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市場調査レポート

人工知能 (AI) 駆動型ゼロタッチ・オートメーション:関連技術の市場分析と、通信業界での利用事例

AI-Driven Zero-Touch Automation: Market Analysis of Related Technology and Use Cases for the Telecoms Industry

発行 Analysys Mason 商品コード 810798
出版日 ページ情報 英文 21 Slides
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価格
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人工知能 (AI) 駆動型ゼロタッチ・オートメーション:関連技術の市場分析と、通信業界での利用事例 AI-Driven Zero-Touch Automation: Market Analysis of Related Technology and Use Cases for the Telecoms Industry
出版日: 2019年03月20日 ページ情報: 英文 21 Slides
概要

多くの通信サービスオペレーター (CSP) が、コスト削減・顧客体験改善を実現したいと考えていますが、そのためには多数の複雑なプロセスを処理し、また頻繁に更新する必要があります。そのため、包括型ソリューションを導入するのは難しい状態です。そこで、人工知能 (AI) 駆動型のゼロタッチ・オートメーションを活用して、プロセスを削減・短縮化しようという動きが広がりつつあります。

当レポートでは、ゼロタッチ自動化 (オートメーション) 分野における人工知能の活用方法について分析し、AI駆動型ゼロタッチ・オートメーション (AI-ZTA) の定義や意義、導入時に必要となる諸要素、最初に導入すべき分野、現在までの主な導入事例、現在主流のソリューションの概略、主要CSP/ベンダーの概略と業績、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

  • エグゼクティブ・サマリー
  • 分析と提言
  • 人工知能 (AI) のゼロタッチ・オートメーションへの適用の仕方
  • 人工知能 (AI) がゼロタッチ・オートメーションに必要となる理由
  • 人工知能 (AI) がゼロタッチ・オートメーション向けに使われている箇所
  • 付録
  • 著者およびAnalysys Masonについて
目次

"CSPs need to automate their processes quickly and more completely to achieve further efficiencies and to address relatively rapid changes in technology, services and customer demands, as well as declining service revenue."

Communications service providers (CSPs) want to improve their processes to reduce costs and improve customer experience, but many processes are complex to model and change with a frequency that makes end-to-end automation difficult to achieve and uneconomical to implement. CSPs can simplify these processes by removing manual steps, which requires the use of different technologies including AI. AI-driven zero-touch automation (AI ZTA) is well-suited to tackling complex, dynamic and data-intensive processes.

IN THIS REPORT, WE ANSWER THE FOLLOWING QUESTIONS.

  • What is AI-driven zero-touch automation?
  • Why is it needed by CSPs?
  • What is needed for its implementation?
  • Where should it be applied first?
  • What examples are there of AI-driven zero-touch processes?
  • Which vendors are active in the market?
  • What solutions are vendors currently offering?
  • Which use cases are being supported?

AI-BASED APPROACHES TO ZERO-TOUCH AUTOMATION BUILD ON
OTHER APPROACHES AND
ADDRESS MORE-COMPLEX AND DYNAMIC ISSUES

SAMPLE PAGES

ABOUT THE AUTHOR:

Justin van der Lande is a Principal Analyst for Analysys Mason and leads the AI and Analytics research programme, which is part of Analysys Mason's Telecoms Software and Networks research stream. He specialises in business intelligence and analytics tools, which are used in all telecoms business processes and systems. In addition, Justin provides technical expertise for Analysys Mason in consultancy and bespoke large-scale custom research projects. He has more than 20 years' experience in the communications industry in software development, marketing and research. He has held senior positions at NCR/AT&T, Micromuse (IBM), Granite Systems (Telcordia) and at the TM Forum. Justin holds a BSc in Management Science and Computer Studies from the University of Wales.

Table of Contents

  • Executive summary
  • Analysis and recommendations
  • How is AI applied to zero-touch processes?
  • Why is AI needed to provide zero-touch automation?
  • Where is AI being used in zero-touch automation?
  • Appendix
  • About the author and Analysys Mason