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市場調査レポート
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948333

IMS:ベンダーの5Gスタンドアロンへの移行中におけるMNOの音声戦略をサポートする必要性

IMS: Vendors Must Support MNOs' Voice Strategies during the Migration to 5G Standalone

出版日: | 発行: Analysys Mason | ページ情報: 英文 19 Slides | 納期: 即日から翌営業日

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IMS:ベンダーの5Gスタンドアロンへの移行中におけるMNOの音声戦略をサポートする必要性
出版日: 2020年07月09日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 19 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

2019年にVoLTEを使用した音声通話は世界全体のわずか13%に過ぎませんが、5Gの導入を計画し、コスト削減のためにレガシーネットワークをシャットダウンするモバイルネットワーク事業者(MNO)にとって、VoLTEは不可欠な存在であると言えます。MNOのクラウドベースのIPマルチメディアサブシステム(IMS)ネットワーク展開や、既存の物理ネットワークの移行において、ベンダーは181億米ドルの市場機会(2018年~2025年)が見込まれています。

当レポートは、IPマルチメディアサブシステム(IMS)市場について調査しており、市場の現状および課題、機会や戦略などの情報を提供しています。

MNOにおけるIMSの課題と現在の展開
およびベンダーへ提供される機会

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 調査の概要
  • 音声市場の現状と課題
  • 事業者のIMSへの投資によるコスト削減、および新たな収益を生み出す必要性
  • IMS収益での大きなシェアを得るためのベンダーロードマップと移行戦略
  • 著者とAnalysys Masonについて
目次

"MNOs' investments in 5G IMSs are small compared to those in the 5G RAN, but MNOs risk jeopardising their 5G investments if they do not invest more in IMSs in order to deliver VoLTE and other value-added services."

Only 13% of voice calls worldwide were made using VoLTE in 2019, yet VoLTE is essential for mobile network operators (MNOs) that plan to deploy 5G and shut down their legacy networks to save costs. Vendors have an opportunity to address an USD18.1 billion market (from 2018 to 2025) as MNOs deploy cloud-based IP multimedia subsystem (IMS) networks or migrate existing physical networks.

This report answers the following questions:

  • What does a lack of IMSs mean to MNOs and how should vendors help?
  • What revenue opportunities will MNOs miss if they do not deploy IMSs?
  • Why should MNOs deploy VoLTE services?
  • How will VoLTE deliver network efficiencies and allow MNOs to reduce network costs?
  • Why has VoLTE not been widely deployed yet? What are the challenges of deploying roaming VoLTE?
  • What are the IMS components and how can vendors derive additional revenue as MNOs migrate from physical infrastructure to virtual ones?

MNO's IMS challenges and current deployments and
the opportunities that these provide for vendors

Table of Contents

  • Executive summary
  • Research overview
  • Voice market status and challenges
  • Operators should invest in IMSs to reduce costs and generate new revenue
  • Vendor roadmaps and migration strategies to get a bigger share of IMS revenue
  • About the author and Analysys Mason
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