株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

新興市場における固定-モバイルのコンバージドバンドル:成長機会

Converged Fixed-Mobile Bundles in Emerging Markets: Opportunities for Growth

発行 Analysys Mason 商品コード 605088
出版日 ページ情報 英文 32 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=109.05円で換算しております。
Back to Top
新興市場における固定-モバイルのコンバージドバンドル:成長機会 Converged Fixed-Mobile Bundles in Emerging Markets: Opportunities for Growth
出版日: 2018年02月13日 ページ情報: 英文 32 Slides
概要

当レポートでは、新興市場における固定-モバイルバンドルの成長機会について調査し、オペレーターにとって最善のアプローチ、固定-モバイルバンドルがオペレーターへ及ぼす影響、およびケーススタディなどをまとめています。

主な調査内容

  • 新興市場と先進市場では、固定-モバイルバンドルを開始する背景はどのように異なるか?
  • 固定-モバイルバンドルを設計する際に検討するコンバージドオペレーターにとって最善のアプローチとは?
  • 新興市場におけるオペレーターのオペレーショナル・フィナンシャルKPIへ固定-モバイルバンドルが及ぼす影響とは?
  • 新興市場において固定-モバイルバンドルの発売・可用性に影響を受ける独立系固定・モバイルオペレーターの役割とは?

ケーススタディー

  • China Mobile
  • China Telecom
  • China Unicom
  • AIS (タイ)
  • True (タイ)
  • Veon (独立国家共同体 (CIS))

新興市場における固定-モバイルバンドルの潜在的影響

目次

"Most emerging market operators must view fixed-mobile bundles as an opportunity rather than a threat."

Operators in emerging markets may be concerned about the risks of revenue cannibalisation from launching fixed-mobile bundles. However, converged bundles are popular in some emerging markets and can help operators to increase their share of revenue.

This report answers the following questions.

  • How is the context of the launch of fixed-mobile bundles different in emerging markets compared to that in developed markets?
  • What are some of the best approaches for converged operators that are considering how to design their fixed-mobile bundles?
  • What impact have fixed-mobile bundles had on the operational and financial KPIs of operators in emerging markets?
  • How will the role of standalone fixed and mobile operators be affected by the launch and availability of fixed-mobile bundles in emerging markets?

Case studies in this report include:

  • China Mobile
  • China Telecom
  • China Unicom
  • AIS (Thailand)
  • True (Thailand)
  • Veon (Confederation of Independent States (CIS))

POTENTIAL IMPACT OF FIXED-MOBILE BUNDLES IN EMERGING MARKETS

SAMPLE PAGES

About the author:

Stephen Wilson (Principal Analyst) works across Analysys Mason's Network Investment Strategies and Consumer Services practices. He is based in Analysys Mason's Singapore office, from where he closely follows market developments in the Asia-Pacific region. Recentareas of focus include how to accelerate a return on investment in FTTx deployments and how to drive prepaid to postpaid mobile migration. Stephen has more than 10 years of experience in the telecoms sector and is a graduate in Philosophy, Politics and Economics from St Catherine's College, Oxford University.

TABLE OF CONTENTS

  • EXECUTIVE SUMMARY
  • FMC CONTEXT AND MOTIVATION IN EMERGING MARKETS
  • FMC TARIFF BEST PRACTICE
  • FMC IN CHINA, THAILAND AND THE CIS
  • APPENDIX
  • ABOUT THEAUTHOR AND ANALYSYS MASON
Back to Top