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市場調査レポート
商品コード
930093

インドネシアの通信市場:2020年

Indonesia Telecoms Market Report 2020

出版日: | 発行: Analysys Mason | ページ情報: 英文 23 Slides | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=105.60円
インドネシアの通信市場:2020年
出版日: 2020年03月27日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 23 Slides
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、インドネシアの通信市場について調査分析し、KPI (主要業績評価指標)、加入者数・普及率・収益・ARPUデータなどを提供するほか、主要企業の戦略分析、市場シェアデータ、オペレーターのインフラ状況、市場見通しなどの情報をを含めてお届けいたします。

調査対象企業

  • Axiata (XL Axiata)
  • Ooredoo (Indosat)
  • PT Telkom Indonesia (Telkom)
  • Hutchison Asia Telecommunications (Tri)

有線通信市場

  • 接続件数
    • 音声通話:総数 (ナローバンド・VoBB)
    • ナローバンド
    • VoBB
    • ブロードバンド全体
    • ブロードバンド詳細 (アクセス技術別):DSL、ケーブルモデム、FTTH/B、BFWAなど
    • IPTV
    • ダイアルアップ・インターネット
  • 収益額・ASPU
    • サービス収益
    • サービス収益の対GDP比
    • 1人当たり月額サービス収益
    • リテール収益額 (サービス収益額 - ホールセール収益額)
    • リテール収益額の対GDP比
    • 1人当たり月額リテール収益額
    • リテール収益額の詳細 (音声、ブロードバンド、ダイアルアップインターネット、ビジネス・ネットワークサービス)
    • ブロードバンド・リテール収益額の有線回線リテール収益額に対する比率
    • 音声通話の月額ASPU
    • ブロードバンドの月額ASPU
  • トラフィック
    • 有線回線からの利用時間
    • 発信通話の利用分数 (MoU):アクティブ接続1件当たり
  • オペレーターレベルでの数値/市場シェア
    • 主要オペレーター1社当たりのブロードバンド加入者数 (および市場シェア・年間成長率)
    • DSLの接続件数

モバイル通信市場

  • 接続件数
    • 総数 (ハンドセット+モバイルブロードバンド、M2Mを除く)
    • プリペイド/契約方式別の内訳とプリペイドのシェア
    • 対人口普及率 (プリペイド/契約方式)
    • 2G/3G/4G
    • ハンドセット台数と、スマートフォン/フィーチャーフォン別の内訳
    • ハンドセットの対人口普及率
    • ブロードバンド
    • ブロードバンドの対人口普及率
    • M2M
    • M2Mの普及率
  • 収益額・ARPU
    • サービス収益
    • サービス収益の対GDP比
    • 1人当たり月額サービス収益
    • サービス収益額の内訳 (プリペイド/契約方式別の内訳と、プリペイドのシェア)
    • サービス収益額の内訳 (音声通話/データ通信の内訳と、データ通信のシェア)
    • リテール収益額 (サービス収益額-ホールセール収益額)
    • リテール収益額の対GDP比
    • 1人当たり月額リテール収益額
    • 音声通話/データ通信の内訳
    • 月額ARPU (全体、プリペイド/契約方式)
  • トラフィック
    • モバイル通信機器からの利用分数
    • 発信通話の利用分数 (MoU):アクティブ接続1件当たり
    • モバイルデータトラフィック
    • 1接続当たりの総データトラフィック
  • オペレーターレベルでの数値/市場シェア
    • 接続件数 (と市場シェア)

通信市場全体 (有線回線・モバイル通信)

  • 音声通話の接続件数
  • ブロードバンドの接続件数
  • サービス収益
  • サービス収益の対GDP比
  • 1人当たり月額サービス収益
  • リテール収益額 (サービス収益額-ホールセール収益額)
  • リテール収益額の対GDP比
  • 1人当たり月額リテール収益額
  • リテール収益額の詳細 (音声通話/データ通信)
  • 発信通話の利用分数
目次

This country report and accompanying data annex provide a comprehensive overview of Indonesia's telecoms market, including KPIs and data on subscribers, penetration, revenue and ARPU.

The report analyses the strategies of major players in the country's fixed and mobile telecoms markets, and includes market share data and operators' infrastructure status.

COMPANY COVERAGE:

This report includes information on the following companies.

  • Axiata (XL Axiata)
  • Ooredoo (Indosat)
  • PT Telkom Indonesia (Telkom)
  • Hutchison Asia Telecommunications (Tri)

DATA COVERAGE:

Analysys Mason's country report data annexes provide a range of key metrics for each country's telecoms market. Figures are supplied for each year since 2006. The data annex was last updated in February 2020 to include 3Q 2019 data. Metrics include the following.

Analysys Mason's country report data annexes provide a range of key metrics for each country's telecoms market. The data annex was last updated in January 2020 to include 3Q 2019 data. Metrics include the following.

Fixed telecoms marketMobile telecoms market

Connections

  • Total voice (narrowband and VoBB)
  • Narrowband
  • VoBB
  • Total broadband
  • Broadband split by access technology: DSL, cable modem, FTTH/B, BFWA and other
  • IPTV
  • Dial-up Internet

Connections

  • Total (handset plus mobile broadband, excluding M2M)
  • Split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Population penetration for total, prepaid and contract
  • 2G/3G/4G
  • Handset, and split by smartphone and basic
  • Handset population penetration
  • Broadband
  • Broadband population penetration
  • M2M
  • M2M penetration

Revenue and ASPU

  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by type of service: voice, broadband, dial-up Internet, business network services
  • Broadband retail revenue as a percentage of fixed retail revenue
  • Voice ASPU per month
  • Broadband ASPU per month

Revenue and ARPU

  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Service revenue split by prepaid and contract, and prepaid share
  • Service revenue split by voice, messaging and data, and data as percentage of service revenue
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Split by voice, messaging and data
  • ARPU per month (total, prepaid and contract)

Traffic

  • Fixed-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection

Traffic

  • Mobile-originated minutes
  • Outgoing MoU per active connection
  • Mobile data traffic
  • Total data traffic per connection

Operator-level metrics/market share

  • Broadband subscribers by major broadband operator (and associated market share and year-on-year changes)

Operator-level metrics/market share

  • Connections (and associated market share and year-on-year changes)

Total telecoms market (fixed and mobile)

  • Voice connections
  • Broadband connections
  • Service revenue
  • Service revenue as percentage of GDP
  • Service revenue per head of population per month
  • Retail revenue (defined as service revenue minus wholesale revenue)
  • Retail revenue as percentage of GDP
  • Retail revenue per head of population per month
  • Retail revenue split by voice and data
  • Originated minutes

 

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