特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
市場調査レポート
商品コード
955745

カスタマーエンゲージメント:世界市場シェア (2019年)

Customer Engagement: Worldwide Market Shares 2019

出版日: | 発行: Analysys Mason | ページ情報: 英文 36 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=106.56円
カスタマーエンゲージメント:世界市場シェア (2019年)
出版日: 2020年09月02日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 36 Slides
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

カスタマーエンゲージメント (顧客エンゲージメント) への通信サービスプロバイダーの投資が製品中心型に変化するにつれて、デジタルチャネルが従来型のチャネルに取って代わりつつあります。

当レポートでは、世界の通信サービスプロバイダー (CSP) による、通信業界向けカスタマーエンゲージメント用ソフトウェアや関連サービスへの支出額とシェア構造について分析すると共に、提供モデル別・サービス種類別・ベンダー別・地域別の詳細動向や、主要ベンダーのプロファイルなどの情報を取りまとめてお届けいたします。

当レポートの問題意識:

  • この市場 (通信業界向けカスタマーエンゲージメントソフトウェアシステム) の全体的な規模はどれだけか?CSP各社にとっての支出の促進要因は何か?
  • 各サブセグメントの支出額は、近年どのように変化してきたのか?
  • この市場の代表的ベンダーはどれか?各社の市場収益額シェアはどれだけか?
  • CSP各社の製品・製品関連サービス・専門サービス向け支出額の促進要因は何か?増加率は?

分析内容:

  • 収益化プラットフォームの市場規模・シェア構造:市場全体、サブセグメント別 (4区分)
    • エンゲージメントプラットフォーム
    • セールス
    • マーケティング
    • 顧客サービス
  • 主要ベンダー6社の市場収益額・市場シェア:種類別・地域別 (Excelスプレッドシート)
  • 分析対象ベンダー15社の詳細なプロファイル

分析対象企業

  • Accenture
  • Amdocs
  • Ericsson
  • Flytxt
  • Genesys
  • Huawei Technologies
  • IBM
  • Microsoft
  • Netcracker
  • Nokia
  • Oracle
  • Pegasystems
  • Salesforce
  • SAP
  • Tata Consultancy Services

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 市場シェア
  • 通信市場の全体的な状況
  • ベンダー分析
  • 市場
  • 定義
  • 著者とAnalysys Masonについて
目次

"Digital channels are increasingly replacing traditional channels as CSPs' investments in the customer engagement segment become more product-centred."

This report provides market share data for communications service provider (CSP) spending on telecoms-specific customer engagement software systems and related services for 2019. It provides details of how the spending varied by delivery model, service type, vendor and region. The report also includes profiles of the leading vendors in the market.

Key questions answered in the customer engagement market share report:

  • What was the overall size of the market (customer engagement software systems for the telecoms industry) and what drove this spending among CSPs?
  • How did the spending vary across different sub-segments of the customer engagement market?
  • Who are the major vendors and what is their share of revenue in the customer engagement systems market?
  • What are the different drivers and growth rates of CSP spending on products, product-related services and professional services?

Who should read this report:

  • Vendor strategy teams that need to understand where growth is slowing and where it is increasing across different sub-segment categories.
  • Product management teams responsible for feature functionality and geographical focus, and product marketing teams responsible for market-share growth.
  • Market intelligence teams at vendors that want to understand how their competitors compare to each other.
  • CSPs that are planning digital transformation journeys and want to ensure that their current vendors are staying up to date.

This report provides:

  • detailed market share data for the monetisation platforms market overall, as well as four sub-segments:
    • engagement platforms
    • sales
    • marketing
    • customer service
  • an Excel data spreadsheet of revenue and share for the top-six vendors in this segment, split by type and by region
  • detailed profiles of 15 vendors in this market, and summaries of selected other players.

COMPANY COVERAGE:

  • Accenture
  • Amdocs
  • Ericsson
  • Flytxt
  • Genesys
  • Huawei Technologies
  • IBM
  • Microsoft
  • Netcracker
  • Nokia
  • Oracle
  • Pegasystems
  • Salesforce
  • SAP
  • Tata Consultancy Services

Table of Contents

  • Executive summary
  • Market shares
  • Overall telecoms market context
  • Vendor analysis
  • Market
  • definition
  • About the author and Analysys Mason
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.