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市場調査レポート
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948332

中規模企業向けセキュリティ市場:通信事業者によるソリューション提案の手法

Security and the Mid-Market: How Telecoms Operators can Launch a Proposition

出版日: | 発行: Analysys Mason | ページ情報: 英文 20 Slides | 納期: 即日から翌営業日

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中規模企業向けセキュリティ市場:通信事業者によるソリューション提案の手法
出版日: 2020年07月09日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 20 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

通信事業者にとって、セキュリティ関連の市場には、収益拡大につながる重要なビジネスチャンスが存在しており、とりわけ250人から1,000人程度の従業員を擁する中規模企業は重要なターゲットと言えます。しかし多くの通信事業者にとって、セキュリティは複雑で経験の乏しい領域であり、事業を成功裏に展開するためには、新たなスキルを獲得し、市場についての理解を深める必要があります。

当レポートは、通信事業者にとっての中規模企業向けセキュリティソリューション市場の可能性を分析したもので、市場で成功裏に事業を展開するための方策などを明らかにします。

主な調査内容

  • セキュリティソリューション開発での戦略的なオプション
  • 優先すべき製品と後回しにしても良い製品
  • ターゲットとなる顧客
  • セキュリティ戦略における買収の役割
  • セキュリティソリューションを差別化する方法

通信事業者が中規模企業向けセキュリティソリューションを提供する際の2つの主な手法の比較

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 調査の概要
  • セキュリティソリューションへの取り組み
  • ポートフォリオ、販売、構成
  • 差別化要因
  • 付録
目次

"The long-term aim for an operator should be to drive meaningful incremental revenue by developing a comprehensive security proposition."

Security is a key revenue growth opportunity for many operators, and the mid-market (companies with between 250 and 1000 employees, roughly) is an important segment to target. However, security is a complex and relatively new area for many operators, and they need to gain new skills and market understanding to succeed. This report explores how operators can tackle this market.

This report answers the following questions:

  • What are the strategy options when developing a security proposition?
  • Which products should be prioritised, and which can be launched later?
  • Which customers should be targeted?
  • What role does acquisition play in a security strategy?
  • How can operators differentiate their security offering?

Comparison of the two main approaches for operators looking to
provide security to the mid-market

Table of Contents

  • Executive summary
  • Research overview
  • The approach to security
  • Portfolio, sales and structure
  • Differentiators
  • Appendix
  • About the author and Analysys Mason
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