株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

モバイル中心オペレーターによるクワッドプレイバンドルに挑む方法:インドアを征服

How Mobile-Centric Operators can Challenge Quad-Play Bundles: Conquering the Great Indoors

発行 Analysys Mason 商品コード 620030
出版日 ページ情報 英文 19 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.62円で換算しております。
Back to Top
モバイル中心オペレーターによるクワッドプレイバンドルに挑む方法:インドアを征服 How Mobile-Centric Operators can Challenge Quad-Play Bundles: Conquering the Great Indoors
出版日: 2018年03月29日 ページ情報: 英文 19 Slides
概要

当レポートでは、固定モバイルコンバージェンス (FMC) バンドリングにおけるモバイル中心オペレーターのビジネスに対する脅威の本質について取り上げ、その潜在性、データ量など、体系的な情報を提供しています。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • モバイル中心オペレーターがインホーム利用に対処すべき理由
  • モバイルネットワークの容量と品質:リアル/水増し問題?
  • 無制限プラス vs. 固定無線?
  • 著者・ANALYSYS MASONについて
目次

"To address home usage, mobile-centric operators should develop unlimited multi-device bundles rather than emulating fixed broadband."

This report describes the nature of the threat to mobile-centric operators' businesses from fixed-mobile convergence (FMC) bundling - a threat that is real in some markets and latent in others. It indicates how viable it is for mobile-centric operators to tackle the problem and directly address the residential spend that currently goes to integrated operators.

The report answers the following questions.

  • How potent a threat is FMC bundling to the mobile-centric operator?
  • How much of current fixed data traffic could mobile-centric operators address?
  • Is competing for low-yield data wasteful or prudent?
  • Is it better to extend the mobile service or to replicate the fixed service in terms of marketing and capex?

OPTIONS FOR MOBILE-CENTRIC OPERATORS TO
ADDRESS IN-HOME USAGE

SAMPLE PAGES

TABLE OF CONTENTS

  • EXECUTIVE SUMMARY
  • WHY MOBILE-CENTRIC OPERATORS MUST ADDRESS IN-HOME USAGE
  • CAPACITY AND QUALITY OF MOBILE NETWORKS: REAL OR OVERSTATED PROBLEMS?
  • UNLIMITED PLUS OR FIXED-WIRELESS?
  • ABOUT THEAUTHOR AND ANALYSYS MASON
Back to Top