株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

コネクテッド消費者調査 (2017年):欧州・米国におけるモバイルサービス・デバイス

Connected Consumer Survey 2018: Mobile Services and Devices in Europe and the USA

発行 Analysys Mason 商品コード 616023
出版日 ページ情報 英文 16 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.53円で換算しております。
Back to Top
コネクテッド消費者調査 (2017年):欧州・米国におけるモバイルサービス・デバイス Connected Consumer Survey 2018: Mobile Services and Devices in Europe and the USA
出版日: 2019年10月18日 ページ情報: 英文 16 Slides
概要

当レポートでは、欧州および米国におけるモバイルユーザーの態度、好み、および計画について、特に回答者のモバイルサービス・デバイスの利用動向に注目して分析しています。

主な調査内容

  • オペレーターがスマートフォンの販売チャネルとして持つ強みとその消費者の料金の選択との関連性
  • 消費者が向かう料金タイプ (例えば、端末-バンドル契約、プリペイド、またはSIMオンリー)
  • 4Gがモバイルユーザーの支出とスマートフォンとのエンゲージメントへ及ぼす影響の分析
  • データ速度・データ配分に関して顧客満足における4Gの影響
  • スマートフォンのエンゲージメントタイムを増やす活動、およびスマートフォンがビデオ・有料TVの消費に果たす役割の考察

調査対象地域

  • フランス
  • ドイツ
  • ポーランド
  • スペイン
  • トルコ
  • 英国
  • 米国

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • スマートフォンの利用・4Gネットワークへのエンゲージメント
  • データ利用・収益化
  • スマートフォンチャネルとしてのオペレーターの役割
  • 調査手法・パネル情報
  • 著者・ANALYSYS MASON について
目次

"Operators face difficulties in gaining traction for 5G launches due to a lack of excitement about new use cases, concerns over the costs of services and incremental upgrades in handset quality."

This report focuses on aspects of Analysys Mason's Connected Consumer Survey that relate to the behaviour, preferences and plans of smartphone users in Europe and the USA. In particular, it focuses on respondents' usage of mobile services and devices.

This report provides:

  • analysis of data usage and the effects on ARPU, churn and Net Promoter Score
  • an assessment of operators' share of retail channels, both online and in-store
  • analysis of what drives a consumer's purchase decision
  • insight into what consumers want from 5G
  • an understanding of which demographics operators should initially target with 5G services.

SURVEY DATA COVERAGE

The survey groups were chosen to be demographically representative of the broader online consumer population. We set quotes on age, gender and employment status to that effect. There were a minimum of 1000 respondents per country. The total sample size was 8000.

GEOGRAPHICAL COVERAGE

  • France
  • Germany
  • Italy
  • Poland
  • Spain
  • Turkey
  • UK
  • USA

Table of Contents

  • Executive summary
  • Data and services
  • Retail channels
  • 5G
  • Methodology and panel information
  • About the authors and Analysys Mason
Back to Top