株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

アフターマーケットにおける自動車コネクティビティの提言:オペレーターにとっての機会

Aftermarket Automotive Propositions: The Opportunity for Operators

発行 Analysys Mason 商品コード 753031
出版日 ページ情報 英文 12 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=110.06円で換算しております。
Back to Top
アフターマーケットにおける自動車コネクティビティの提言:オペレーターにとっての機会 Aftermarket Automotive Propositions: The Opportunity for Operators
出版日: 2018年12月05日 ページ情報: 英文 12 Slides
概要

当レポートでは、アフターマーケットにおける自動車コネクティビティサービスについて調査し、顧客の要件、提携モデル、およびソリューションの構築などに関する分析、オペレーターの実例をまとめています。

  • アフターマーケットにおける自動車コネクティビティ向け要件に関する研究・提言
  • 提携モデルのメリット・デメリットに関する分析
  • アフターマーケットにおける自動車サービス向けオペレーター所有ソリューションの構築に関するリスク・メリットの評価
  • 市場に対応するためのオペレーターのアプローチの実例
目次

"Automotive connectivity contracts are subject to increasing competition and high price erosion. Operators have several options for capturing a larger share of the revenue."

Aftermarket automotive connectivity contracts are subject to increasing price competition. Operators can improve their prospects of winning these contracts by building an understanding of customer's requirements. They can also capture a larger share of the addressable revenue by providing a full service proposition through partnerships or by building their own solution.

This report provides:

  • research and recommendations on the requirements for aftermarket automotive connectivity
  • analysis of the advantages and disadvantages of partnership models
  • an assessment of the risk and rewards of building operator-owned solutions for aftermarket automotive propositions
  • examples of operators' approaches to addressing the market.

ABOUT THE AUTHOR:

Michele Mackenzie, Principal Analyst, Research.

Michele is an analyst for Analysys Mason's IoT and M2M Services research programme, with responsibility for M2M and LPWA forecasts. She has 17 years of experience as an analyst. She produces reports and forecasts on M2M and IoT in industry sectors such as transport, healthcare and smart cities, and analyses the impact of IoT network technologies such as LPWA networks. Prior to joining Analysys Mason in February 2014, Michele was a freelance analyst with a focus on M2M and IoT technology and trends. She has written reports for Machina Research and produced research for other clients in areas such as mobile broadband and digital media. Before that, Michele worked for Ovum for 12 years, where she focused on consumer mobile applications and held various roles including Practice Leader for Consumer Services. She has also worked as a consultant for Ovum's consultancy division.

Back to Top