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市場調査レポート

中東・アフリカにおけるデジタルエクスペリエンス:デジタルカスタマージャーニーを設計するオペレーターは先行者利益 (ファーストムーバーアドバンテージ) を得る

Digital Experience in the Middle East and Africa: operators that design digital customer journeys will have a first-mover advantage

発行 Analysys Mason 商品コード 753436
出版日 ページ情報 英文 10 Slides
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中東・アフリカにおけるデジタルエクスペリエンス:デジタルカスタマージャーニーを設計するオペレーターは先行者利益 (ファーストムーバーアドバンテージ) を得る Digital Experience in the Middle East and Africa: operators that design digital customer journeys will have a first-mover advantage
出版日: 2018年12月06日 ページ情報: 英文 10 Slides
概要

当レポートでは、中東・アフリカ (MEA) におけるオペレーター17社のデジタルカスタマーエクスペリエンスについて調査し、デジタルチャネルを通じた消費者へのエンゲージメント機能の提供、カスタマージャーニーマネジメントについての提言、およびセルフサービスチャネルの導入を拡大する方法などについてまとめています。

  • MEAにおけるオペレーター17社のデジタルカスタマーエクスペリエンスの成熟度に関する考察、Analysys Masonによる Digital eXperience Index (DXi) におけるポジションを含む
  • オペレーターのカスタマーエンゲージメントオペレーション内でのオムニエンゲージメントのアイデアの紹介
  • オペレーターがデジタルチャネルに渡るカスタマーエンゲージメント機能の拡張を必要とする理由についての議論、スマートフォンアプリケーション、ウェブサイト、ソーシャルメディアページおよびバーチャルアシスタントを含む
  • デジタルエクスペリエンスを改善する方法に関するオペレーターへの提言
  • 地域でデジタルエクスペリエンスをリードするオペレーターの事例
目次

"Operators that are proactively delivering a digital experience to customers are able to set local experience benchmarks as digital natives have yet to enter these markets."

Analysys Mason's Digital eXperience Index (DXi) helps operators to benchmark themselves against industry best practices. This report assesses 17 operators across countries in the Middle East and Africa (MEA). It shares findings and learnings on their progress in delivering engagement functionality to consumers across digital channels. Furthermore, it shares recommendations on customer journey management and on how to increase the adoption of self-service channels.

THIS REPORT PROVIDES:

  • an insight into the maturity of the digital customer experience of 17 operators in MEA, including their positions in the Analysys Mason DXi
  • an introduction to idea of omni-engagement within operators' customer engagement operations
  • a discussion of why operators need to enhance their customer engagement functionalities across digital channels, including smartphone apps, websites, social media pages and virtual assistants
  • recommendations for operators on how to improve the digital experience for their consumer customers
  • use cases for operators that lead digital experience in the region.
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