無料レポート プレゼントキャンペーン 実施中 : メールサービスに新規登録いただいた方にご用意した無料レポートをご提供

株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

コネクテッドコンシューマー調査 (2017年):欧州・米国のモバイル通信加入者の満足度とチャーン

Connected Consumer Survey 2017: Mobile Customer Satisfaction and Churn in Europe and the USA

発行 Analysys Mason 商品コード 357129
出版日 ページ情報 英文 22 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=113.50円で換算しております。
Back to Top
コネクテッドコンシューマー調査 (2017年):欧州・米国のモバイル通信加入者の満足度とチャーン Connected Consumer Survey 2017: Mobile Customer Satisfaction and Churn in Europe and the USA
出版日: 2018年03月05日 ページ情報: 英文 22 Slides
概要

当レポートでは、欧州諸国・米国におけるモバイル通信加入者の顧客満足度およびチャーン (短期間で解約する顧客) の水準や動向について調査すると共に、顧客満足度の上昇や解約意思の促進につながる諸要因や、バンドリング・追加サービスなどが顧客維持に際して果たす役割、新たな料金モデルやサービスのデジタル化などがKPI (重要業績評価指標) に及ぼす影響などについて考察しております。

目次

  • エグゼクティブ・サマリー
  • 顧客満足度・チャーン (解約) の促進要因
  • 料金体系・バンドリングに関する詳細分析
  • 顧客サービスの影響度
  • 著者およびAnalysis Masonについて

調査対象国

  • フランス
  • ドイツ
  • ポーランド
  • スペイン
  • トルコ
  • 英国
  • 米国
目次

"Customer services rival pricing and network performance as a major driver of customer experience in mobile services."

This report uses Analysys Mason's Connected Consumer Survey to identify the drivers of customer service for mobile users in Europe and the USA. In particular, it focuses on customer satisfaction, churn and retention-related aspects of mobile services.

This report provides:

  • insight into the main drivers of mobile customer experience and how they vary by country and by operator
  • analysis of the key factors that influence consumers' intention to churn
  • Net Promoter Scores (NPSs) of operators in Europe and the USA
  • an assessment of why some operators have better NPSs than others
  • analysis of the role of bundling additional services on customer retention, and how new service-based pricing models affect KPIs
  • insight into the role of digitalising customer services and its impact on KPIs.

SURVEY DATA COVERAGE:

The research was conducted in June 2017. The survey groups were chosen to be demographically representative of the broader online consumer population. We set quotas on age, gender and employment status to that effect. There were a minimum of 1000 respondents per country. The total sample size was 7090 respondents.

GEOGRAPHICAL COVERAGE:

  • France
  • Germany
  • Poland
  • Spain
  • Turkey
  • UK
  • USA

TABLE OF CONTENTS

  • EXECUTIVE SUMMARY
  • DRIVERS OF CUSTOMER SATISFACTION AND CHURN
  • FOCUS ON PRICING AND BUNDLING
  • IMPACT OF CUSTOMER SERVICES
  • METHODOLOGY AND PANEL INFORMATION
  • ABOUT THEAUTHOR AND ANALYSYS MASON
Back to Top