表紙
市場調査レポート

Amazon のデジタルプラットフォーム戦略:Amazon Web Services (AWS) からオペレーターが得る教訓

Amazon's Digital Platform Strategy: Lessons for Operators from Amazon Web Services

発行 Analysys Mason 商品コード 337315
出版日 ページ情報 英文 27 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=102.95円で換算しております。
Back to Top
Amazon のデジタルプラットフォーム戦略:Amazon Web Services (AWS) からオペレーターが得る教訓 Amazon's Digital Platform Strategy: Lessons for Operators from Amazon Web Services
出版日: 2015年08月13日 ページ情報: 英文 27 Slides
概要

当レポートでは、世界で最も成功したクラウド型インフラアズアサービス (IaaS) ビジネスである、Amazon Web Services (AWS) を導入したAmazonのプラットフォームビジネスモデルについて調査しています。

主な調査内容

  • デジタルコマース、デバイス、アプリケーションおよびサービスエコシステムを発展させるためのAWS (Amazon Web Services ) の導入およびAmazonがプラットフォームビジネスモデルの切替から獲得する戦略的メリット
  • 通信オペレーターがAmazonのプラットフォーム転換と成功から学べる戦略的教訓
  • 競合圧力からそれらを守るのに役立ちつつ、既存の能力と資産を最大限に活用することを可能にするプラットフォームビジネスモデルの分析
  • Amazonがプラットフォーム志向企業となるために実行すべき組織的・経営的活動の実例

目次

  • エグゼクティブサマリー
  • Amazonのプラットフォーム中心のデジタルエコシステム
  • プラットフォーム中心のビジネスモデルのメリット
  • Amazonの戦略からの教訓
  • 著者・ ANALYSYS MASON について
目次

"Telecoms operators that want become digital service providers need to change their strategies and some will need to adopt platform business models."

Telecoms operators that want to become digital service providers will need to change their strategies and, in some cases, make existing capabilities available to third parties by adopting a platform business model. Amazon has pursued this model with Amazon Web Services (AWS), the most successful cloud-based infrastructure-as-a-service (IaaS) business in the world.

This strategy report provides:

  • an introduction to AWS and the strategic advantages that Amazon gained by switching to a platform business model in order to develop its digital ecommerce, devices, apps and services ecosystem
  • strategic lessons that telecoms operators can learn from Amazon's platform transformation and success
  • an analysis of the ways in which a platform business model could enable operators to make the most of their existing capabilities and assets, while helping to protect them from competitive pressures
  • examples of the organisational and operational practices that Amazon had to implement to become a platform-oriented company.

THE THREE ELEMENTS OF AMAZON'S PLATFORM AND
DIGITAL ECOSYSTEM STRATEGY

SAMPLES

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY
  • AMAZON'S PLATFORM-CENTRIC DIGITAL ECOSYSTEM
  • ADVANTAGES OF A PLATFORM-CENTRIC BUSINESS MODEL
  • KEY LESSONS FROM AMAZON'S STRATEGY
  • ABOUT THE AUTHOR AND ANALYSYS MASON
Back to Top