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市場調査レポート

ディーゼルエンジン:動向・技術・将来

Diesel Engines: Trends, Technologies and Future

発行 Autelligence 商品コード 321255
出版日 ページ情報 英文 125 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
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ディーゼルエンジン:動向・技術・将来 Diesel Engines: Trends, Technologies and Future
出版日: 2015年02月28日 ページ情報: 英文 125 Pages
概要

ディーゼルエンジンはその耐久性・出力の高さや燃費の良さにより、長距離走行 (特に物資輸送) の際の最初の選択肢となる存在となりました。欧州ではこの数十年間に乗用車向けディーゼルエンジンの普及が進み、新車の約50%がディーゼルエンジン車ですが、アジアや米国ではまだそこまでは普及していません。一方で、ディーゼル車の市内走行を禁止しようという動きも出るなど、様々な問題も残されています。今後も、よりクリーンで環境負荷が少なく、コスト効率的なディーゼルエンジンの開発が進む一方、小型ターボチャージャーつきガソリンエンジンやハイブリッドエンジン、電気自動車との競合が続くため、メーカー各社は一層のコスト削減や燃費改善をもせまられることとなるでしょう。

当レポートでは、ディーゼルエンジン市場の動向および現在ディーゼル技術に影響を及ぼしている動向について調査し、地域別の動向と違い、現在の技術・OEM・サプライヤー戦略の詳細分析、各地域市場の将来的な動向予測、および主要サプライヤーのプロファイルなどをまとめ、お届け致します。

序論

第1章 市場動向・促進因子

  • 概要
  • ディーゼル燃料とガソリンの化学的特質
  • 各種燃料向けの異なるプロセス
  • 非石油系燃料の貢献
  • 精製工程上の課題
  • ディーゼルエンジンの利点と欠点
  • 環境面での要望と地球温暖化
    • 各地域の大気汚染とディーゼルエンジン
    • 低NOxの罠と選択接触還元 (SCR)
    • 固体SCRとその将来性
  • 消費者のディーゼルエンジンに対する考え方
  • ディーゼルエンジンと車種
  • CO2排出の新しい世界的な承認サイクルの影響

第2章 地域的動向

  • ディーゼルエンジンと欧州におけるCO2削減
  • フランスの事例:専門技術が免税基準を満たす場合
  • トルコでディーゼルエンジンが成長している理由
  • 世界各地域の現状:北米・南米・欧州・アジア・他の国々(ROW)
    • 北米でのディーゼルエンジンの将来見通し
    • インドのディーゼルエンジン
    • 中国とディーゼルエンジン
    • その他の国々での状況

第3章 OEMにおける課題・動向

  • 概要
  • 大衆車ブランド市場の傾向と、消費者の要望を満たす際の課題
  • ハイテク・高性能ディーゼルがプレミアムブランドの鍵となる
  • OEM戦略
    • General Motorsにおけるディーゼル戦略の展開
    • Daimler:プレミアムブランドとディーゼル性能の組み合わせ
    • PSA Peugeot Citroen:ディーゼルが同社の戦略のコアコンピタンス
    • 欧州での自動車販売におけるディーゼルの重要性

第4章 技術的傾向と課題

  • ターボチャージャーによる、ディーゼルエンジンの空気管理の変革
  • 各地域市場でのターボ過給の傾向
  • 噴射システムへの加圧
  • 鋼鉄製ピストンからアルミ製ピストンへの置換
  • EGR (排気ガス循環) 内部での気流の管理
  • 新たな機能や要望が、新規サプライヤーにもたらす市場機会
  • 後処理戦略
  • アイドリングストップ機能の中速度への拡張
  • ディーゼル・ハイブリッドの利点の内容・範囲
  • 北米での排気ガス問題の解決策
  • 可変バルブ機構とディーゼルエンジンとの関連性
  • 「ハイテク燃焼」の概念を今でも再定義する必要性

第5章 ディーゼルシステムのサプライヤー

  • サプライヤー各社にとってのディーゼルの戦略的適格性と技術的課題
  • Bosch:ディーゼルシステムにおける紛れもないリーダー
  • Continental:Boschに替わるドイツ企業
  • Delphi:世界的な米国と欧州の融合
  • デンソー:日本式のディーゼル

第6章 予測

  • 世界の予測:ディーゼル売上高は2020年までに60%拡大
  • 欧州のディーゼル需要は僅かに成長
  • 米国における見通し
  • コストは引き続きインドのディーゼル拡大を促進

第7章 サプライヤーのプロファイル

  • Borg Warner
  • Bosch
  • Continental
  • Delphi
  • デンソー
  • Fiat
  • General Motors
  • 本田技研工業
  • Kolbenschmidt Pierburg
  • Magneti Marelli
  • Mahle
  • 日産自動車
  • PSA Peugeot Citroen
  • トヨタ自動車
  • Valeo
  • Volkswagen

図表

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目次

Thanks to their durability, power and fuel economy, diesel engines have been the prime choice for long distance driving, especially for goods transportation. For decades the diesel engine in passenger cars has also been well-established in Europe, currently accounting for nearly 50% of new car sales, while Asia and especially American consumers still havenët fully accepted dieselës virtues.

And there are other challenges. In late 2014, the mayor of Paris made worldwide headlines by announcing a ban on diesel cars in the city. Although it can be argued that this decision has been made on the basis of old data, it is significant and could have a real impact on diesel sales, not just in France.

What is clear is that diesel technology has taken major steps forward in the last 5 years to become much cleaner, greener, and more efficient, the cost to make it so is significant, and it is facing serious competition from small turbocharged gasoline engines, as well as hybrids and other forms of electrification, making a continued push forward for to maintain the fuel saving advantage but lowering the cost essential to keep diesel on the right track.

Report Coverage

  • Chapter 1 looks at the market trends and drivers currently affecting diesel technology, in particular fuel technology, economy, emissions, environmental demands, and customer behaviour.
  • Chapter 2 examines the regional situation around the world: prospects, taxations, trends and differences,
  • Chapter 3 takes a look at the OEM strategies - how do the different OEMs approach and brand diesel, and how to they address customer needs?
  • Chapter 4 looks in detail at the latest technological trends and issues - turbocharging trends, injection systems, mateirals, airflow management, stop/start, diesel hybrids, etc.
  • Chapter 5 details the leading diesel suppliers and what makes them what they are today - Bosch, Continental, Delphi, Denso
  • Chapter 6 forecasts diesel sales around the world by region to 2020
  • Chapter 7 profiles the leading 16 suppliers in the sector

The report answers questions such as:

  • Where is the growth potential? Asia, America, or both?
  • Will Europe start to stagnate as a diesel region?
  • What are the OEM trends? Will diesel continue to be interesting for performance brands?
  • Diesel engines are cleaner than ever, but can they keep up with ever tightening emissions regulations?
  • Suppliers and strategies - European companies lead the way, but will they stay ahead?
  • Where is future demand coming from, and what will it look like?

The report is an essential guide for managers looking to understand the current and future state and market potential of diesel engine technology and the use of diesel engines in passenger cars.

About the author

Bertrand Gay is a French automotive writer covering both technical and strategic issues. After his studies at the ESTACA, a major aerospace and automotive technical high school, he started a career in journalism in Paris. A few years later, in 1990, he joined the Journal de lëAutomobile and later became co-editor in chief of Ingénieur de lëAutomobile, the magazine of the French society of automotive engineers. In 2000, Bertrand became the editor-in-chief of Automobile & Composants, the French automotive newsletter of Group Les Echos. In 2009, Bertrand started his own business, launching an automotive newsletter named AutoStratInternational. He closely follows and discusses the OEMs and suppliers strategies around the world. In recent years, Bertrand also worked as a freelance writer for the French edition of Le Moniteur Automobile, LëArgus, Automotive News Europe, Kilomètres Entreprise and LëAuto Journal.

Table of Contents

FOREWORD

Chapter 1 - MARKET TRENDS & DRIVERS

  • Overview
  • Chemistry of diesel and gasoline
  • Divergent process requirements
  • Contribution of non-petroleum fuels
  • Refining process issues
  • Strengths and weaknesses of diesels
  • Environmental demands and global warming
    • Local pollution and diesels
    • Lean NOx trap and Selective Catalytic Reduction (SCR)
    • Solid SCR and the future?
  • Customer attitudes towards diesel
  • Diesel and vehicle types
  • Implications for new worldwide homologation cycle for CO2 emissions.

Chapter 2 - REGIONAL TRENDS

  • Diesel and CO2 reduction in Europe
  • The case of France: when expertise meets tax exemption
  • Why diesel is growing in Turkey
  • Regional situations in North America, South America, Europe, Asia and RoW
    • Prospects for diesel in North America
    • Diesel in India
    • China and diesel
    • Situations in other countries

Chapter 3 - CHALLENGES & TRENDS at OEMs

  • Overview
  • How mass market brands address trends and challenges to fulfill customersë wishes
  • High tech and high performance diesel are key to Premium brands
  • OEM strategies
    • How General Motors has pushed its diesel strategy
    • How Daimler combines Premium and diesel performance
    • Why is diesel a core competence in PSA Peugeot Citroënës strategy
    • Dieselës importance to sales in Europe

Chapter 4 - TECHNOLOGICAL TRENDS AND ISSUES

  • How turbochargers changed the air management of diesel engines
  • Regional turbocharging trends
  • Higher pressures for injection systems
  • Why steel replaces aluminium for pistons
  • Managing the airflow with Exhaust Gas Recirculation (EGR)
  • How new functions and requirements create opportunities for new suppliers
  • Aftertreatment strategies
  • Expanding Stop & Start functions to medium speed
  • Does diesel hybrid offer the best of both worlds?
  • How to solve the emissions challenge in North America.
  • Are variable valve timing and variable valve arrangements relevant for diesel ?
  • Why high tech combustion concepts still need to be refined

Chapter 5 - DIESEL SYSTEMS SUPPLIERS

  • How diesel is a strategic competence for suppliers and what are the technological issues
  • Bosch, the undisputed leader in diesel systems
  • How Continental became the German alternative to Bosch Continental: the German alternative to Bosch
  • Delphi: the global American - European mix
  • Denso: diesel, the Japanese way

Chapter 6 - FORECASTS

  • Global forecasts : How the diesel sales will grow by 60 % till 2020
  • Why will diesel demand slightly grow in Europe
  • What prospects for diesel in the United States
  • How costs will still drive Indian diesel growth

Chapter 7 Supplier Profiles

  • Borg Warner
  • Bosch
  • Continental
  • Delphi
  • Denso
  • Fiat
  • General Motors
  • Honda
  • Kolbenschmidt Pierburg
  • Magneti Marelli
  • Mahle
  • Nissan
  • PSA Peugeot Citroen
  • Toyota
  • Valeo
  • Volkswagen

Tables

  • Table 1 - Europe: Emission limits for diesel passenger cars (mg/km)
  • Table 2 - Diesel cars in use in Europe (2001 - 2013)
  • Table 3 - Diesel car sales in Europe (1980 - 2013)
  • Table 4 - Four-cylinder 1.6 engines comparison in C-segment on the European market
  • Table 5 - Diesel car production in Germany (2007 - 2012)
  • Table 6 - Diesel car production in Italy (2007 - 2012)
  • Table 7 - Diesel car production in United Kingdom ( 2007 - 2012 )
  • Table 8 - Germany: 2013 registrations gasoline / diesel
  • Table 9 - Diesel cars in France: sales, production, exportations (1980 - 2013)
  • Table 10 - Diesel car production at French manufacturers 1980 - 2012)
  • Table 11 - Typical friction distribution in a four-cylinder 2 L engine
  • Table 12 - Friction distribution on Renaultës K9K 1.5 dCi engine
  • Table 13 - Typical AdBlue consumption for Euro 6.1 and Euro 6.2
  • Table 14 - Diesel light vehicle sales forecasts ( in million units)
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