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市場調査レポート

デジタルサイネージM2MおよびIoTソリューション:CSPの機会

Digital Signage M2M and IoT Solutions: Opportunities for CSPs

発行 Analysys Mason 商品コード 318620
出版日 ページ情報 英文 14 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=101.32円で換算しております。
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デジタルサイネージM2MおよびIoTソリューション:CSPの機会 Digital Signage M2M and IoT Solutions: Opportunities for CSPs
出版日: 2014年11月13日 ページ情報: 英文 14 Pages
概要

デジタルサイネージは、小売り環境、公共スペースおよびその他多くのロケーションでますます一般的な光景となっています。無線でアップデート出来るセルラー接続型デジタル看板の数が増加しており、モバイルネットワークオペレーター(MNO)へM2M収益を生み出しています。コネクテッドデジタルサイネージの接続数は2014年から2024年間に18%のCAGRで成長し、1,150万に達する見込みです。

当レポートでは、デジタルサイネージ市場について取り上げ、デジタルサイネージにおけるCSPの市場機会、デジタルサイネージ接続数の10カ年予測、およびMNOにとってのコネクテッドデジタルサイネージの収益機会などについてまとめ、お届けいたします。

主な調査内容

  • デジタルサイネージ市場の概要
  • 通信サービスプロバイダー(CSP)の見通し・提言
  • デジタルサイネージにおけるCSPの市場機会分析
  • 世界におけるデジタルサイネージ接続数の10カ年予測:8つの地域・以下のカテゴリー別
    • 店舗内
    • 交通拠点
    • 仮設
    • 沿道
  • デジタルサイネージソリューション向けのCSPにとっての市場チャネル
  • デジタルサイネージ向けの支配的な接続技術の詳細
  • デジタルサイネージ市場の発展に関連した予測

調査対象企業

  • Amscreen
  • AT&T
  • Aurora Digital Signage
  • CBS Outdoor
  • IAdea
  • JCDecaux
  • Mandoe Media
  • MediaTile
  • NextDSS
  • RacoWireless
  • Sprint
  • STRATACACHE
  • Telefonica
  • Telstra
  • Telus
  • Verizon
  • Vodafone

確認事項

目次

The number of connected digital signage connections will grow at a CAGR of 18% in 2014-2024 to reach 11.5 million.

Digital signage is an increasingly common sight in retail environments, public spaces and many other locations. Digital signage connections comprise roadside signs such as billboards, transit hub signs used for information and advertising, temporary signs deployed for roadworks and events, and retail or in-store digital signs found in shopping malls and retail outlets. There are an increasing number of cellular-connected digital signs that are updated over-the-air, generating M2M revenue for mobile network operators (MNOs).


This Viewpoint provides:

  • an overview of the digital signage market
  • implications and recommendations for communications service providers (CSPs)
  • insight into market opportunities for CSPs in digital signage
  • a 10-year worldwide forecast of digital signage connections split into eight regions and the following categories:
  • in-store
    • transit hubs
    • temporary
    • roadside
  • channels to market for CSPs for digital signage solutions
  • details of the predominant connectivity technologies for digital signage
  • our expectations with regard to digital signage market evolution.

COMPANY COVERAGE

The following companies are mentioned in this report.

  • Amscreen
  • AT&T
  • Aurora Digital Signage
  • CBS Outdoor
  • IAdea
  • JCDecaux
  • Mandoe Media
  • MediaTile
  • NextDSS
  • RacoWireless
  • Sprint
  • STRATACACHE
  • Telefónica
  • Telstra
  • Telus
  • Verizon
  • Vodafone

ACKNOWLEDGEMENTS

The authors gratefully acknowledge the following thought leaders for their contribution to this research:

  • Josh Eason, GM Industry Solutions, Digital Media and Content, Telstra
  • John Horn, President, RacoWireless
  • Ken Hosac, Vice President, Business Development, CradlePoint
  • Peter Manolescue, M2M Global Business Development Manager, Vodafone
  • Anna Rosen, RAN Solution Manager, Ericsson
  • Phil Skipper, Head of M2M Business Development, Vodafone
  • David Traut, Director, Global Video Solutions, AT&T
  • John C. Wang, CEO, IAdea
  • Eric Westerberg, Senior Expert and Chief Network Architect, Ericsson

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY
  • IMPLICATIONS AND RECOMMENDATIONS
  • INTRODUCTION
  • DIGITAL SIGNAGE MARKET OVERVIEW
  • MARKET FORECAST FOR DIGITAL SIGNAGE
  • DIGITAL SIGNAGE GO-TO-MARKET STRATEGIES FOR OPERATORS
  • ABOUT ANALYSYS MASON

Lisf of Fiugres:

  • Figure 1: Categories of digital signage
  • Figure 2: JCDecaux's digital signage deployments as a proportion of total signs deployed, and digital signage revenue as a proportion of total revenue, 2013
  • Figure 3: Digital signage connections by cellular and non-cellular connectivity, worldwide, 2013-2024
  • Figure 4: Digital signage connections by application, worldwide, 2013-2024
  • Figure 5: Digital signage connections by region, worldwide, 2013-2024
  • Figure 6: Connected digital signage value chain
  • Figure 7: Examples of operator partnerships with digital signage network owners
  • Figure 8: Examples of operator partnerships with digital signage CMS providers and VARs
  • Figure 9: Example Telstra's vision of a digital retail experience supported by digital signage
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