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市場調査レポート
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950476

電化 - Auto2x による展望 (~2025年)

Auto2x Perspectives in Electrification 2025

出版日: | 発行: Auto2x Ltd | Automotive Intelligence Consulting | ページ情報: 英文 50 Slides | 納期: 即日から翌営業日

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電化 - Auto2x による展望 (~2025年)
出版日: 2020年06月30日
発行: Auto2x Ltd | Automotive Intelligence Consulting
ページ情報: 英文 50 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

TeslaおよびトヨタはそれぞれBEVとHEVを主導していますが、多くのブランドは、欧州における電動化ブランド販売の初期段階にあります。しかし、欧州の高級自動車メーカーは、今後7年間で積極的に製品を展開し、販売台数の最大3分の1をEVにするという目標を設定しています。

当レポートでは、世界の主要自動車メーカーにおける電動モビリティの戦略とその実行に焦点を当てて調査しており、パワートレイン別の販売構成の推移、中国、欧州、および米国における自動車電化の動向などについて分析しています。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 世界のパワートレイン展望および新しい電化市場の力学
  • 自動車メーカーの電化ロードマップおよびランキングのサマリー
  • 電化 vs. 技術の促進要因の影響およいび市場即応性
    • 欧州、米国、中国、日本におけるAFVの普及
    • COVID-19時代における電化および次のフェーズ
    • ビジネス提案としての持続可能なパワートレイン

第2章 中国の新エネルギー車の予測

  • 中国の新時代:輸入から中国製EVまで
  • 中国におけるNEV&ハイブリッドの販売および普及予測
  • NEVにおける主要ブランドの市場シェア
    • バッテリー電気自動車(BEV)
    • プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)
    • 燃料電池自動車(FCEV)

第3章 欧州における電動車両の展望

  • COVID-19が欧州のAFV販売に与える影響
  • BEV、PHEV、FCVの成長展望
  • 市場シェアと予測:ブランド別
    • バッテリー電気自動車(BEV)
    • プラグインハイブリッド電気自動車(PHEV)
    • 燃料電池自動車(FCEV)
    • ハイブリッド(HEV)
    • その他のAFV:NGVおよびLPG

第4章 米国における電化市場の進展

  • 米国におけるAFV(EV&ハイブリッド)販売のパワートレインミックスの進展
  • 米国におけるAFVの販売&普及予測
  • 電化売上高における自動車メーカーの市場シェア:リーダー vs 敗者

第5章 主要自動車メーカー7社の電化ロードマップ

  • Audi
    • 電化計画:欧州、アメリカ、中国
    • パワートレインポートフォリオミックス:ICE、MHEV、ECVおよびその他のAFV
  • BMW
  • BYD
  • Mercedes-Benz
  • Porsche
  • Tesla
  • Volvo
目次

This report focuses on how leading carmakers are developing and executing their strategies to better position themselves in the new era of electrified mobility. It also provides insights on how their model range and sales' mix by powertrain will change between 2015 and 2025.

Aggressive electrification goals for emission compliance & next auto era

Besides Tesla and Toyota's who lead BEVs and HEVs respectively, most brands are still in the early stages of electrified-to brand's European sales. But European Premium carmakers prepare a product offensive over the next 7 years announcing aggressive targets for up to one-third of sales coming from EVs.

Lithium-Ion battery technology is improving year by year with increased energy density and falling costs by KWh of energy. Balance of choices allowing lower costs, higher range, reduced battery size.

This report focuses on Premium car manufacturers' electrified portfolio, strategies, and technology roadmaps to comply with regulation and democratize BEV, PHEV, HEV, FC & other AFVs by '25.

Dieselgate and high cost of electrified architecture drive European carmakers to mHEVs

While European carmakers boast about their plans to electrify their whole line-ups over the next decade, dedicated BEV architectures in most cases are coming by the end of this decade. In the meantime, amid pure diesel's future at risk - due to emission scandals (VW Group "Dieselgate"), city bans, and removal of tax incentives - they need pragmatic cost-efficient electrification solutions to meet efficiency goal until they develop a dedicated electric architecture.

Switching to 48 Volt electrical systems within a modified version of the existing ICE architecture (aka Mild-Hybrid), presents a cheaper and easily integrated alternative to a Full Hybrid and can delay the -eventually unavoidable- redesign of the architecture and tooling to accommodate a Hybrid or BEV variant.

Apart from efficiency, it allows carmakers to achieve enhanced performance without the need to switch to higher engine capacity. Finally, 48V systems can support the increasing powertrain content and augmented power requirements in modern cars.

The shift to 48V is evident in Mercedes-Benz's strategy, starting with its flagship S-Class from 2017, which is replacing its V6 engine with a new I6 family with 48V mHEV ISG (Integrated Starter operator). The brand has stated that a 48V set-up will in effect replace all of its non-plug-in hybrids. Also, Volvo will integrate Maxwell's ultracapacitor-based peak power subsystem into five mild-hybrid and plug-in hybrid Geely vehicle platforms for 2020.

Table of Contents

1. Executive Summary

  • 1.1. Global Powertrain Outlook 2025 & new electrified market dynamics
  • 1.2. Summary of carmakers' electrification roadmaps & rankings
  • 1.3. The impact of drivers of electrification vs technology and market readiness
    • 1.3.1. AFV penetration in 2019 in Europe, USA, China and Japan
    • 1.3.2. Electrification in the era of COVID-19 & the next phase
    • 1.3.3. Sustainable powertrains as a business proposition

2. China New Energy Vehicles Forecasts

  • 2.1. China's new era: From import to China-made EVs
  • 2.2. NEV & Hybrid Sales & Penetration Forecast 2015-2025 in China
  • 2.3. Market shares of leading brands in NEVs between 2019-25
    • 2.3.1. Battery Electric vehicles (BEV)
    • 2.3.2. Plug-in Hybrid electric vehicles (PHEV)
    • 2.3.3. Fuel-Cell Vehicles (FCEV)

3. European Outlook for Electrified vehicles

  • 3.1. The impact of COVID-19 on AFV sales in Europe: Q1'20
  • 3.2. The growth outlook for BEV, PHEV and FCV
  • 3.3. Market shares by brand between 2019 and forecast for 2025
    • 3.3.1. Battery Electric vehicles (BEV)
    • 3.3.2. Plug-in Hybrid electric vehicles (PHEV)
    • 3.3.3. Fuel-Cell Vehicles (FCEV)
    • 3.3.4. Hybrids (HEV)
    • 3.3.5. Other AFV: NGV and LPG

4. USA's Electrified market evolution up to 2025

  • 4.1. Powertrain mix evolution of AFV (EV & Hybrid) sales in USA 2015-2025
  • 4.2. USA AFV Sales & Penetration Forecast 2015-25
  • 4.3. Carmaker market shares in electrified sales up to 2025: Leaders vs losers

5. Electrified roadmaps of 7 major carmakers

  • 5.1. Audi
    • 5.1.1. Electrification plans up to 2025: Europe, USA and China
    • 5.1.2. Powertrain portfolio mix 2015-2025: ICE, MHEV, ECV and other AFV
  • 5.2. BMW
    • 5.2.1. Electrification plans up to 2025: Europe, USA and China
    • 5.2.2. Powertrain portfolio mix 2015-2025: ICE, MHEV, ECV and other AFV
  • 5.3. BYD
    • 5.3.1. Electrification plans up to 2025: Europe, USA and China
    • 5.3.2. Powertrain portfolio mix 2015-2025: ICE, MHEV, ECV and other AFV
  • 5.4. Mercedes-Benz
    • 5.4.1. Electrification plans up to 2025: Europe, USA and China
    • 5.4.2. Powertrain portfolio mix 2015-2025: ICE, MHEV, ECV and other AFV
  • 5.5. Porsche
    • 5.5.1. Electrification plans up to 2025: Europe, USA and China
    • 5.5.2. Powertrain portfolio mix 2015-2025: ICE, MHEV, ECV and other AFV
  • 5.6. Tesla: Electrification plans up to 2025 & Powertrain portfolio mix 2015-2025
  • 5.7. Volvo
    • 5.7.1. Electrification plans up to 2025: Europe, USA and China
    • 5.7.2. Powertrain portfolio mix 2015-2025: ICE, MHEV, ECV and other AFV
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