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市場調査レポート

Apple Payのモバイルウォレット市場における成功するポジショニングおよびCSPの戦略的反応

Apple Pay's Successful Positioning in the Mobile Wallet Market and CSP Strategic Responses

発行 Analysys Mason 商品コード 317879
出版日 ページ情報 英文 PPT and PDF (26 slides)
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=114.71円で換算しております。
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Apple Payのモバイルウォレット市場における成功するポジショニングおよびCSPの戦略的反応 Apple Pay's Successful Positioning in the Mobile Wallet Market and CSP Strategic Responses
出版日: 2014年11月03日 ページ情報: 英文 PPT and PDF (26 slides)
概要

Apple Payは2014年10月20日に開始され、当初から米国における22万の小売りロケーションで利用可能でした。Apple Payは、通信サービスプロバイダー(CSP)の戦略を含め、競合するモバイルペイメントプラットフォームに対して優位なポジションを占める構えを見せています。

当レポートでは、モバイルウォレット市場におけるApple Payについて取り上げ、AppleによるApple Payを用いた戦略、Apple Payの成功ポジションを可能にする要因、およびApple Payのアーキテクチャーなどをまとめ、提供しています。

主な調査内容

  • 競合するモバイルペイメントプラットフォームに対して、AppleがApple Payの成功ポジションを可能にする主な要因の特定
  • 競合が強まるモバイルペイメント市場、およびそれがCSPに示す課題の調査
  • AppleのApple Payを用いた戦略の詳細、およびそれが残りのAppleのデバイスエコシステムにどう適合するか
  • Apple Payのアーキテクチャーのサマリー、およびそれがAppleに競争上の優位性をもたらす方法
  • CSPへの提言

調査対象企業

  • 7-Eleven
  • American Express
  • Apple
  • AT&T
  • Authorize.Net
  • Bank of America
  • Barclays
  • Best Buy
  • Capital One
  • Chase
  • Chase Paymentech
  • China UnionPay
  • Citi
  • CyberSource
  • Europay
  • First Data
  • Google
  • Kmart
  • MasterCard
  • Navy Federal Credit Union
  • PNC
  • Stripe
  • T-Mobile
  • TSYS
  • USAA
  • U.S. Bank
  • Verizon
  • Visa
  • Walmart
  • Wells Fargo
目次

Apple's business model is ultimately centred around increasing device sales - this gives it a significant advantage over CSP-led mobile payments platforms.

Apple Pay was launched on 20 October 2014 and was initially available at 220 000 retail locations in the USA. It is poised to take up a dominant position against competing mobile payments platforms, including initiatives by communications service providers (CSPs). Apple Pay's architecture completely bypasses operators' ability to control payment details, and challenges their capacity to meaningfully insert themselves in the mobile payments value chain.


This Viewpoint:

  • identifies the key factors that have enabled Apple to position Apple Pay for success against competing mobile payments platforms
  • explores the increasingly competitive mobile payments space, and the challenges it presents for CSPs
  • provides details of Apple's strategy with Apple Pay, and how it fits with the rest of Apple's device ecosystem
  • summarises Apple Pay's architecture, and the way that it provides Apple with a competitive advantage
  • provides recommendations for CSPs.

COMPANY COVERAGE

The following companies are mentioned in this report.

  • 7-Eleven
  • American Express
  • Apple
  • AT&T
  • Authorize.Net
  • Bank of America
  • Barclays
  • Best Buy
  • Capital One
  • Chase
  • Chase Paymentech
  • China UnionPay
  • Citi
  • CyberSource
  • Europay
  • First Data
  • Google
  • Kmart
  • MasterCard
  • Navy Federal Credit Union
  • PNC
  • Stripe
  • T-Mobile
  • TSYS
  • USAA
  • U.S. Bank
  • Verizon
  • Visa
  • Walmart
  • Wells Fargo

Table of Contents

  • EXECUTIVE SUMMARY
  • RECOMMENDATIONS FOR CSPS
  • THE MOBILE WALLET MARKET AND ITS CHALLENGES FOR CSPS
  • REASONS WHY APPLE PAY WILL SUCCEED
  • APPLE PAY AT A GLANCE
  • ABOUT THE AUTHORS AND ANALYSYS MASON
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