株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

コネクテッド消費者の分析:オーストラリア・ニュージーランドにおけるモバイル通信サービス/デバイス

Connected Consumer Survey 2018: Mobile Services and Devices in Australia and New Zealand

発行 Analysys Mason 商品コード 815381
出版日 ページ情報 英文 16 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=110.75円で換算しております。
Back to Top
コネクテッド消費者の分析:オーストラリア・ニュージーランドにおけるモバイル通信サービス/デバイス Connected Consumer Survey 2018: Mobile Services and Devices in Australia and New Zealand
出版日: 2019年03月28日 ページ情報: 英文 16 Slides
概要

当レポートでは、オーストラリア・ニュージーランドの両国におけるスマートフォン・ユーザーの行動や選好、利用プランの傾向について分析し、特にモバイル通信サービス/デバイスの市場動向に焦点を当てて、独自の販売チャネルを有するオペレーターの競争力の有無や、顧客保持・獲得においてハンドセットが果たす役割、4Gが利用者の支出額やエンゲージメント (関与)、満足度に及ぼす影響、5Gの認知度や5G対応サービスに対する関心度、データの利用状況と支出額の関係性、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

分析対象国

  • オーストラリア
  • ニュージーランド

目次

  • エグゼクティブ・サマリー
  • デバイスとチャネル
  • 4G・5Gと付加価値サービス
  • データとその収益化
  • 分析手法とパネル情報
  • 著者およびAnalysys Masonについて
目次

"More than half of the respondents in Australia and New Zealand have not heard about the launch of 5G, but awareness is higher in Australia than in New Zealand."

This report focuses on aspects of Analysys Mason's ‘Connected Consumer Survey’ that relate to the behaviour, preferences and plans of mobile users in Australia and New Zealand. In particular, it focuses on respondents' usage of mobile services and devices.

THIS REPORT PROVIDES:

  • an assessment of the strength that operators have as smartphone sales channels
  • findings about the role of the handset in customer retention and acquisition
  • an analysis of the impact of 4G on mobile users' spend and engagement
  • a discussion about the effects that 4G has on customer satisfaction
  • a first look at customers' awareness of 5G and their interest for 5G-enabled mobile services
  • an analysis of the relationship between data usage and spend.

SURVEY DATA COVERAGE:

The research was conducted between July and September 2018. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-Internet-using population in the region. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There was a minimum of 1000 respondents per country, and 2000 respondents in the region.

GEOGRAPHICAL COVERAGE:

  • Australia
  • New Zealand

Table of Contents

  • Executive summary
  • Devices and channels
  • 4G, 5G and value-added services
  • Data and monetisation
  • Methodology and panel information
  • About the authors and Analysys Mason
Back to Top