表紙:コネクテッドコンシューマーの市場調査 (2019年):マレーシア・フィリピンでの固定ブロードバンドの定着率と満足度
市場調査レポート
商品コード
931281

コネクテッドコンシューマーの市場調査 (2019年):マレーシア・フィリピンでの固定ブロードバンドの定着率と満足度

Connected Consumer Survey 2019: Fixed Broadband Retention and Satisfaction in Malaysia and the Philippines

出版日: | 発行: Analysys Mason | ページ情報: 英文 15 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=135.61円
コネクテッドコンシューマーの市場調査 (2019年):マレーシア・フィリピンでの固定ブロードバンドの定着率と満足度
出版日: 2020年04月07日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 15 Slides
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

マレーシアやフィリピンでは近年、通信速度に関する満足度の改善が進んでおり、それが固定回線ブロードバンドのオペレーターに大きな成長機会を与えています。

当レポートでは、マレーシア・フィリピンの両国におけるコネクテッドコンシューマー (ネット接続環境を保有し活用している消費者) の活動動向について分析し、固定回線ブロードバンドの普及率や利用状況、契約者の解約・定着状況、付加価値サービスの市場動向見通し、年齢別・男女別・地域別の詳細動向、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 満足度と推奨意欲
  • チャーン (解約率)
  • 付加価値サービス
  • 調査手法とパネル情報
  • 著者とAnalysys Masonについて
目次

"Improvements in speed satisfaction can deliver significant benefits to fixed broadband operators in Malaysia and the Philippines."

This report focuses on aspects of Analysys Mason's ‘Connected Consumer Survey ’ that relate to the behaviour, preferences and plans of fixed broadband users in Malaysia and the Philippines. In particular, it focuses on the drivers of satisfaction and churn of these users.

This report provides:

  • new insights about consumers' experiences with their fixed broadband services in Malaysia and the Philippines, derived from respondents surveyed in these countries
  • a breakdown of the key factors affecting Net Promoter Scores (NPSs) and churn, with further discussion about which operators are particularly effective at achieving high scores
  • an analysis of how NPSs and churn differ by access technology type
  • insight into operator channels and the link with customer satisfaction
  • detailed information about which value-added services have a measurable effect on customer satisfaction and churn intention.

SURVEY DATA COVERAGE:

The research was conducted in August 2019. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-internet-using population in the region. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. Each country had a minimum of 1000 respondents.

GEOGRAPHICAL COVERAGE:

  • Malaysia

Table of Contents

  • Executive summary
  • Satisfaction and willingness to recommend
  • Churn
  • Value added services
  • Methodology and panel information
  • About the author and Analysys Mason