表紙
市場調査レポート

中東・北アフリカにおけるMVNO:機会・競合・規制

MVNOs in the Middle East and North Africa: Opportunities, Competition and Regulation

発行 Analysys Mason 商品コード 336884
出版日 ページ情報 英文 37 slides
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.51円で換算しております。
Back to Top
中東・北アフリカにおけるMVNO:機会・競合・規制 MVNOs in the Middle East and North Africa: Opportunities, Competition and Regulation
出版日: 2015年08月06日 ページ情報: 英文 37 slides
概要

MVNO (仮想移動体通信事業者) は中東およびアフリカ (MENA) 地域では僅か数ヶ国でしか活動していませんが、新規参入企業に市場を開放するサウジアラビアなどの主要市場のおかげで、MVNO市場に弾みがついています。

当レポートでは、中東・北アフリカ地域の4ヶ国 (オマーン、カタール、サウジアラビアおよびチュニジア) におけるMVNOの展望について調査分析しています。

主な調査内容

  • 中東・北アフリカ地域のMVNOがターゲットとする市場セグメントの調査:移民、旅行者、ヤングアダルトおよび小売りディスカウント店、など

目次

エグゼクティブサマリー

市場・セグメントの機会

MNOとの競合

規制・ホールセール環境

付録

著者・ ANALYSYS MASON について

目次

The success of MVNOs will depend on the intensity of competition posed by mobile network operators and the presence of clear regulatory frameworks for licensing and ensuring healthy relationships with host networks."

MVNOs are active in only a few countries in the Middle East North and Africa (MENA) region, but there is strong momentum in this sector thanks to major markets such as Saudi Arabia opening up to new entrants. This report assesses the prospects for MVNOs in four countries in the region (Oman, Qatar, Saudi Arabia and Tunisia).

This strategy report:

  • examines the market segments that MVNOs in the region could target: immigrants, tourists, young adults and retailer discounts
  • assesses the competition that mobile network operators (MNOs) pose in these segments by tracking propositions for international calling, young adults and the overall inclination towards discounted plans
  • analyses the regulatory and wholesale regimes that may enable or constrain the arrival of MVNOs and take-up of MVNO services.

INFOGRAPHIC

SAMPLE PAGES

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY
  • MARKET AND SEGMENT OPPORTUNITIES
  • COMPETITION FROM MNOs
  • REGULATORY AND WHOLESALE ENVIRONMENT
  • APPENDIX
  • ABOUT THE AUTHORS AND ANALYSYS MASON
Back to Top