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市場調査レポート

コネクテッド消費者調査:新興のアジア太平洋地域におけるモバイルサービスとデバイス

Connected Consumer Survey 2017: Mobile Services and Devices in Emerging Asia-Pacific

発行 Analysys Mason 商品コード 355131
出版日 ページ情報 英文 29 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
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コネクテッド消費者調査:新興のアジア太平洋地域におけるモバイルサービスとデバイス Connected Consumer Survey 2017: Mobile Services and Devices in Emerging Asia-Pacific
出版日: 2018年04月03日 ページ情報: 英文 29 Slides
概要

当レポートでは、新興のアジア太平洋地域 (インドネシア、マレーシア、フィリピン、ベトナム) におけるスマートフォンユーザーの行動、選好、プランについて調査分析し、モバイルサービスとデバイスの利用に焦点を当てて、体系的な情報を提供しています。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • 端末のチャネル動向
  • 4Gの利用と収益化
  • 調査手法とパネル情報
  • 著者・ANALYSYS MASONについて
目次

"Operators in emerging Asia-Pacific should encourage consumers to migrate to postpaid subscriptions in order to boost LTE adoption and increase mobile data usage."

Emerging Asia-Pacific (EMAP) has some of the lowest LTE mobile data prices worldwide, but 4G customers' greater data usage has enabled operators to claim significant revenue for 4G services. Operators should facilitate the transition to LTE further by attracting customers to postpaid handset plans and expanding their network capabilities.

This report answers the following questions:

  • How strong are operators as smartphone sales channels and how does this relate to consumers' choice of tariffs?
  • What is consumers' average spend on handsets and how can operators capture a larger fraction of this spend?
  • What impact does 4G have on mobile users' spend and engagement with their smartphones?
  • What is the effect of 4G on customer satisfaction in terms of data speed and data allowances?

Survey data coverage

The research was conducted in August and September 2016. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-Internet population in the region. We set quotas on age, gender, employment, and regional demographics to that effect. There was a minimum of 1000 respondents per country, and 4000 respondents in the region.

Geographical coverage

  • Indonesia
  • Malaysia
  • Philippines
  • Vietnam

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY
  • 4G USAGE AND MONETISATION
  • HANDSET CHANNEL DYNAMICS
  • IMPACT OF CUSTOMER SERVICES
  • METHODOLOGY AND PANEL INFORMATION
  • ABOUT THE AUTHORS AND ANALYSYS MASON
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