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市場調査レポート
商品コード
948336

中国通信市場レポート:2020年

China Telecoms Market Report 2020

出版日: | 発行: Analysys Mason | ページ情報: 英文 19 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=104.89円
中国通信市場レポート:2020年
出版日: 2020年07月08日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 19 Slides
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

当レポートは、中国の通信市場について包括的に調査したもので、KPI、加入者、普及率、収益、ARPUに関するデータ、固定通信と移動体通信の市場における主要企業の戦略の分析、 各社の市場シェアとインフラストラクチャの状態などの情報を提供します。

当レポートで取り上げている企業

当レポートには、以下の企業に関する情報が含まれています。

  • China Mobile
  • China Telecom
  • China Unicom

当レポートに掲載されているデータ

国別レポートデータの付録には、各国の通信市場の主要な指標が盛り込まれており、データは2006年以降の毎年の動きを示しています。また付属のデータは、2020年4月に最終更新されたもので、2019年第4四半期のデータが含まれています。指標には以下のものがあります。

当レポートに掲載されているデータ

固定通信市場 移動体通信市場

接続サービス

  • 音声通話(狭帯域およびVoBB)
  • ナローバンドサービス
  • VoBB
  • ブロードバンドサービス
  • アクセス技術別ブロードバンドサービスの内訳:DSL、ケーブルモデム、FTTH / B、BFWAなど
  • IPTV
  • ダイヤルアップインターネットサービス

接続サービス

  • 合計(携帯電話とモバイルブロードバンド、M2Mを除く)
  • プリペイドと契約の内訳、プリペイドのシェア
  • 合計、プリペイド、契約の普及状況
  • 2G / 3G / 4G
  • ハンドセット、スマートフォンとベーシックフォンの内訳
  • 携帯電話の普及状況
  • ブロードバンドサービス
  • ブロードバンドの普及状況
  • M2M
  • M2Mの普及状況

収益とASPU

  • サービスの収益
  • サービス収益のGDPに対する比率
  • 1人あたりの月間サービス収益
  • 小売収益(サービス収益から卸売収益を差し引いたものとして定義)
  • 小売収益のGDPに対する比率
  • 1人あたりの月間小売収益
  • サービスタイプ別の小売収益:音声、ブロードバンド、ダイヤルアップインターネット、ビジネスネットワークサービス
  • 固定通信の小売収益のなかでブロードバンドサービスの小売収益が占める割合
  • 音声通話のASPU
  • ブロードバンドサービスのASPU

収益とARPU

  • サービスの収益
  • サービス収益のGDPに対する比率
  • 1人あたりの月間サービス収益
  • サービス収益のプリペイドと契約の内訳、プリペイドのシェア
  • サービス収益の音声、メッセージング、データの内訳、サービス収益の割合
  • 小売収益(サービス収益から卸売収益を差し引いたものとして定義)
  • 小売収益のGDPに対する比率
  • 1人あたりの月間小売収益
  • 音声、メッセージング、データの内訳
  • 1月あたりのARPU(合計、プリペイド、契約)

トラフィック

  • 固定電話発信での通話時間
  • 1回の接続での発信MoU

トラフィック

  • 携帯電話発信での通話時間
  • 1回の接続での発信MoU
  • モバイルデータトラフィック
  • 1回の接続での合計データトラフィック

通信事業者レベルの指標/ 市場シェア

  • 主なブロードバンド事業者別のブロードバンド加入者(および関連する市場シェアと前年比の変化)

通信事業者レベルの指標/ 市場シェア

  • 接続(および関連する市場シェアと前年比の変化)

通信市場全体(固定通信と移動体通信)

  • 音声通話接続
  • ブロードバンド接続
  • サービス収入
  • サービス収益のGDPに対する比率
  • 1人あたりの月間サービス収益
  • 小売収益(サービス収益から卸売収益を差し引いたものとして定義)
  • 小売収益のGDPに対する比率
  • 1人あたりの月間小売収益
  • 小売収益の音声とデータの内訳
  • 発信での通話時間
目次

This country report and accompanying data annex provide a comprehensive overview of China's telecoms market, including KPIs and data on subscribers, penetration, revenue and ARPU.

The report analyses the strategies of major players in the country's fixed and mobile telecoms markets, and includes market share data and operators' infrastructure status.

COMPANY COVERAGE:

This report includes information on the following companies.

  • China Mobile
  • China Telecom
  • China Unicom

DATA COVERAGE:

Analysys Mason's country report data annexes provide a range of key metrics for each country's telecoms market. Figures are supplied for each year since 2006. The data annex was last updated in April 2020 to include 4Q 2019 data. Metrics include the following.

DATA COVERAGE

Fixed telecoms marketMobile telecoms market

Connections

  • Total voice (narrowband and VoBB)
  • Narrowband
  • VoBB
  • Total broadband
  • Broadband split by access technology: DSL, cable modem, FTTH/B, BFWA and other
  • IPTV
  • Dial-up Internet

Connections

  • Total (handset plus mobile broadband, excluding M2M)
  • Split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Population penetration for total, prepaid and contract
  • 2G/3G/4G
  • Handset, and split by smartphone and basic
  • Handset population penetration
  • Broadband
  • Broadband population penetration
  • M2M
  • M2M penetration

Revenue and ASPU

  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by type of service: voice, broadband, dial-up Internet, business network services
  • Broadband retail revenue as a percentage of fixed retail revenue
  • Voice ASPU per month
  • Broadband ASPU per month

Revenue and ARPU

  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Service revenue split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Service revenue split by voice, messaging and data, and data as percentage of service revenue
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Split by voice, messaging and data
  • ARPU per month (total, prepaid and contract)

Traffic

  • Fixed-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection

Traffic

  • Mobile-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection
  • Mobile data traffic
  • Total data traffic per connection

Operator-level metrics/market share

  • Broadband subscribers by major broadband operator (and associated market share and year-on-year changes)

Operator-level metrics/market share

  • Connections (and associated market share and year-on-year changes)

Total telecoms market (fixed and mobile)

  • Voice connections
  • Broadband connections
  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by voice and data
  • Originated minutes

 

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