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市場調査レポート

コネクテッド消費者調査:オーストラリア・ニュージーランドにおける固定ブロードバンドの保持率と満足度

Connected Consumer Survey 2019: Fixed Broadband Retention and Satisfaction in Australia and New Zealand

発行 Analysys Mason 商品コード 931131
出版日 ページ情報 英文 16 Slides
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コネクテッド消費者調査:オーストラリア・ニュージーランドにおける固定ブロードバンドの保持率と満足度 Connected Consumer Survey 2019: Fixed Broadband Retention and Satisfaction in Australia and New Zealand
出版日: 2020年04月06日 ページ情報: 英文 16 Slides
概要

当レポートでは、オーストラリア・ニュージーランドにおける固定ブロードバンドユーザーの行動・選好・計画について調査分析しており、消費者エクスペリエンス、NPS (ネットプロモータースコア) に影響を与える要因、最近の動向、顧客満足度、付加価値サービスに関する情報などについて、体系的な情報を提供しています。

調査は2019年7月~8月に、モバイル・インターネットユーザーを対象に、年齢別、性別、地理的分布でセグメント化しています。回答者は、国ごとに少なくとも1,000人、地域で2,000人を設定しています。

調査対象国

  • オーストラリア
  • ニュージーランド

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 高速化は、顧客満足度に最も重要な上昇をもたらす可能性がある
  • 高速化は、チャーンの意思に最大の減少をもたらす可能性がある
  • 付加価値サービスは、チャーンや満足度に関するメリットをオペレーターに提供しない
  • 調査手法とパネル情報
  • 著者とAnalysys Masonについて
目次

"Our survey results highlight the most important drivers of willingness to recommend and churn for fixed broadband subscribers in Australia and New Zealand."

This report focuses on aspects of Analysys Mason's ‘Connected Consumer Survey’ that relate to the behaviour, preferences and plans of fixed broadband users in Australia and New Zealand.

This report provides:

  • new insights about consumers' experiences with their fixed broadband services in Australia and New Zealand
  • a breakdown of the key factors affecting Net Promoter Scores (NPSs) and churn, with further discussion about which operators are particularly effective at achieving high scores
  • an analysis of recent changes in NPS by operator
  • insight into operator channels and the link with customer satisfaction
  • detailed information about which value-added services have a measurable effect on customer satisfaction and churn intention.

SURVEY DATA COVERAGE:

The research was conducted between July and August 2019. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-internet-using population in the region. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There was a minimum of 1000 respondents per country, and 2000 respondents in the region.

GEOGRAPHICAL COVERAGE:

  • Australia
  • New Zealand

Table of Contents

  • Executive summary
  • Speed upgrades have the potential to deliver the most-significant uplifts to customer satisfaction
  • Speed upgrades are likely to yield the greatest reduction in intention to churn
  • Value-added services are not providing churn-or satisfaction-related benefits to operators
  • Methodology and panel information
  • About the author and Analysys Mason