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市場調査レポート

コネクテッド消費者調査:欧州・米国における固定ブロードバンドの保持率と満足度

Connected Consumer Survey 2018: Fixed Broadband Retention and Satisfaction in Europe and the USA

発行 Analysys Mason 商品コード 356537
出版日 ページ情報 英文 16 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
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コネクテッド消費者調査:欧州・米国における固定ブロードバンドの保持率と満足度 Connected Consumer Survey 2018: Fixed Broadband Retention and Satisfaction in Europe and the USA
出版日: 2019年04月03日 ページ情報: 英文 16 Slides
概要

当レポートでは、欧州・米国における固定ブロードバンドの保持率と満足度について調査分析し、固定ブロードバンド加入者の利用行動と選好、固定ブロードバンドサービスの利用習慣や利用者数の変化、NPS (ネットプロモータースコア) への影響要因、付加価値サービスに関する情報など、体系的な情報を提供しています。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • チャーンの促進要因
  • 顧客満足度の促進要因
  • 付加価値サービス (VAS) が顧客満足度に及ぼす影響
  • 調査手法とパネル情報
  • 著者・ANALYSYS MASONについて

調査対象国

  • 西欧
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • スペイン
    • 英国
  • 中欧・東欧
    • ポーランド
    • トルコ
  • 北米
    • 米国
目次

"Fixed broadband service speeds correlated with the greatest churn improvements in Europe and the USA, which is an added incentive for operators to invest in improving speeds."

This report focuses on aspects of Analysys Mason's ‘Connected Consumer Survey ’ that relate to the behaviour, preferences and plans of fixed broadband users in Europe and the USA. In particular, it focuses on the drivers of satisfaction and churn of broadband customers in Europe and the USA.

This report provides:

  • new insights into consumers' experiences with their fixed broadband services in Europe and the USA derived from respondents surveyed in eight different countries
  • a breakdown of the key factors affecting Net Promoter Score (NPS) and churn, with further discussion about which operators are particularly effective at achieving high scores
  • an analysis of recent changes in operator NPS
  • insight into operator channels and the link with customer satisfaction
  • detailed information about which value-added services have a measurable effect on customer satisfaction and churn intention.

Survey data coverage

The research was conducted between July and September 2018. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-Internet-using population in the region. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There was a minimum of 1000 respondents per country, and 8000 respondents in the region.

Geographical coverage

  • France
  • Germany
  • Italy
  • Poland
  • Spain
  • Turkey
  • UK
  • USA

Table of Contents

  • Executive summary
  • Speed and customer service correlate with improved satisfaction
  • Speed increases correlate with the greatest churn improvements
  • The presence of VAS corresponds with improvements in satisfaction
  • Methodology and panel information
  • About the author and Analysys Mason
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