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市場調査レポート

モバイルコンテンツのマネジメント&デリバリー:モバイルビデオのビジネス&テクニカル戦略

MOBILE CONTENT MANAGEMENT AND DELIVERY: BUSINESS AND TECHNICAL STRATEGIES FOR MOBILE VIDEO

発行 Analysys Mason 商品コード 329679
出版日 ページ情報 英文 42 Slides
納期: 即日から翌営業日
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モバイルコンテンツのマネジメント&デリバリー:モバイルビデオのビジネス&テクニカル戦略 MOBILE CONTENT MANAGEMENT AND DELIVERY: BUSINESS AND TECHNICAL STRATEGIES FOR MOBILE VIDEO
出版日: 2015年05月11日 ページ情報: 英文 42 Slides
概要

通信サービスプロバイダー (CSP) は適正なモバイルビデオの収益化を実現できておらず、モバイルデータ収益の成長がモバイルビデオトラフィックの成長を下回っています。この市場機会を逃さず、OTT事業者との差別化を図るため、モバイルCSPにはモバイルビデオの事業戦略と収益化および最適化のためのソリューションが必要です。

当レポートでは、モバイルコンテンツのマネジメント&デリバリー戦略においてCSPが検証すべき「収益化」、「テクニカルソリューション」、「コンテンツ」という3種の領域について検証します。

調査内容の一部

  • CSPにとってのモバイルビデオの重要性
  • モバイルビデオのバリューチェーンにおけるCSPの役割の検証と収益化・差別化の機会の特定
  • 利用可能なモバイルコンテンツのマネジメント&デリバリーソリューションの概要とCSPにとっての適性の検証

調査対象企業

  • Akamai Technologies
  • Alcatel-Lucent
  • Allot
  • Amdocs
  • Amobee
  • Anevia
  • Apple
  • ARRIS Group
  • Avvasi
  • Broadpeak
  • Cisco Systems
  • Citrix
  • Conax
  • Envivio
  • Ericsson
  • F5 Networks
  • Facebook
  • Flash Networks
  • Google
  • Harmonic
  • HP
  • Huawei
  • Ineoquest
  • InMobi
  • Limelight Networks
  • Mahindra Comviva
  • NEC
  • Nokia Networks
  • Openwave Mobility
  • Opera
  • Procera
  • Qosmos
  • Qualcomm
  • Samsung
  • Sandvine
  • SPB TV
  • Vantrix
  • Vasona Networks
  • Viaccess-Orca
  • Voltari
  • ZTE
目次

CSPs need a mobile video monetisation strategy and optimisation solutions to differentiate themselves from aggressive OTT service providers.

Communications service providers (CSPs) are not adequately monetising mobile video: mobile data revenue is increasing at a slower rate than mobile video traffic. This is a missed opportunity. Mobile CSPs need mobile video business strategies and monetisation and optimisation solutions to differentiate themselves from over-the-top (OTT) players. In this report, we examine three areas that CSPs should consider as part of their mobile content management and delivery (MCMD) strategy: monetisation, technical solutions and content.

THIS STRATEGY REPORT:

  • explains why mobile video is important for CSPs
  • examines the role that CSPs play in the mobile video value chain, and discusses the monetisation and differentiation opportunities
  • provides an overview of the available MCMD solutions, and explores their suitability for CSPs.

COMPANY COVERAGE

  • Akamai Technologies
  • Alcatel-Lucent
  • Allot
  • Amdocs
  • Amobee
  • Anevia
  • Apple
  • ARRIS Group
  • Avvasi
  • Broadpeak
  • Cisco Systems
  • Citrix
  • Conax
  • Envivio
  • Ericsson
  • F5 Networks
  • Facebook
  • Flash Networks
  • Google
  • Harmonic
  • HP
  • Huawei
  • Ineoquest
  • InMobi
  • Limelight Networks
  • Mahindra Comviva
  • NEC
  • Nokia Networks
  • Openwave Mobility
  • Opera
  • Procera
  • Qosmos
  • Qualcomm
  • Samsung
  • Sandvine
  • SPB TV
  • Vantrix
  • Vasona Networks
  • Viaccess-Orca
  • Voltari
  • ZTE

INFOGRAPHIC

SAMPLES

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY
  • MOBILE VIDEO MONETISATION OPPORTUNITIES
  • MCMD OPTIMISATION AND MONETISATION SOLUTIONS NEED MOBILE-SPECIFIC ENHANCEMENTS
  • HAVING THE ‘RIGHT' CONTENT IS IMPORTANT
  • APPENDIX: VENDOR ANALYSIS
  • ABOUT THE AUTHOR AND ANALYSYS MASON
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