株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
市場調査レポート

北米の感圧グラフィックアートフィルム市場:2010年

The North American Pressure-Sensitive Graphic Arts Film Market 2010

発行 AWA - Alexander Watson Associates 商品コード 180219
出版日 ページ情報 英文
納期: 即日から翌営業日
価格
こちらの商品の販売は終了いたしました。
Back to Top
北米の感圧グラフィックアートフィルム市場:2010年 The North American Pressure-Sensitive Graphic Arts Film Market 2010
出版日: 2010年05月07日 ページ情報: 英文

当商品の販売は、2016年07月01日を持ちまして終了しました。

概要

グラフィックアート用感圧フィルム市場は2000年以降、5-6%の堅調な成長を続けてきました。しかしPOP/屋外広告および交通広告/セーフティ関連グラフィックの2大部門が景気悪化の影響を受け、感圧フィルムの利用にも深刻な影響を及ぼしています。しかし、自動車の広告・販促用グラフィックとしての感圧フィルムの利用は安定的に成長しており、今後も力強く推移する見通しです。

当レポートでは、北米の感圧グラフィックアートフィルム市場の現状と見通しについて調査分析し、市場構造とバリューチェーン、地域・アプリケーション・材料区分別の主要動向、印刷・加工技術の概要、主要企業のプロファイルなどをまとめ、概略以下の構成でお届けいたします。

第1章 イントロダクション

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 市場構造・バリューチェーン

  • 原材料サプライヤー
  • 感圧ラミネート業者
  • 配布・加工
  • バリューチェーン

第4章 感圧グラフィックアート材料の需要

  • 世界市場:地域別
  • 北米市場
  • 主な需要影響因子・市場成長牽引因子
  • 市場動向・特徴

第5章 市場区分

  • POP&屋外広告
    • フロアグラフィック
    • ウィンドウグラフィック
    • イルミネーショングラフィック
  • 展示会用グラフィック
  • 交通広告&セーフティ用グラフィック
  • 自動車グラフィック
  • 企業&建築上のグラフィック

第6章 印刷・加工技術

  • オフセット印刷
  • スクリーン印刷
  • コンピューターカッティング
  • デジタルプリンティング
    • 幅広い形態のインクジェット技術
      • 水性インクジェット
      • 溶剤ベースのインクジェット
      • UVインクジェット
      • フラットベッドインクジェット
    • 熱転写印刷
    • 静電印刷
  • 将来の展望

第7章 材料動向

  • フィルム
    • キャストビニールフィルム
    • 圧延ビニールフィルム
    • エンジニアードフィルム
    • その他のフィルム
  • 接着剤
  • 剥離ライナー
  • 原材料の価格動向

第8章 企業プロファイル

  • 感圧ラミネート業者
  • フィルムサプライヤー
目次

Abstract

This prospectus has been prepared to outline the scope, depth and value of the third edition of the North American Pressure-sensitive Graphic Arts Film Market 2010. The report provides a current market overview and highlights trends and opportunities for converters and material suppliers.

This edition of the North American Pressure-sensitive Graphic Arts Film Market provides an in-depth assessment of market, material and printing trends and developments. It covers the structure of the industry with particular reference to material suppliers and pressure-sensitive laminators in North America, highlighting growth opportunities and the competitive environment. The study includes the following topics: global perspective, industry structure, distribution and market trends, market segmentation by application and material type, print technology overview, and individual company profiles.

Suppliers and converters at all levels of the value chain can benefit from this up-to-date, focused and detailed analysis of the trends and developments taking place.

Scope of the Report

The emphasis of this study is on pressure-sensitive laminates used for graphic arts applications - but it does not include pressure-sensitive materials for overlamination or mounting. The geographic coverage is North America, which is set in a global context.

In compiling the data for this study we have conducted in-depth interviews with key personnel from leading companies across the value chain, and thorougly evaluated all relevant available published information and trade and industry statistics.

Highlights

The graphic arts market for pressure-sensitive films had been enjoying consistent growth of around 5% to 6% for much of the early 2000s, but the two largest market segments, POP/Outdoor Advertising and Transit Advertising & Safety Graphics were hard hit by the economic downturn and have severely affected the use of pressure-sensitive films in graphics.

The use of pressure-sensitive films on vehicles for advertising and promotional graphics has grown steadily. Vehicle graphics showed growth in 2009, and the prospects remain strong for this new emerging application segment.

Digital printing has revolutionized the graphic arts market, providing the capability to cost-effectively produce one-off or short-run graphics. Digital printing now represents the majority of imaging technologies used.

Table of Contents

1. INTRODUCTION

  • 1.1 Scope & Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

3. MARKET STRUCTURE AND VALUE CHAIN

  • 3.1 Raw Material Suppliers
  • 3.2 Pressure-sensitive Laminators
  • 3.3 Distribution and Converting
  • 3.4 Value Chain

4. DEMAND FOR PRESSURE-SENSITIVE GRAPHIC ARTS MATERIALS

  • 4.1 Worldwide Market by Region
  • 4.2 North American Market
  • 4.3 Key Demand Influences and Market Drivers
  • 4.4 Market Trends & Characteristics

5. MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Point-of-purchase & Outdoor Advertising
    • 5.1.1 Floor Graphics
    • 5.1.2 Window Graphics
    • 5.1.3 Illuminated Graphics
  • 5.2 Exhibition Graphics
  • 5.3 Transit Advertising & Safety Graphics
  • 5.4 Vehicle Graphics
  • 5.5 Corporate & Architectural Graphics

6. PRINTING & CONVERTING TECHNOLOGY

  • 6.1 Offset Printing
  • 6.2 Screen printing
  • 6.3 Computer Cutting
  • 6.4 Digital Printing
    • 6.4.1 Wide-format Inkjet Technology
      • 6.4.1.1 Aqueous Inkjet
      • 6.4.1.2 Solvent-based Inkjet
      • 6.4.1.3 UV Inkjet
      • 6.4.1.4 Flatbed Inkjet
    • 6.4.2 Thermal Transfer Printing
    • 6.4.3 Electrostatic Printing
  • 6.5 Future Outlook

7. MATERIAL TRENDS

  • 7.1 Film
    • 7.1.1 Cast Vinyl Film
    • 7.1.2 Calendered Vinyl Film
    • 7.1.3 Engineered Films
    • 7.1.4 Other Films
  • 7.2 Adhesives
  • 7.3 Release liner
  • 7.4 Raw Material Price Trends

8. COMPANY PROFILES

  • 8.1 Pressure-sensitive Laminators
  • 8.2 Film Suppliers
Back to Top