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市場調査レポート

コネクテッド消費者調査 2019年:中東・北アフリカにおけるモバイル契約者の満足度

Connected Consumer Survey 2019: Mobile Customer Satisfaction in the Middle East

発行 Analysys Mason 商品コード 927915
出版日 ページ情報 英文 16 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
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コネクテッド消費者調査 2019年:中東・北アフリカにおけるモバイル契約者の満足度 Connected Consumer Survey 2019: Mobile Customer Satisfaction in the Middle East
出版日: 2020年03月09日 ページ情報: 英文 16 Slides
概要

中東においてネットワーク通信速度は、ユーザーのモバイルサービスに対する満足度と解約の意思決定に影響を与える大きな要因となっています。

当レポートでは、中東および北アフリカ諸国におけるスマートフォン・ユーザーの行動や選好、利用プランの傾向について分析し、特にモバイル通信の顧客満足度やチャーンの推移に焦点を当て、オペレーターごとの顧客満足度のランキングや、料金体系・サービス品質などが満足度改善に果たす役割、各種要因 (データ通信速度、付加価値サービスなど) とチャーンとの関係性、消費者と業者との連絡手段、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

分析対象国

  • モロッコ
  • オマーン
  • カタール
  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦 (UAE)

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 顧客満足度・チャーンの要因
  • データ利用形態およびサービスバンドリングの影響度
  • デジタル体験
  • 分析手法とパネル情報
  • 著者およびAnalysys Masonについて
目次

"Network speed is the main factor that influences customers' satisfaction with their mobile services and their intention to churn in the Middle East."

This report focuses on aspects of Analysys Mason's ‘Connected Consumer Survey ’ that relate to the behaviour, preferences and plans of smartphone users in the Middle East. In particular, it focuses on customer satisfaction, churn and retention-related aspects of mobile services. The survey was conducted in association with On Device Research.

This report provides:

  • insight into the main drivers of mobile customer experience and how they vary by country and by operator
  • an analysis of the key factors that influence consumers' intention to churn
  • Net Promoter Scores (NPSs) and customer satisfaction metrics for operators in the Middle East
  • an assessment of why some operators have better NPSs than others
  • an analysis of the role of bundling additional services in customer retention and how new service-based pricing models affect KPIs
  • insight into the digitalisation of customer services and its impact on KPIs.

SURVEY DATA COVERAGE:

The survey was conducted in association with On Device Research between August and September 2019. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-internet-using population in the region. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were a minimum of 750 respondents per country, and 4500 in the region.

GEOGRAPHICAL COVERAGE:

  • Kuwait
  • Oman
  • Qatar
  • Saudi Arabia
  • UAE

Table of Contents

  • Executive summary
  • Drivers of customer satisfaction and churn
  • The impact of data usage and bundling
  • Focus on digital experience
  • Appendix
  • Methodology and panel information
  • About the authors and Analysys Mason