市場調査レポート

モバイルクラウド市場:市場分析および予測

The Mobile Cloud: Market Analysis and Forecasts

発行 ARCchart 商品コード 203060
出版日 ページ情報 英文 50 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=106.71円で換算しております。
Back to Top
モバイルクラウド市場:市場分析および予測 The Mobile Cloud: Market Analysis and Forecasts
出版日: 2011年06月27日 ページ情報: 英文 50 Pages
概要

モバイル機器の増殖は、ユーザーが個人的なデータやコンテンツに、いつでも、どんな機器を使ってもアクセス可能なサービスに対する需要を生み出しました。モバイルクラウドサービスは、クラウドに集中化されたストレージにより、複数のモバイル機器におけるデータの同期化を実現します。ユーザーによるこのようなサービスの採用はますます増加し、彼らが生成するモバイルコンテンツは累積的に増加することから、ARCchartはモバイルクラウドストレージに対する需要が飛躍的に拡大すると予測しており、2015年にはモバイル生成コンテンツは9,400PB(ペタバイト)のクラウドストレージを占有することになると見込んでいます。

当レポートでは、モバイルクラウド市場について調査分析し、モバイルクラウドの定義、形態、モバイルクラウドストレージの現状、動向およびビジネスモデルをまとめ、主要なサービスプロバイダーのプロファイルおよびケーススタディーを提示するとともに、市場規模および市場予測をまとめるなど、概略以下の構成でお届けいたします。

当レポートにおいて取り上げたテーマ:

  • 「モバイルクラウド」とは?
  • マルチ接続機器の所有
  • モバイルクラウドストレージの発展
  • 同期化、セキュリティー、および拡張可能性
  • モバイルクラウドストレージサービス:メディア、写真、文書、メモ、ソーシャル&ゲーム
  • クラウドストレージビジネスモデル
  • クラウドサービスプロバイダーのプロファイルおよびケーススタディー
  • 市場規模および予測
  • 主要技術企業の競合ランキング
  • 市場の見通しおよび動向

当レポートにおいて取り上げた企業および組織:

  • 6 Wunderkinder
  • Amazon
  • AOL
  • Apple
  • Box.net
  • Comcast
  • Drop Box
  • Evernote
  • Eye-Fi
  • Facebook
  • Funambol
  • Google
  • Grooveshark
  • Hutchison
  • Korea Telecom
  • LinkedIn
  • Microsoft
  • Motorola
  • Netflix
  • Private Planet
  • Real Networks
  • Rovio
  • ソフトバンク
  • ソニー
  • Spring Partners
  • SugarSync
  • Twitter
  • Verizon
  • Yahoo
  • Zumodrive

当レポートにおいて回答および意見を提示している基本的な疑問:

  • マルチ機器所有はどのように発展しているのか?
  • 接続モバイル機器のインストールベースの規模は?
  • ユーザーによるモバイルクラウドサービスの導入を促進している要素とは?
  • クラウドにはどれだけのモバイルコンテンツが保管されるのか?
  • クラウドサービスに対する消費者需要が最も大きくなる地域は?
  • どのサービスが個別化したままとなり、どのサービスが統合化されるか?
  • クラウド商品にとって最適なビジネスモデルとは?
  • クラウドストレージにおいて最も需要が高くなるモバイルコンテンツとは?
目次

Abstract

image1

An examination of the structure and dynamics of the fast-emerging cloud market which allows users to store and synchronize files, media and content generated on connected mobile devices

Overview

The proliferation of mobile devices has created demand for services that allow users to access personal data and content from any device at any time. Mobile cloud services are emerging that synchronise data across multiple mobile devices with centralised storage in the cloud.

ARCchart forecasts that demand for mobile cloud storage will grow exponentially as users increasingly adopt these services and the volume of mobile content they generate cumulatively grows. Photos and video captured on mobile devices will overwhelmingly carry the greatest cloud storage demand and the average size of these media files will grow substantially as camera pixel resolution continues to increase. We predict that mobile-generated content will consume 9,400 PB (petabytes) of cloud storage by 2015.

Topics of coverage include:

  • What is the ' mobile cloud' ?
  • Ownership of multiple connected devices
  • Evolutions in mobile cloud storage
  • Synchronisation, security and scalability
  • Mobile cloud storage services - media, photos, documents, notes, social & gaming
  • Cloud storage business models
  • Cloud service provider profiles and case studies
  • Market size and forecasts
  • Competitive ranking of major technology players
  • Market outlook and trends

Companies and organisations mentioned, discussed or reviewed include:

  • 6 Wunderkinder
  • Amazon
  • AOL
  • Apple
  • Box.net
  • Comcast
  • Drop Box
  • Evernote
  • Eye-Fi
  • Facebook
  • Funambol
  • Google
  • Grooveshark
  • Hutchison (3)
  • Korea Telecom
  • LinkedIn
  • Microsoft
  • Motorola
  • Netflix
  • Private Planet
  • Real Networks
  • Rovio
  • Softbank
  • Sony
  • Spring Partners
  • SugarSync
  • Twitter
  • Verizon
  • Yahoo
  • Zumodrive

Answers and opinions are provided with respect to the following essential questions:

  • How is multiple device ownership evolving?
  • How large is the installed base of connected mobile devices?
  • What are the factors driving user take-up of mobile cloud services?
  • How much mobile content will be stored in the cloud?
  • Which regions will experience the greatest consumer demand for cloud services?
  • Which services will remain siloed and which will consolidate?
  • Which business models are best suited for cloud offerings?
  • Which mobile content will see the greatest demand for cloud storage?

Table of Contents

A. INTRODUCTION

B. THE MOBILE CLOUD

  • The Mobile Cloud versus The Cloud
  • B.2 Evolution of Mobile Cloud Storage
    • Stage One
    • Stage Two
    • Stage Three
    • Beyond Stage Three
  • B.3 Mobile Cloud Storage Services
    • Personal Information Management
    • The Phonebook 2.0
    • Files and Documents
    • Photos
    • Gaming
    • Media
    • Notes
  • B.4 Why the Mobile Cloud is Important
    • Mobility
    • Scalability
    • Interaction
  • B.5 Differentiators
    • Ease of Use and Invisible Complexity
    • Synchronisation
    • Content Capture and Storage
    • Privacy and Trust
    • Extensibility and Openness
    • Security
    • Data Centres and Scalability
  • B.6 Business Models
    • Advertising Supported Models
    • Recommendations and Targeted Ads
    • Conflict of Interest
    • User Supported Models
    • Freemium
    • Regional Effectiveness of the Freemium Approach
    • Restoration Fees
    • Targeted Ads
    • Other Opportunities
    • Value-Added Opportunities for Cloud Service Providers
    • Translating User Behaviour into Recommendations

C. MOBILE CLOUD CASE STUDIES

  • C.1 Private Planet
    • Connectivity
    • Synchronisation
    • Features and Built in Services
  • C.2 Real Networks
    • Marketing
    • Features
  • C.3 Eye-Fi
    • Features
  • C.4 Springpad
  • C.5 SugarSync
    • Marketing
    • Features
  • C.6 Rovio Mobile
  • C.7 Funambol
    • Marketing

D. FORECASTS

  • D.1 Mobile Handset Forecast
    • Regional Breakdown
    • Smartphones
  • D.2 Connected Mobile Devices
    • Device Shipments
    • Accumulated Devices
  • D.3 Mobile Cloud Storage
    • Methodology
    • Assumptions
    • Market Size and Forecast
    • Regional Breakdown
    • Photos and Video

E. INDUSTRY OUTLOOK

  • E.1 Big Player Opportunities
    • Power of the Platform
    • Strategic Asset Analysis
    • Apple
    • Amazon
    • Facebook
    • Google
    • Microsoft
  • E.2 Mobile Cloud Services Will Improve Carrier Positioning
  • E.3 A Fragmented Market Will Support White-Label Opportunities
  • E.4 Services and Data Types will Consolidate
    • Silo-ed Opportunities will Continue to Exists
  • E.5 Advantage for PIM Players
  • E.6 Driving Change in Behaviour and Technology
    • Death of the Attachment
    • Multiple Copy Redundancy
    • Exposing the File System

List of Figures

  • Figure 1 - Number of US adults with multiple connected devices (millions)
  • Figure 2 - Schematic representation of the mobile cloud
  • Figure 3 - Stage one cloud services
  • Figure 4 - Stage two cloud services
  • Figure 5 - Stage three cloud services
  • Figure 6 - Examples of mobile cloud service providers
  • Figure 7 - Wunderlist task management app synchronised across multiple platforms
  • Figure 8 - Mobile cloud storage pricing analysis
  • Figure 9 - Summary of mobile cloud case study companies
  • Figure 10 - Eye-Fi's Wi-Fi memory card
  • Figure 11 - Springpad screen shot
  • Figure 12 - SugarSync Pricing
  • Figure 13 - Handset shipment forecast: 2011 to 2015
  • Figure 14 - Handset shipment forecast by region: 2011 to 2015
  • Figure 15 - Smartphone shipment forecast: 2011 to 2015
  • Figure 16 - Connected mobile device shipments: 2011 - 2015
  • Figure 17 - Accumulated connected mobile devices: 2011 - 2015
  • Figure 18 - Accumulated connected mobile devices by region: 2011 - 2015
  • Figure 19 - Total mobile-generated content stored in the cloud: 2011 -2015
  • Figure 20 - Total mobile-generated content stored in the cloud, by region: 2011 -2015
  • Figure 21 - Total mobile-generated photos and video content stored in the cloud: 2011 -2015
  • Figure 22 - Competitive analysis matrix for major technology players
Back to Top