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市場調査レポート

欧州のモバイルサービス:分析・予測 (2014-2019年)

MOBILE SERVICES IN EUROPE: FORECASTS AND ANALYSIS 2014-2019

発行 Analysys Mason 商品コード 329193
出版日 ページ情報 英文 27 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
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欧州のモバイルサービス:分析・予測 (2014-2019年) MOBILE SERVICES IN EUROPE: FORECASTS AND ANALYSIS 2014-2019
出版日: 2015年04月27日 ページ情報: 英文 27 Slides
概要

当レポートでは、西欧・中欧・東欧地域の主要14カ国におけるモバイルサービスの利用状況を調査し、端末、モバイルブロードバンド、M2Mの接続数や収益、ARPUなどのデータを契約タイプ (プリペイド/加入ベース)や技術 (2G/3G/4G)、端末タイプ (スマートフォン/非スマートフォン) など各種ファクター別にまとめています。

調査内容の一部

  • 接続数
    • 端末
    • モバイルブロードバンド
    • M2M
    • プリペイド/加入ベース別
    • 2G/3G/4G別
    • スマートフォン/非スマートフォン別
  • 収益
    • サービス収益
    • 小売収益
    • プリペイド/加入ベース別
    • 端末
    • モバイルブロードバンド
    • 端末:音声/メッセージング/データ別
  • ARPU
    • プリペイド/契約ベース別、など

調査対象国

  • 中欧・東欧
    • チェコ共和国
    • ハンガリー
    • ポーランド
    • ルーマニア
    • ロシア
    • トルコ
    • その他
  • 西欧
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • オランダ
    • ポルトガル
    • スペイン
    • スウェーデン
    • 英国
    • その他
目次

Operators need to focus on driving data usage and using bundles to retain customers.

Mobile service revenue and subscriber numbers are declining, which poses significant challenges for mobile operators.

Mobile data represents a growth opportunity for operators - they must concentrate on retaining customers and driving data usage.

This report and data annex provide:

  • a 5-year forecast of almost 64 mobile key performance indicators (KPIs) for 2 regions (Western Europe and Central and Eastern Europe), and 14 countries.

GEOGRAPHICAL COVERAGE

  • Central and Eastern Europe (CEE) - countries modelled individually: Czech Republic, Hungary, Poland, Romania, Russia, Turkey
  • Western Europe (WE) - countries modelled individually: France, Germany, Italy, Netherlands, Portugal, Spain, Sweden, UK

INFOGRAPHIC

SAMPLE PAGES

ABOUT THE AUTHORS

Patrick Rusby (Analyst) is an analyst in Analysys Mason's Consumer Services research practice, focusing on mobile service markets, MVNOs, LTE pricing, over-the-top (OTT) communications services, and fixed and mobile customer retention strategies. He contributes to the design, analysis and write-up of the Analysys Mason's Connected Consumer Survey - a multi-year study of consumer behaviour relating to fixed and mobile telecoms, TV and online services. He holds a Master's degree in contemporary British politics from Goldsmiths College, University of London, and a Bachelor's degree in politics from the University of Southampton.

Pablo Iacopino (Senior Analyst) focuses on forecasting and analysing telecoms markets in Europe and Latin America. He leads Analysys Mason's Global Telecoms Forecasts and European Core Forecasts research programmes, and is the lead analyst for research on the Latin America region. Pablo is also a key contributor to our European Country Reports and Telecoms Market Matrix. Pablo joined Analysys Mason in 2012, after 8 years in the telecoms industry. He worked for 5 years in Strategy and Investor Relations at Telecom Italia, where he was responsible for European telecoms benchmarking, followed by 3 years in investment banking as a senior equity research analyst covering telecoms stocks. Pablo specialises in industry analysis, benchmarking, modelling, forecasts and valuation.

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY
  • REVENUE AND CONNECTION TRENDS IN EUROPE
  • WESTERN EUROPE
  • CENTRAL AND EASTERN EUROPE
  • ABOUT THE AUTHORS AND ANALYSYS MASON
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