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市場調査レポート

コネクテッド消費者調査:中東・北アフリカにおけるモバイル顧客満足度

Connected Consumer Survey 2017: Mobile Customer Satisfaction and Churn in the Middle East and North Africa

発行 Analysys Mason 商品コード 354042
出版日 ページ情報 英文 19 Slides
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コネクテッド消費者調査:中東・北アフリカにおけるモバイル顧客満足度 Connected Consumer Survey 2017: Mobile Customer Satisfaction and Churn in the Middle East and North Africa
出版日: 2018年03月26日 ページ情報: 英文 19 Slides
概要

調査結果によると、中東・北アフリカにおけるチャーンの主要促進要因は、ネットワークスピードです。また、新しい料金方式やプロバイダーを選択する場合に最も重要視するのは、データ割当量です。

当レポートでは、中東・北アフリカにおけるモバイルユーザーの行動・選好・計画について調査分析し、顧客チャーン・満足度の促進要因に焦点を当てて、体系的な情報を提供しています。

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • モバイル顧客チャーン・満足度の主要促進要因
  • 若年ユーザー間の満足度の問題
  • チャーン・満足度に対する価格構造やデータの影響
  • 調査手法とパネル情報
  • 著者・ANALYSYS MASONについて
目次

"Operators in the Middle East and North Africa continue to have clear opportunities to monetise increased data consumption, despite some sensitivities around pricing."

This report uses Analysys Mason's Connected Consumer Survey to identify the drivers of customer service for mobile users in the Middle East and North Africa (MENA). In particular, it focuses on customer satisfaction, churn and retention-related aspects of mobile services.

This report provides:

  • insight into the main drivers of mobile customer experience and how they vary by country and by operator
  • analysis of the key factors that influence consumers' intention to churn
  • Net Promoter Scores (NPSs) of operators in MENA
  • an assessment of why some operators have better NPSs than others
  • analysis of the role of bundling additional services on customer retention, and how new service-based pricing models affect KPIs
  • insight into the role of digitalising customer services and its impact on KPIs.

SURVEY DATA COVERAGE:

The research was conducted between August and October 2017. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-Internet-using population in the region. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were 4500 respondents in the region.

GEOGRAPHICAL COVERAGE:

  • Morocco
  • Oman
  • Qatar
  • Saudi Arabia
  • United Arab Emirates (UAE)

TABLE OF CONTENTS

  • EXECUTIVE SUMMARY
  • DRIVERS OF CUSTOMER SATISFACTION AND CHURN
  • FOCUS ON PRICING AND BUNDLING
  • IMPACT OF CUSTOMER SERVICES
  • METHODOLOGY AND PANEL INFORMATION
  • ABOUT THEAUTHORS AND ANALYSYS MASON
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