル市場について調査分析し、ラベル形態・素材・技術別の主要動向、市場構造とその経時的変化、各種市場影響因子、需要の現状と見通し(地域別)などをまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 世界のラベル市場

  • 製品装飾技術と情報技術
  • 世界のラベル市場

第4章 世界のビール市場

  • 世界のビール市場
  • 欧州のビール市場
  • 北米(NAFTA)のビール市場
  • アジアのビール市場
  • アフリカのビール市場
  • 南米のビール市場
  • 中東のビール市場

第5章 世界のビールパッケージング市場

  • 世界のビールパッケージング
  • 欧州のビールパッケージング
  • 北米のビールパッケージング
  • アジアのビールパッケージング
  • アフリカのビールパッケージング
  • 南米のビールパッケージング

第6章 製品装飾技術

  • 欧州の製品装飾技術
    • ボトル
  • 北米の製品装飾技術
    • 米国の製品装飾技術
      • ボトル
    • カナダの製品装飾技術
      • ボトル
  • アジアの製品装飾技術
    • ボトル
  • 南米の製品装飾技術
  • その他の地域の製品装飾技術

第7章 市場動向・成長牽引因子

  • バリューチェーンの変化
  • 主な需要影響因子・市場成長牽引因子
  • 製品装飾技術の変化と動向
    • 感圧ラベル
    • ペットボトル
    • ラベル印刷
  • 原材料価格
  • 環境上の課題
  • 法規制/税制/消費者の意識
    • 法規制
    • 消費者の意識

第8章 ディレクトリ

このページに掲載されている内容は最新版と異なる場合があります。詳細はお問い合わせください。

目次

Founded in 1971, AWA Alexander Watson Associates is a leading international market research and advisory services provider. AWA regularly publishes comprehensive reports on label and product decoration markets, defining regional and application opportunities for all labeling formats.

Global Beer Label Market Study 2013 is the third assessment of the current status of one of the world's leading label end-use markets, and details trends in the market by label format, materials, and technologies, with particular emphasis on the changing structure and developments within this key area of use for labels and other forms of product packaging and decoration.

Since the first edition of this study was published in 2005, the global and regional markets for beer and for beer labeling have continued to change. This report will update you on recent developments in the market and in technologies. The study also provides an overview of industry production levels and trends to provide a background to the growth in labels.

The objective of this Report is to outline the background and technologies used to provide product identification and decoration in the global beer markets, and to indicate the current status and future prospects for the various labeling technologies. The report also outlines the market structure for the leading product decoration technologies, and evaluates present and future demand for labels by geographic region.

Research for this study is based on our internal database of label market information, a review of available published literature, an analysis of trade and industry statistics, online surveys, and interviews with companies across the value chain, together with input from AWA industry conferences and events specific to the label and specialist converting industries.

Table of Contents

1. INTRODUCTION

  • 1.1 Background
  • 1.2 Methodology
  • 1.3 Definitions

2. EXECUTIVE SUMMARY

3. GLOBAL LABEL MARKETS

  • 3.1 Product Decoration & Information Technologies
  • 3.2 Global Label Market

4. GLOBAL BEER MARKETS

  • 4.1 Global Beer Markets
  • 4.2 European Beer Market
  • 4.3 North American (NAFTA) Beer Markets
  • 4.4 Asian Beer Markets
  • 4.5 African Beer Markets
  • 4.6 South American Beer Markets
  • 4.7 Middle Eastern Beer Markets

5. GLOBAL BEER PACKAGING MARKETS

  • 5.1 Global Beer Packaging
  • 5.2 European Beer Packaging
  • 5.3 North American Beer Packaging
  • 5.4 Asian Beer Packaging
  • 5.5 African Beer Packaging
  • 5.6 South American Beer Packaging

6. PRODUCT DECORATION TECHNOLOGIES

  • 6.1 European Product Decoration Technologies
    • 6.1.1 Bottles
    • 6.1.2 Cans
  • 6.2 North American Product Decoration Technologies
    • 6.2.1 US Product Decoration Technologies
      • 6.2.1.1 Bottles
      • 6.2.1.2 Cans
    • 6.2.2 Canadian Product Decoration Technologies
      • 6.2.2.1 Bottles
      • 6.2.2.2 Cans
  • 6.3 Asian Product DecorationTechnologies
    • 6.3.1 Bottles
    • 6.3.2 Cans
  • 6.4 South American Product Decoration Technologies
  • 6.5 Rest of World Product Decoration Technologies

7. MARKET TRENDS & DRIVERS

  • 7.1 Value Chain Changes
  • 7.2 Key Demand Influences & Market Drivers
  • 7.3 Product Decoration Technology Changes & Trends
    • 7.3.1 Pressure-sensitive Labels
    • 7.3.2 PET Bottles
    • 7.3.3 Cans
    • 7.3.4 Label Printing
  • 7.4 Raw Material Prices
  • 7.5 Environmental Issues
  • 7.6 Legislation/Taxation/Consumer Attitudes
    • 7.6.1 Legislation
    • 7.6.2 Consumer Attitudes

8. DIRECTORY

* PRELIMINARY

Back to Top