お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ
株式会社グローバルインフォメーション
表紙:オペレーター向けクラウドゲームの機会
市場調査レポート
商品コード
937802

オペレーター向けクラウドゲームの機会

The Cloud-Gaming Opportunity for Operators

出版日: | 発行: Analysys Mason | ページ情報: 英文 27 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=110.15円
オペレーター向けクラウドゲームの機会
出版日: 2020年05月20日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 27 Slides
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートは世界のオペレーター向けクラウドゲームの市場機会について調査しており、市場機会や戦略などの情報を提供しています。

クラウドゲームのバリューチェーンにおけるオペレーターの機会

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 調査の概要
  • 市場機会の評価
  • 市場開拓戦略
  • 市場の障壁の低下
  • 付録
  • 著者・Analysys Masonについて
目次

"Operators are the ideal sales channel partners for cloud-gaming service providers. "

Consumers spent USD130 billion on digital gaming worldwide in 2019. However, few operators are receiving any of this revenue, despite their core business being adjacent to the gaming market. Operators have the opportunity to secure a share of this revenue by entering the cloud-gaming (or game-streaming) value chain and embracing the new way of gaming.

This report answers the following questions.

  • How big is the cloud-gaming opportunity in the context of the digital-gaming market?
  • In which areas of the world will cloud gaming reach a significant scale in the medium term?
  • What are the main drivers for this?
  • Do operators already have the key assets for the launch and delivery of cloud-gaming services in their market?
  • Can operators play a role in providing infrastructure-as-a-service (IaaS)?
  • Can operators launch their own cloud-gaming services, or should they partner with third-party service providers?

Operators' opportunities in the cloud-gaming value chain

Table of Contents

  • Executive summary
  • Research overview
  • Assessing the market opportunity
  • Go-to-market strategies
  • Lowering market barriers
  • Appendix
  • About the authors and Analysys Mason
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.