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市場調査レポート

LINEのOTT通信戦略

LINE's OTT Communications Strategy

発行 Analysys Mason 商品コード 323354
出版日 ページ情報 英文 25 Slides
納期: 即日から翌営業日
価格
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LINEのOTT通信戦略 LINE's OTT Communications Strategy
出版日: 2015年01月26日 ページ情報: 英文 25 Slides
概要

LINEはホームページ、メッセージング、ビデオサービスおよびゲームを含めた一連のソーシャル機能を提供するソーシャルメッセージングアプリケーションであり、2011年6月に開始されました。LINEは、幅広いコミュニケーション・ゲームアプリケーションだけではなく独自コンテンツも同様に、すべてをひとつのプラットフォーム上に統合して提供することで、力強い加入者成長を達成しています。

当レポートでは、総合的ソーシャルメッセージングアプリケーションのLINEについて取り上げ、KPIの分析、オペレーターとの関係、競合分析、およびSWOT分析などを提供しています。

提供内容

  • LINEの主要業績評価指標(KPI)およびプロポジションの詳細分析
  • オペレーターとの関わり
  • LINEとその主要ライバルとの競合分析
  • モバイル活動に注目した、デジタル経済におけるLINE展望のSWOT分析とスコア付け

調査対象企業

  • ClearSky Technologies
  • Cloudberry Mobile
  • Virgin Media

著者について

目次

LINE's comprehensive social messaging app and wealth of content creates a distinctive user experience aimed at attracting users to the LINE ‘universe'.

In June 2011, Naver launched LINE, a social messaging app offering an extensive array of social features, including a home page, messaging, video services and gaming. LINE has achieved strong subscriber growth by offering a comprehensive range of communication and gaming apps as well as unique content, all integrated on a single platform.


This Viewpoint provides:

  • detailed analysis of LINE's key performance indicators (KPIs) and propositions
  • implications for operators
  • competitive analysis of LINE compared to its main rivals
  • a SWOT analysis and scored rating of LINE's prospects in the digital economy, with a focus on mobile activities.

About the author

Aris Xylouris (Research Analyst) focuses on data modelling and collection for Analysys Mason's Consumer Services research practice, contributing to the Fixed Broadband and Multi-Play, Mobile Services, Digital Economy and Mobile Devices research programmes. Before joining Analysys Mason, he held internships as an economic analyst in the media sector, working on market analysis, financial evaluation, profitability analysis and business plan development. His wider experience includes quantitative forecast modelling and computer simulations using agent-based models. Aris holds a Bachelor in Economics from Athens School of Economics and Business, and an MSc in Behavioural Economics from Warwick University.

Table of Contents

  • Executive summary
  • Implications for operators
  • LINE's strategy and business model
  • LINE's communication services portfolio
  • Assessment of LINE's prospects
  • About the author and Analysys Mason
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