株式会社グローバルインフォメーション
TEL: 044-952-0102
表紙
市場調査レポート

コネクテッド消費者調査:中東・北アフリカにおけるモバイルサービスとデバイス

Connected Consumer Survey 2018: Mobile Services and Devices in the Middle East and North Africa

発行 Analysys Mason 商品コード 354044
出版日 ページ情報 英文 15 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=111.00円で換算しております。
Back to Top
コネクテッド消費者調査:中東・北アフリカにおけるモバイルサービスとデバイス Connected Consumer Survey 2018: Mobile Services and Devices in the Middle East and North Africa
出版日: 2019年04月01日 ページ情報: 英文 15 Slides
概要

当レポートでは、中東・北アフリカにおけるモバイルオペレーターの戦略に不可欠な問題について取り上げ、モバイルユーザー支出、データ割当量、満足度、データ利用レベル、端末入手動向など、体系的な情報を提供しています。

調査対象国

  • モロッコ
  • オマーン
  • カタール
  • サウジアラビア
  • UAE

調査内容

  • エグゼクティブサマリー
  • ハンドセット・チャネルの力学
  • ネットワーク技術の導入動向
  • データの利用とマネタイゼーション (収益化)
  • 調査手法とパネル情報
  • 著者・ANALYSYS MASONについて
目次

"The level of 5G awareness is higher than expected among smartphone users in the Middle East and North Africa, which bodes well for operators that plan to launch services in 2019."

This report focuses on aspects of Analysys Mason's Connected Consumer Survey that relate to the behaviour, preferences and plans of smartphone users in the Middle East and North Africa (MENA). In particular, it focuses on the handset channel dynamics in consumer mobile services. The survey was conducted in association with On Device Research.

THIS REPORT PROVIDES:

  • insight into operators' performance as smartphone sales channels, and how their performance relates to consumers' choice of tariffs
  • an analysis of mobile data usage patterns among respondents and how they are affected by data pricing
  • an assessment of the impact of 4G on mobile users' spend and engagement with their smartphones
  • insight into subscribers' awareness of 5G and the potential of 5G use cases
  • an analysis of data utilisation levels for subscribers and the effects of differing approaches to overage.

SURVEY DATA COVERAGE:

The research was conducted between August and October 2018. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-Internet-using population in the region. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There was a minimum of 750 respondents per country, and 4500 respondents in the region.

GEOGRAPHICAL COVERAGE:

  • Morocco
  • Oman
  • Qatar
  • Saudi Arabia
  • UAE

Table of Contents

  • Executive summary
  • Handset channel dynamics
  • Network technology adoption
  • Data usage and monetisation
  • Methodology and panel information
  • About the author and Analysys Mason
Back to Top